Marcin Kalamat nie żyje.Zmarł tragicznie.

Jacek B

Zapewnie wielu go znało,szczególnie w Beskidzie Wyspowym.

voice

W dniu 06.03.2023 o 09:37, Jacek B pisze:
> Zapewnie wielu go znało,szczególnie w Beskidzie Wyspowym.

:-( i

Jacek B

Dla wszystkich, którzy chcą pożegnać wujka Marcina - pogrzeb odbędzie się w kaplicy na Rakowicach 15 marca o godzinie 13. Proszę, przybądźcie.

Tomasz Poznański

poniedziałek, 6 marca 2023 o 09:37:13 UTC+1 Jacek B napisał(a):
> Zapewnie wielu go znało,szczególnie w Beskidzie Wyspowym.

Znane są już okoliczności i sprawca zdarzenia:
https://krknews.pl/smiertelnie-potracil-43-letniego-mieszkanca-krakowa-zostal-ujety/

Bartłomiej Telej

poniedziałek, 6 marca 2023 o 09:37:13 UTC+1 Jacek B napisał(a):
> Zapewnie wielu go znało,szczególnie w Beskidzie Wyspowym.
14 stycznia jechaliśmy na Ciecień i po drodze zgarnęliśmy Marcina w okolicach Blacharskiej. Wszystko na to wskazuje, że wtedy poznałem Marcina... nie znam z nazwiska ale miejsce zdarzenia, wiek jest dość zbieżne. Marcina pamiętam bez wąsa https://comps.sffa.org/it/user/516 czy to On?

Adam Kurdziel

Tak to Marcin.

PawelPoznan

W dniu 10.03.2023 o 22:33, Tomasz Poznański pisze:
Wyrok za zabicie człowieka...
Znając realia pewnie wyjdzie jeszcze gorszy niż poszedł po 3 latach za
dobre sprawowanie.
k.rwa chory kraj.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Romek

Czyli co proponujesz ? Jeśli ty byś zabił atutem bo coś tam się stało to jaką karta byś chciał się siebie powiedz Paweł jak to widzisz?

Romek

Oczywiście ucieczka to dowalić ile można ale pytam Ciebie jaki kraj wg Ciebie ma odpowiednie wyroki dla takich ludzi bo mówisz "co za kraj"napisz proszę przykłady z innych krajów które sprostały Twoim oczekiwaniom np.przykłady . U mnie w rodzinie też było taki wypadek sprawca dostał minimum ale nie wytrzymał tego co zrobił i się sam zlikwidował więc wyrok to nie wszystko.... Mówisz wyrok za zabicie, a jeśli ktoś ci wyskoczy i zabijesz lub Cię oślepi i zabijesz co co wtedy ??? . Ja tutaj żeby było jasne nie bronię nikogo tylko chciałbym merytorycznie usłyszeć co i jak powinno być wg Ciebie bo pisać k.rwa co za kraj itp to każdy potrafi , podaj lekarstwo napraw kraj.

PawelPoznan

W dniu 12.03.2023 o 15:26, Romek pisze:
Nie wnikam jak wygląda to w innych krajach, interesuje mnie jak to
wygląda u nas.

Nie musisz mi pisać o tym jak ukarać kierującego gdy ktoś wybiegnie mu
przed auto, lub leży np. pijany na drodze (może nieprzytomny który
zasłabł) i go przejedziesz czy potrącisz.
Mam na myśli potrącenie człowieka i ucieczkę z miejsca zdarzenia,
UCIECZKA i NIE UDZIELENIE POMOCY,
mogę zrozumieć że ktoś pod wpływem stresu ucieknie i nie udzieli pomocy
ale po kilku godzinach przychodzi otrzeźwienie i powinien sam się
zgłośić a nie jeszcze próbować uciekać.
Brak reakcji ze strony osób jakie były w samochodzie z kierowcą jak
wynika z opisu tylko pogarsza sprawę i w mojej opinii uznaję ich jako
współwinnych. O zawartości znalezionej w pojeździe nie wspomnę bo
napiszesz że to nie ma nic wspołnego ze sprawą, co będzie faktem, ja
jednak nie mam wsród znajomych i nie znam nikogo poruszającego się
samochodem z taką zawartośią.
Raczej nie często jeśli w ogóle, kierowca ucieka po potrąceniu pieszego
jeśli nie poczuwa się do winy.
Jeśli kierowcy udowodni się winę to dla mnie taki przypadek jest
morderstwem a nie wypadkiem ze skutkiem śmiertelnym i adekwatny powinien
być wyrok, podobnie wysoko karał bym pijanych czy naćpanych kierowców
powodujących wapadki ze skutkiem śmiertelnym niewinnych ludzi.
Możliwe że ofiara by przeżyła gdyby udzielono jej pomocy zaraz po
wypadku...

Pozdrawiam
PawelPoznan

Statler

niedziela, 12 marca 2023 o 17:33:18 UTC+1 PawelPoznan napisał(a):
podobnie wysoko karał bym pijanych czy naćpanych kierowców
> powodujących wapadki ze skutkiem śmiertelnym niewinnych ludzi.

W Polsce jest O,02 promilla, a w takich Włoszech jest o,o5. A w Stanach jest 0, 08 itd...
A jak by nie było skutku śmiertelnego i ktoś tam zabił by się o przydrożne drzewo ze strachu, od podmuchu, (samochodu)
będąc winnym, to co wtedy?

PawelPoznan

W dniu 12.03.2023 o 22:27, Statler pisze:
Co to za przykłady?
karał bym za jazdę pod wpływem też wyżej jak obecnie przewiduje kodeks.
Dla mnie pijany kierujący to potencjalny morderca.

Pozdrawiam
PawelPoznan