Tandem PPG- wybór skrzydła.

K M

Witam,

stoję przed wyborem skrzydła do tandemu PPG i co byście polecili?
Iść w samostatka czy jednak klasyk?

emilia plak

To zależy czy start z nóg czy trajka.

Do startu z nóg to zawsze łatwiej z klasycznym skrzydłem np. Ozone MagMax 2, jest wolniejszy i łatwiejszy przy starcie i lądowaniu.
Samostateczne są szybsze, więc start z nóg jest dużo trudniejszy.

Do startu na trajce być może lepszy będzie profil samostateczny, bo prędkość przy starcie jest mniej ważna, a prędkość w locie jest zawsze znacznie większa w porównaniu do klasyka. Polecam Ozone TRIOX 2

pozdrawiam

Emilia Plak

Romek

Cześć jak chcesz latać szybko bezpiecznie i nie patrzeć czy wieje za mocni i nie polecisz do przodu to Dudek Hadron Cabrio 34 oczywiście jak już coś latałeś na szybkich skrzydłach. Ja wylatałem setki lotów na tym skrzydle i bardzo sobie chwalę. Teraz latam na Boson ale to już duży przeskok. Jak chcesz na rykszę to tylko klasyk.

K M

Tak, start z nóg z rykszą.

Borntofly

wtorek, 19 kwietnia 2022 o 14:47:20 UTC+2 kowal...@gmail.com napisał(a):
> Tak, start z nóg z rykszą.
Romek, możesz choć po krótce opisać, na czym polega ten, cyt. "duży przeskok", między bosonem a hadronem cabrio.
Z góry dziękuję.

Romek

Boson jest znacznie bardziej skrętny co zauważyłem łatwiej wchodzi w wahania , mocniej strzela jak za szybko wychodzę ze spirali . Co do startu to bardzo strzela do przodu Hadron tak nie robił także bardzo mocno muszę go hamować podczas startu, niemniej teraz już jest wszystko pod kontrolą i nie zmieniłbym go na żadne inne a latałem testowałem wiele skrzydeł. Boson jest szybszy, delikatniejszy na stery a co za tym idzie nie trzeba za dużo siły żeby zrobić dużą huśtawkę:)).Ma speed system czego nie miał Hadron. Jeśli ktoś jest gdzieś po drodze to chętnie dam polatać.
Pozdrawiam

Romek

wtorek, 19 kwietnia 2022 o 14:47:20 UTC+2 kowal...@gmail.com napisał(a):
> Tak, start z nóg z rykszą.
To tylko klasyk , Ja latałem na Icaro Twice oraz Swing Twin 4 i oba fajnie latają, oczywiście wybór teraz masz duży
https://www.youtube.com/watch?v=TOhYo3xAeSQ.
Pozdrawiam

K M

ok, dzięki za odpowiedź. Tylko niektóre tandemy klasyczne mają dopuszczenie do latania napędowego inne tego nie mają. Ma to znaczenie?

Romek

wtorek, 19 kwietnia 2022 o 19:19:49 UTC+2 kowal...@gmail.com napisał(a):
Znając życie jak coś się stanie to znaczenie będzie miało wszystko włącznie z dopuszczeniem rykszy , taśm i wszystkiego więc zapewne czy może być ppg też będzie istotne. Lotnie nie ma żadnego , latają wszystkie:))

Borntofly

wtorek, 19 kwietnia 2022 o 20:05:06 UTC+2 Romek napisał(a):
Dziękuję.

Lesław Maślanka

wtorek, 19 kwietnia 2022 o 21:04:17 UTC+2 Borntofly napisał(a):
Witajcie dołącze się ITV AVAK tandem warto?

K M

Witam,

po długich namysłach i poszukiwaniach wybór padł na Dudek Orca XX.
Po wykonaniu kilku lotów w tandemie mogę stwierdzić, że była to dobra decyzja.
Skrzydło ładnie wstaje, szczególnie miło startuje się alpejką. Jest zadowalająco zwrotne i bardzo stabilne. Nie ma wielkiego zapotrzebowania na moc. Jedynie w warunkach bez wiatru, start jest dosyć ciężki, ale to raczej tyczy się każdego skrzydła.

Pozdrawiam.

Romek

wtorek, 21 lutego 2023 o 23:20:34 UTC+1 Lesław Maślanka napisał(a):
Awak jest fajny ,latałem ale to bardzo delikatne skrzydło jak na tandem. Materiał jest mega delikatny czytaj cieniutki więc czy przetrwa starty w górach na nie do końca fajnych startowiskach. Na ppgg nie nadaje się zupełnie moim zdaniem. Ryksza pod tandem , swobodnie, lub lekki wózek i latanie samemu to owszem.

Lesław Maślanka

właśnie myslałem o ppgg a czemu się nie nadaje?

Romek

Sądzę że jak zaczniesz dmuchać mocno strugami na rotaxa w tak delikatny materiał to dużo nie wytrzyma, dla siebie żeby coś tam polatać to ok pod komercję nie bardzo , dlatego ja zrezygnowałem z zakupu.

Romek

środa, 22 lutego 2023 o 15:48:33 UTC+1 Lesław Maślanka napisał(a):
jeszcze jedno , ja nie mówię że się nie nadaje bo będzie latał , mnie chodzi o jego wytrzymałość ,ile wytrzyma startów. Samo skrzydło lata super. Poza tym sprwdź czy jest dopuszczone do ppgg???? często pisze w instrukcji czy jest do ppgg