Montaż filmów - jak długo

Nem

Witam
Ile czasu potrzebujecie aby np 5 minutowy film zamieścić w sieci.
Chodzi mi o czas potrzebny aby film z przelotu ok. 2 godz. podocinać, wstawić jakieś efekty, napisy itp. Oczywiście ważną sprawą jest potęga kompa, jak to u was wygląda, czy laptop, a może tablet da radę?
Wysokości.

ebc...@gmail.com

Z laptopami trzeba uważać, bo jak masz coś nie tak z chłodzeniem (sucha pasta na procku) to po mocnym wysileniu renderingiem może coś pójść z dymem. Lepiej zainstalować sobie jakiś programik do monitorowania temperatury.

A co do czasu potrzebnego na zrobienie filmu to w zależności od wyobraźni :)

Paragliding Podlasie

To takie pytanie w stylu, jak szybko dziecko wypije mleko. Jedno szybko, inne nawet nie tknie ;).
To samo z przesyłaniem do sieci, wszystko zależy od szybkości łącza.
Renderowanie filmu zależy od 1) sprzętu jaki posiadasz, ile jednostek renderujących ma Twoja grafika, czy soft wspiera CUDA lub OpenCL,
2) od stopnia ingerencji w materiał filmowy i dodanych efektów;
softcontrast lub stabilizacja filmu to tylko dwa przykłady efektów wszystko żernych.
Generalnie film 5min może renderować się i 20-40min na przeciętniaku, i np. 5 minut na graficznym wole roboczym.

tomek...@wp.pl

> Ile czasu potrzebujecie aby np 5 minutowy film zamieścić w sieci.

Moje 3 letnie Lenovo 3i mieli 5 minut z renderowaniem ok 1 godziny.Selekcja 1 godzinnego materiału i montaż, z podłożeniem muzyki i synchronizacją, to ok 3-5 godz.( przy intuicyjnym opanowaniu programu do obróbki). Ale pomysł na film, to zupełnie inna bajka.

Pozdr.
B.
_______________________________________
https://www.youtube.com/user/tomekbumat

ebc...@gmail.com

Przepraszam ile? Tam Ci czegoś nie brakło przed tymi 5 minutami? Tzn ja wiem, że moje Core i5 560M nie jest może najnowsze i najszybsze ale mi nigdy prędkość renderowania wyszła ponad 10fps. Co znaczy, że 10 minut filmu zapisuje jakieś 25 minut a realnie trochę dłużej... Wiadomo w zależności od ustawień kodeka.

tomek...@wp.pl

> Przepraszam ile? Tam Ci czegoś nie brakło przed tymi 5 minutami?

Nic nie brakło. 5 min materiał mieli się średnio ok 45- 60 min. Korygujesz gamma, kolory, biel, drgania itp. Nigdy nie udało mi się zrobić tego wszystkiego za jednym przebiegiem, aby film był gotowy. A robię zwykle HD 720 przy 12k bitrate.

kris

Cześć
wszystko zależy od wielu czynników:
-jaką masz koncepcję montażu (pomysł)
-jaki materiał wejsciowy,
-jakie umiejętności w tym co chcesz zrobić
-jaki program do montażu i sprzęt
-itd. itp

Dobrze podpowiedzial Paragliding Podlasie

ale tak dla przykładu z mojej strony, miałem już dobrze "skrojony" surowy materiał oraz koncepcje całości, więc przy jednym "dłuższym" piwie wyszło mi to
https://m.youtube.com/watch?v=_dMy04LhcSk

Pozdrawiam
Krzysiek

kris

cd
ale przy tym spędziłem naprawdę dużo czasu, przede wszystkim aby przygotować odpowiedni materiał do montażu

https://vimeo.com/196392865

ebc...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 22:06:23 UTC+1 użytkownik tomek...@wp.pl napisał:

> Nic nie brakło. 5 min materiał mieli się średnio ok 45- 60 min. Korygujesz gamma, kolory, biel, drgania itp. Nigdy nie udało mi się zrobić tego wszystkiego za jednym przebiegiem, aby film był gotowy. A robię zwykle HD 720 przy 12k bitrate.

Ok. To ja nie skumałem :) Mi chodziło że 45 minut materiał idzie 5 minut :)

tomek...@wp.pl

> Ok. To ja nie skumałem :) Mi chodziło że 45 minut materiał idzie 5 minut :)

Tak dobrze nie ma :). I tak jak radzi Kriss: długi browarek niezbędny; najgorsza robota, to selekcja materiału:zawsze szkoda wywalać sceny, z którymi jesteś związany emocjami.A jak się już zabierzesz, to rób z myślą o nielatających; czy wytrzymaliby, bez robienie Ci grzeczności,oglądanie :)- w ten sposób pozbędziesz się za długich i takich samych scen.

Powodzenia.
B.

Conrado

> Chodzi mi o czas potrzebny aby film z przelotu ok. 2 godz. podocinać,
> wstawić jakieś efekty, napisy itp.

Najdłużej schodzi z wyborem ujęć i skracaniem filmu. Trzeba kilka razy
przeglądnąć całość aby wyłuskać właściwe momenty. Jak masz 2 godz. materiał
to już wiesz wszystko ;). Reszta to pikuś :D

Conrado

adamparagliding

W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 21:38:51 UTC+1 użytkownik ebc...@gmail.com napisał:

Mój już siedmioletni laptop zrobił ponad 1000 filmów. Dopóki robiłem tylko w rozdzielczości Full HD 1080 i bitrate 28 Mb/s jakoś dawał radę, choć czas renderowania był długi. Wyższe rozdzielczości niestety musiałem już "obrabiać" na stacji roboczej, gdzie renderowanie filmu odbywa się w czasie rzeczywistym i trwa tyle, co film przy rozdzielczości 1080 XAVC S 50 Mb/s a około czterokrotnie dłużej niż film w 4K i bitrate 100 Mb/s
Pozdrawiam

Krzych1

Adamie jakich programów używasz?

kmin...@wp.pl

W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 20:53:46 UTC+1 użytkownik Nem napisał:
https://www.youtube.com/watch?v=JkHYDJ5XdQU

Dla przykładu takie coś na szybkiego zajmuje 5 godzin z przesłaniem na Youtube. Jak widać bez napisów i szczególnego pieszczenia się.

adamparagliding

W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 11:02:04 UTC+1 użytkownik Krzych1 napisał:
> Adamie jakich programów używasz?

Zaczynałem na Movie Maker. Następnie kilka Pinacle, potem było kilka Ediusów a obecnie Sony Vegas. Musiałem się przesiąść na ten program ze względu na możliwość edycji w 4K. W tzw, międzyczasie testowałem też inne programy, ale Vegas ze względu mnóstwa instruktażowych filmów na YT najbardziej mi podpasował.
Pozdro

Krzych1

Ok, a czy pracowałeś na adobe premier i móbłbyś coś powiedzieć w stosunku do sony vegas?

adamparagliding

W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 14:17:46 UTC+1 użytkownik Krzych1 napisał:
> Ok, a czy pracowałeś na adobe premier i móbłbyś coś powiedzieć w stosunku do sony vegas?

Adobe miałem krótko w wersji angielskiej i nie obrabiał jeszcze 4K. Nowsze wersje zapewne już to robią. Nie ukrywam, ze Vegasa dostałem gratis w polskiej wersji PRO 13 i na YT jest mnóstwo instruktażowych filmów, dlatego zostanę przy nim. Myślę, że te dwa programy są podobne ze wskazaniem jako lepszy Adobe.

kris

W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 14:17:46 UTC+1 użytkownik Krzych1 napisał:
> Ok, a czy pracowałeś na adobe premier i móbłbyś coś powiedzieć w stosunku do sony vegas?

moje 3gr.,
zrezygnowałem z Vegasa ponieważ co jakiś czas wieszał mi montaż, odkąd przeszedłem na Pr (od 2 lat) problem znikł. Adobe, może jest „trudny” na początku, ale teraz to sama przyjemność z pracy

adamparagliding

W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 14:56:03 UTC+1 użytkownik kris napisał:
> [...]
> zrezygnowałem z Vegasa ponieważ co jakiś czas wieszał mi montaż, odkąd przeszedłem na Pr (od 2 lat) problem znikł. Adobe, może jest „trudny” na początku, ale teraz to sama przyjemność z pracy

Pirackie programy lubią się zawieszać, dlatego trzeba często klikać "zapisz". Jeśli się zawiesza na oryginalnym, to znaczy, że komputer jest za slaby i sobie z nim nie radzi. Vegas po nagłym wyłączeniu bez zapisania przy następnym uruchomieniu pyta czy chcesz kontynuować niezapisany projekt.
Pozdro

adamparagliding

Najważniejsze, by materiał na film był dobry, bo z gó..a bata nie ukręcisz nawet w najlepszym programie z wodotryskami. Osobiście nie znam się na programach i składaniu, bo wykorzystuję nędzny procent możliwości każdego programu. Wystarczyłby mi Movie Maker, jeśli robiłby w 4K. Najnowsze wersje wszelkich programów edycyjnych mają nowe, zupełnie inne interfejsy. Trzeba się ich uczyć od nowa i przy codziennym treningu mogą minąć miesiące zanim będziemy mogli powiedzieć, że ogranicza mnie ten program. Poza tym metodą prób i błędów dużo ćwicząc, dochodzimy do prawidłowych ustawień w których obraz jest najczystszy, najostrzejszy, odzwierciedla barwy naturalne i jak najmniej traci po konwersji na YT. To samo tyczy się dźwięku. Nie wszystkie programy mają stabilizację, której do tej pory nie wykorzystywałem. Pocieszające jest to, że nie każdy z nas chce pretendować do Oskara, większość z nas zapisuje wydarzenia i tutaj nie są potrzebne drogie programy z wodotryskami.

kris

Adam,
komputer to Sony Vaio a Vegas oryginał (był razem z kompem), więc to nie to... co piszesz

adamparagliding

W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 16:35:31 UTC+1 użytkownik kris napisał:
> Adam,
> komputer to Sony Vaio a Vegas oryginał (był razem z kompem), więc to nie to... co piszesz

Nie neguje tego, tylko napisałem co często się przytrafia innym.
Pozdro

kris

Adam,
zgadzam się z Tobą
:)

(nie trzeba do kilku scen zaprzegac Vegas czy Premiera)