IPPI

bar...@gmail.com

Jan 30, 2020, 10:19:44 AM1/30/20
Witam,

czy moglby ktos podpowiedziec gdzie sie wyrabia karty IPPI i jaka jest procedura.
Z gory dziekuje.
Artur

Krzysztof L

Jan 30, 2020, 10:26:14 AM1/30/20

u2

Jan 30, 2020, 10:34:17 AM1/30/20
W dniu 2020-01-30 o 16:19, bar...@gmail.com pisze:
Ze tez ci sie chcialo pisac tyle tekstu na grupe, zamiast wpisac dwa
slowa w wyszukiwarke. Jestem pod wrazeniem.

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

piotr...@gmail.com

Jul 19, 2021, 4:15:04 PM (6 days ago) Jul 19
Odkopuję temat, bo mam pytanie. Jak jest weryfikowany nalot? Czy to do tej licencji czy do czegokolwiek innego. Mam książkę lotów po kursie w której jest tylko to, co było wymagane do ŚK, ładnie popodpisywane przez instruktora. Od zdania egzaminu miałem przerwę, ale zamierzam od przyszłego roku zacząć znowu latać. Będę sam wpisywał loty do książki, ale podpisu instruktora żadnego nie będzie, najwyżej mój. To wystarczy? Mam prowadzić elektroniczną książkę lotów choćby na XCTrack?

Jaroslaw Salek

Jul 20, 2021, 2:44:18 AM (5 days ago) Jul 20
> Odkopuję temat, bo mam pytanie. Jak jest weryfikowany nalot? Czy to do tej licencji czy do czegokolwiek innego. Mam książkę lotów po kursie w której jest tylko to, co było wymagane do ŚK, ładnie popodpisywane przez instruktora. Od zdania egzaminu miałem przerwę, ale zamierzam od przyszłego roku zacząć znowu latać. Będę sam wpisywał loty do książki, ale podpisu instruktora żadnego nie będzie, najwyżej mój. To wystarczy? Mam prowadzić elektroniczną książkę lotów choćby na XCTrack?

Poza książką lotów uznawany jest również wydruk np. z XCPortal

piotr...@gmail.com

Jul 20, 2021, 3:03:09 AM (5 days ago) Jul 20
Właśnie na podstawie tego co przeczytałem tutaj: https://www.aeroklub-polski.pl/licencje/karty-ippi/ (podawałeś go, ale edytowałeś wiadomość chyba) zadałem to pytanie. Ciekawiła mnie opcja z "potwierdzeniem instruktora" w sytuacji, kiedy tak dużo przelotów robimy już długo po kursie. Mam do niego jechać i mówić "Janek, tutaj masz książkę, latałem sobie sam, podpisz mi"? Elektroniczna książka jest opcją, ale muszę wtedy posiadać urządzenie rejestrujące lot, co uznałem, że jest mi do niczego niepotrzebne. Planowałem kupić Vario BipBip Pro, a tak będę musiał do logowania trasy włączać jeszcze telefon lub zegarek.

voice

Jul 20, 2021, 4:03:53 AM (5 days ago) Jul 20
W dniu 20.07.2021 o 09:03, piotr...@gmail.com pisze:
Bez urazy ale to chyba tak musi wyglądać. Szanse na to że Janek
przyjedzie do Ciebie i Ci powie "daj książkę to Ci podpiszę co sobie sam
latałeś" są niewielkie (w mojej ocenie, nie wiem o którym Janku wspominasz).

Wydruk z portali "przelotowych" jest alternatywą, niemniej w większości
z nich wymagany jest poprawny g-record a nie wiem czy twój zegarek to robi.

Pozostaje Ci smartfon z jakąś apką typu FlyMe czy inny LK8000 i
zdecydowanie polecam powerbank

Z całego tego zamieszania wynika ze urządzenie rejestrujące jednak jest
Ci potrzebne, co by znaczyło że blednie uznałeś ze nie.

wysokości
v.

junior...@gmail.com

Jul 20, 2021, 12:14:58 PM (5 days ago) Jul 20
W ramach OT powiem Ci tylko tyle, że XCTracer jest dużo lepszy niż bipbip pro. Oczywiście zrobisz to co uznasz za słuszne, ale znam oba - polecam XCT.

piotr...@gmail.com

Jul 20, 2021, 2:55:22 PM (5 days ago) Jul 20
To, że ja do niego pojadę i mi podpisze to wersja optymistyczna. Jego przyjazd do mnie, nierealna i z Twojej strony chyba sarkastyczna.
Chodziło mi o to, jaki jest interes instruktora w podpisywaniu czegokolwiek kilka lat po kursie, bez pewności czy to prawda co w książce dawny kursant nakreślił czy wymysł.

Przy okazji. Który portal jest w środowisku najpopularniejszy?

junior...@gmail.com

Jul 20, 2021, 4:03:29 PM (5 days ago) Jul 20
xcontest

voice

Jul 20, 2021, 4:44:02 PM (5 days ago) Jul 20
W dniu 20.07.2021 o 20:55, piotr...@gmail.com pisze:

> To, że ja do niego pojadę i mi podpisze to wersja optymistyczna. Jego przyjazd do mnie, nierealna i z Twojej strony chyba sarkastyczna.

Niekoniecznie, ja odwiedzam moich latających kolegów (i wzajemnie)
których poznałem daaawno temu. I szczerze pisząc niczego sarkastycznego
w tych spotkaniach nie widzę

> Chodziło mi o to, jaki jest interes instruktora w podpisywaniu czegokolwiek kilka lat po kursie, bez pewności czy to prawda co w książce dawny kursant nakreślił czy wymysł.

I widzisz, rozumujesz jak najbardziej słusznie (i tu się możesz
doszukiwać sarkazmu:-)))) ). Nie tylko nie ma interesu (o ile nie
płacisz) a i pewności czy faktycznie umiesz latać, wszak te jego podpisy
maja dowodzić twoich umiejętności. Mają dowieść że posiadasz odpowiedni
stopień umiejętności, zgadza się? Odpowiem, zgadza... ale..
Problem w tym ze podpis instruktora kompletnie niczego w kwestii twoich
umiejętności i uprawnień nie znaczy

I teraz przechodzimy do kolejnego sarkastycznego :-) eksperymentu
myślowego :-) Dlaczego sarkastycznego, bo ma pobudzić do myślenia które
to myślenie w lotnictwie jest nie do przecenienia i bywa ważniejsze niż
posiadanie zapasu i znajomość wszystkich przepisów, howgh! A zatem...

Skoro nie posiadasz rejestratora lotów, i nie posiadasz podpisów
instruktora to czy umiesz latać? Czy jesteś wyszkolony w jakimkolwiek
poziomie IPPI aby otrzymać taka kartę. I w końcu czy istnieje
jakikolwiek sposób aby udowodnić że posiadasz umiejętności z zakresu IPPI5 ?

> Przy okazji. Który portal jest w środowisku najpopularniejszy?

Może ten?
http://wxc.fai.org/module.php?id=22&date=20210720&l=pl&gliderclass=pgo
wygląda na 3760 uczestników

wysokości
v.

piotr...@gmail.com

Jul 20, 2021, 5:15:56 PM (5 days ago) Jul 20
wtorek, 20 lipca 2021 o 22:44:02 UTC+2 voice napisał(a):
> [...]
> poziomie IPPI aby otrzymać taka kartę. I w końcu czy istnieje
> jakikolwiek sposób aby udowodnić że posiadasz umiejętności z zakresu IPPI5 ?

Pewnie, że nie umiem latać i nie jestem wyszkolony na jakimkolwiek poziomie IPPI już nie wspominając o IPPI 5. Jeszcze (mam nadzieję). Jak wspomniałem, zamierzam wrócić do latania po kursie i egzaminie, który miałem kilka lat temu. Uważam się jednak za osobę na tyle myślącą, by rozwiać swoje wątpliwości tutaj i nie obudzić się za kilka lat, gdy już trochę polatam, a niczego nie będę miał udokumentowanego :)

Cały temat IPPI mnie zainteresował, nie z powodu rywalizacji, bo jakoś nie mam na nią parcia. Przeczytałem jakiś wpis na twarzoksiążce, wymieniający zalety zapłacenia wpisowego i wzięciu udziału w zawodach w porównaniu do płacenia za seminaria przelotowe.

voice

Jul 21, 2021, 6:22:39 AM (4 days ago) Jul 21
W dniu 20.07.2021 o 23:15, piotr...@gmail.com pisze:

> Pewnie, że nie umiem latać i nie jestem wyszkolony na jakimkolwiek poziomie IPPI już nie wspominając o IPPI 5. Jeszcze (mam nadzieję). Jak wspomniałem, zamierzam wrócić do latania po kursie i egzaminie, który miałem kilka lat temu. Uważam się jednak za osobę na tyle myślącą, by rozwiać swoje wątpliwości tutaj i nie obudzić się za kilka lat, gdy już trochę polatam, a niczego nie będę miał udokumentowanego :)

Słuszna decyzja, niemniej Według mnie, nie musisz posiadać żadnych
wydruków z prywatnych serwerów ani podpisów instruktorskich.

> Cały temat IPPI mnie zainteresował, nie z powodu rywalizacji, bo jakoś nie mam na nią parcia. Przeczytałem jakiś wpis na twarzoksiążce, wymieniający zalety zapłacenia wpisowego i wzięciu udziału w zawodach w porównaniu do płacenia za seminaria przelotowe.

A co do tego to bardzo ciekawe, chętnie bym poznał argumentację,
niestety wybrałem życie bez fejsa...

wysokości
v.

piotr...@gmail.com

Jul 21, 2021, 9:18:53 AM (4 days ago) Jul 21
Ja też wybrałem życie bez fejsa, niestety w tym roku poległem i utworzyłem swoje pierwsze (choć i tak fałszywe :D) konto na tym portalu. Powody dwa: dość aktywna giełda paralotniowa (właśnie szukam sprzętu) i grupy dotyczące budowy domu (chciałem obejrzeć wybudowane domy z projektów które rozważam, wymienić się doświadczeniami).

Tutaj masz wiadomość, która mnie zmotywowała do zainteresowania się tematem. powinna być dostępna bez logowania:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=552659912769024&id=108877353813951

voice

Jul 21, 2021, 11:56:23 AM (4 days ago) Jul 21
W dniu 21.07.2021 o 15:18, piotr...@gmail.com pisze:

> Tutaj masz wiadomość, która mnie zmotywowała do zainteresowania się tematem. powinna być dostępna bez logowania:
> https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=552659912769024&id=108877353813951

Z pewnością jest w tym trochę racji niemniej jeśli założymy że na SP
(seminarium przelotowym) prowadzący dokona :

- analizy pogody
- rozłoży trasę
- zapewni zwózkę
- omówi trasę (jak to polecieć) PRZED przelotem zapodając tricki i
bamboszki...
- wystartuje wszystkich w kupie (peletonie, grupie, zestawie one by one
jak by tego nie nazwać)

To mamy praktycznie dokładnie to samo co podczas zawodów z wyjątkiem:

- braku presji na wynik (wszak to zawody)
- braku konieczności posiadania licencji FAI
- braku konieczności posiadania karty IPPI

Dodatkowo SP z natury swojej powinno być "szkoleniowe" zatem nacisk
powinien być położony na to aby adepci polecieli-przelecieli a nie
byli-pierwsi... I często zawiera przećwiczenie/przypomnienie/wznowienie
czy omówienie zagadnień które podczas kursu nie zostały właściwie
omówione (jeśli w ogóle) czy to z braku czasu czy komercji...

Kolegom którym właśnie się "zagotowało z oburzenia w uprzęży" :-)
odpowiadam od razu że ani przez moment nie deprecjonuję pozytywnego
wpływu zawodów na umiejętności i ich rozwój. I osoby mające jakiś
specyficzny określony nalot zachęcam do udziału.

wysokości
v.

Statler

Jul 21, 2021, 12:22:31 PM (4 days ago) Jul 21
środa, 21 lipca 2021 o 15:18:53 UTC+2 piotr...@gmail.com napisał(a):

20 miejsc zarezerwowanych zostało wyłącznie dla pilotów latających na paralotniach od NOVA Performance Paragliders

No,no! Nur fur... itd. Lem napisał, że dopóki nie nauczył się internetu , nie wiedział ilu na świecie jest idiotów;(