B niskie , B , B+

jan...@interia.pl

Witam ,często spotykam na aukcjach paralotniowych ogłoszenia .
Sprzedam paralotnię z takimi określeniami jak w tytule , wyżej określone.
Ale nigdzie jak np. para2000 w tabelach , nie ma takich określeń .
Kiedyś było DHV 1 , 1-2 ,3 Teraz oczywiści EN A , B ,C , .Na jakiej pod
stawie sprzedający określają kategorię .
Może znawcy jak p.G czy ktoś inny z grona znawców wyjaśni.
z pozdrowieniami

Jan

Chrab

Jako niskie B zwykle określane są skrzydła nadające się po kursie, zwykle o wydłużeniu do 5,2-5,4 np. Nova Ion, Ozone Buzz.
Wysokie B to już dobrze już mieć trochę nalotu, skrzydła te przeznaczone są do przelotów, zwykle o wydłużeniu pow. 5,4 np. Nova Mentor, Ozone Rush

jan...@interia.pl

poniedziałek, 27 lutego 2023 o 14:48:25 UTC+1 Chrab napisał(a):
> [...]
> Wysokie B to już dobrze już mieć trochę nalotu, skrzydła te przeznaczone są do przelotów, zwykle o wydłużeniu pow. 5,4 np. Nova Mentor, Ozone Rush
To dalej nie rozwiązuje tematu ,to dlaczego producenci nie wprowadzą podkategorie dla skrzydeł jak to napisałem wcześniej
żeby zróżnicować klasy , wiadomo że na kursach uczą na EN-A ,i co po egzaminach zwykle kupują EN-B bo już a mieli a nalotu ciut .
to co dalej ,powrót do A .Mentalność człowieka zawsze sięga o coś wyżej . I dla bezpieczeństwa producent powinien określić
że na tym skrzydle powinno się przesiąść po nalocie np ......

Chrab

Zajrzyj sobie na stronach i zobaczysz, że producenci określają dla kogo jest przeznaczone skrzydło. Np. Ozona Rush dla pilotów latających rocznie po 50h.

jan...@interia.pl

wtorek, 28 lutego 2023 o 10:23:22 UTC+1 Chrab napisał(a):
> Zajrzyj sobie na stronach i zobaczysz, że producenci określają dla kogo jest przeznaczone skrzydło. Np. Ozona Rush dla pilotów latających rocznie po 50h.
Ale w specyfikacji nie ma podkategorii , wyczytałeś że 50 godz na rok . A po kursie i egzaminie na Lijaku trafiając na dobry
warun można w tym czasie te 50 wylatać na upartego w ciągu jednego wyjazdu np 10 dni i nie musisz latać na ,,B ,,
Po drugie np. Mistral 5 ma wydłużenie 5.40 , 6 ma 5.90 . 7 ma 5.50 wydłużenia i wszystkie są EN-B .W produkcji skrzydeł są teraz lepsze materiały i technologia a klasy jak były tak są ,tylko zmienili DHV na EN .

voice

W dniu 27.02.2023 o 14:48, Chrab pisze:
> [...]
> Wysokie B to już dobrze już mieć trochę nalotu, skrzydła te przeznaczone są do przelotów, zwykle o wydłużeniu pow. 5,4 np. Nova Mentor, Ozone Rush

I pomyśleć ze my mielismy tylko trzy klasy, mianowicie 1,2,3 i fertig
:-) Po przejsciu szkolenia na 1-dynce było sie w stanie latac na 2-ce co
wiekszośc czyniła (a co niektórzy umieli nawet na 3-ce nawet). To by z
tego teraz wychodziło ze po intensywnym szkoleniu na A wystarcza wiedzy
i umiejetności tylko na obejrzznie skrzydła B, a B wysokie to juz masakra.

Ale jak sie domyslam to są organizowane na pewno kursy doskonalące do
lotów na (na przykład) skrzydłach z dolnego przedziału gornego "B" które
ten problem rozwiazuja

pozdrawiam
v.
ps.dobrze ze ja robiłem kurs w czasach kiedy po kursie dawało sie latac,
ale wtedy inne programy szkolenia były

jan...@interia.pl

Ja też szkoliłem się na SOL, a po egzaminach przesiadłem się na APCO Presta 1-2 i się latało .

voice

"jan...@interia.pl" <jan...@interia.pl> Wrote in message:r

>wy?ej . I dla bezpiecze?stwa >producent powinien okre?li? ?e >na
tym skrzydle powinno si? >przesi??? po nalocie np

Z czystej ciekawo?ci zapytam, widzisz ró?nic? pomiedzy 10 h nalotu
w wiosennej termie nad ?arem a 30 h nalotu na klifie w trzesaczu?

Wysoko?ci
v.
--

----Android NewsGroup Reader----

Szkoła Kielnarowa

środa, 8 marca 2023 o 16:41:31 UTC+1 voice napisał(a):

> Z czystej ciekawo?ci zapytam, widzisz ró?nic? pomiedzy 10 h nalotu
> w wiosennej termie nad ?arem a 30 h nalotu na klifie w trzesaczu?

Nie ma żadnej :) W jednym i drugim przypadku to g...no nie nalot

Szkoła Kielnarowa

UP Summit XC też ma B z wydłużenie większe niż niektóre C nie mówiąc już o zachowaniu, które zupełnie nie jest dla kogoś po kursie bez nalotu.
Kupę godzin wylatałem na Cayenne 5 które było bardziej przewidywalne i idiotoodporne niż kilka B. Nie wiem jak są robione te klasy ale jak coś ma większe wydłużenia to najczęściej mimo klasy nie bardzo nadaje się na skrzydło "po kursie", chociaż pamiętam że zaczynałem przygodę ze skrzydłem DHV -2 a niektórzy koledzy nawet od DHV 2-3 :) i żyją