Mąka/kasza kukurydziana

Trybun

Podzieli  się ktoś wiedzą w jakiej sieci sklepów stacjonarnych można na
dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar? Na polach coraz więcej kukurydzy
a w sklepach na odwrót.. A mi się właśnie zamarzyła mamałyga..

jn

W dniu 18.06.2023 o 16:29, Trybun pisze:
> Podzieli  się ktoś wiedzą w jakiej sieci sklepów stacjonarnych można na
> dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar?

https://zakupy.auchan.pl/shop/sante-kasza-kukurydziana.p-239204

https://zakupy.auchan.pl/shop/naturavena-ekologiczna-skrobia-kukurydziana.p-798043

I makaron też jest.

FEniks

> [...]
> dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar? Na polach coraz więcej kukurydzy
> a w sklepach na odwrót.. A mi się właśnie zamarzyła mamałyga..

Choćby w lidlu.

Ewa

Trybun

> [...]
> dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar? Na polach coraz więcej
> kukurydzy a w sklepach na odwrót.. A mi się właśnie zamarzyła mamałyga..

Dzięki za odzew. Niestety, najbliższy Auchan to 100km, w linii prostej.
Ale jak będę w Poznaniu to zajrzę. W Lidlu dostałem tylko mąkę, nie wiem
co z niej wyjdzie bo mimo tego że z niej też idzie zrobić
polentę/mamałygę to jeszcze z nią nie eksperymentowałem.

Akarm

> [...]
> dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar? Na polach coraz więcej kukurydzy
> a w sklepach na odwrót.. A mi się właśnie zamarzyła mamałyga..

Mąka na dzień dzisiejszy? Cóż to za cudo?
Mąkę można przeznaczyć na placki, na chleb... Ale na dzień dzisiejszy?
Jak można z maki robić "dzień dzisiejszy"?

--
-
Akarm

Trybun

W dniu 22.06.2023 o 00:28, Akarm pisze:

> Mąka na dzień dzisiejszy? Cóż to za cudo?
> Mąkę można przeznaczyć na placki, na chleb... Ale na dzień dzisiejszy?
> Jak można z maki robić "dzień dzisiejszy"?

O co tak właściwie szanownemu biega, nie rozumie po polsku?

Akarm

W dniu 03.07.2023 o 14:08, Trybun pisze:
Chodzi o to, że właśnie rozumie po polsku.
"Na dzień dzisiejszy", to forma identyczna jak np. "na samochód
czerwony" czy "na ekran ciekłokrystaliczny". Można na nie popatrzeć,
ponarzekać, ale nie da się na nie czegoś zdobyć.
Tępe prymitywy i tak nie zrozumieją, w czym rzecz...
...bo języki polski jest dla nich językiem obcym.

Trybun

W dniu 04.07.2023 o 01:29, Akarm pisze:
Wcale nie, "na dzień dzisiejszy" znaczy że rzecz jest  (może być i
niematerialna} jest oczekiwana na teraz. Od kaszy kukurydzianej jeszcze
stosunkowo niedawno uginały się sklepowe półki, dzisiaj trzeba na nią
polować.  Naprawdę muszę takę rzeczy wyjaśniać poliglocie zamiłowanemu w
czystej polszczyźnie? Jeszcze jedno - jak ty byś sformułował pytanie o
namiary na kaszę potrzebną na już?

Akarm

W dniu 04.07.2023 o 11:48, Trybun pisze:

> [...]
> polować.  Naprawdę muszę takę rzeczy wyjaśniać poliglocie zamiłowanemu w
> czystej polszczyźnie? Jeszcze jedno - jak ty byś sformułował pytanie o

Potrzebuję na dzisiaj, na szybko, na już, na teraz, natychmiast.
A na dzień dzisiejszy to mogę co najwyżej ponarzekać, bo słońce pali.

XL wiosenna

wtorek, 4 lipca 2023 o 12:49:34 UTC+2 Akarm napisał(a):

> Potrzebuję na dzisiaj, na szybko, na już, na teraz, natychmiast.

Widzę tego paskudztwa (sorry) do imentu w Allegro. W sklepach ze „zdrową” żywnością i hipermarketach też pewnie jest, ostatnio chyba widziałam w Carrefour, zmuszona do jego odwiedzenia brakiem innego sklepu spozywczego w kieleckiej Galerii Korona. Mignęło mi toto gdzieś na takim regale z „naturalnymi” sypkimi produktami czy coś.

> A na dzień dzisiejszy to mogę co najwyżej ponarzekać, bo słońce pali.

Ja słońce lubię, choć unikam opalania się. Doceniam czas słonecznych dni. Za chwilę go nie będzie.

> --
> -
> Akarm
> Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

Dobra wołowina jest super. Bydło jest teraz najbardziej widoczne we Francji.

Trybun

W dniu 04.07.2023 o 12:49, Akarm pisze:
Tak to wygląda  - zdanie potrzebuję kaszy na szybko choć oczywiście
poprawne dla normalnego Polaka brzmi idiotycznie, tak samo jak rozumieć
"na już", "na teraz", a co, ja stoję nad pustym garem z gotującą się
wodą i pytam na grupie? "Natychmiast" ze względu na tryb rozkazujący
także nie pasuje do prośby.

Trybun

W dniu 05.07.2023 o 23:06, XL wiosenna pisze:
> Widzę tego paskudztwa (sorry) do imentu w Allegro. W sklepach ze „zdrową” żywnością i hipermarketach też pewnie jest, ostatnio chyba widziałam w Carrefour, zmuszona do jego odwiedzenia brakiem innego sklepu spozywczego w kieleckiej Galerii Korona. Mignęło mi toto gdzieś na takim regale z „naturalnymi” sypkimi produktami czy coś.

"Paskudztwa"? Założę się że nie miałaś okazji spróbować tego specyfiku,
np z gulaszem mięsno-grzybowym.. Wątpliwości moje dotyczą tylko sfery
zdrowotnej, pewnie w Polsce już nie ma kukurydzy wolnej od GMO.

XL wiosenna

Z czy bez - paskudztwo Nazywam tak tylko te produkty, których próbowałam. Nie inaczej.

> Wątpliwości moje dotyczą tylko sfery
> zdrowotnej, pewnie w Polsce już nie ma kukurydzy wolnej od GMO.

Na szczęście nie jem tego paskudztwa, więc nie mam problemu z tym :)

Trybun

W dniu 06.07.2023 o 16:26, XL wiosenna pisze:

> Z czy bez - paskudztwo Nazywam tak tylko te produkty, których próbowałam. Nie inaczej.

I bardzo dobrze, w sklepach zostanie więcej dla mnie i mi podobnych
smakoszy..😛
> Na szczęście nie jem tego paskudztwa, więc nie mam problemu z tym :)

Ale nie uciekniesz od choćby kaszy gryczanej, czym napompowanej,  - to
już wie mało kto.. Od tych koszmarnych bulw ziemniakopodobnych i chyba
już tylko z tego względu nazywanych jeszcze w Polsce ziemniakami, od
jęczmienia, kilkukrotnie opryskiwanego w okrasie wegetacji, zresztą
jęczmień nie jest tu wyjątkiem - z pszenicą o żytem jest podobnie.