Pat - nie rozumiem

Habeck Colibretto

Witam,
dopiero zacząłem się uczyć więc podejdźcie do mnie z odrobiną
wyrozumiałości. :)

Na wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/Pat jest opisany typowy i oczywisty
pat z królem i pionkiem oraz pat z partii Borys Gelfand ? Władimir Kramnik,
którego w ogóle nie rozumiem. Dlaczego król nie może zbić hetmana? Albo
drugi przykład - dlaczego nie może zbić szalonej wieży
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Wieczny_szach#Szalona_wie.C5.BCa)? Dlaczego -
tak jak jest napisane na wiki - po zbiciu wieży białe znajdą się w pacie
skoro dwoma wieżami można bez problemu zamatować króla?

Z góry dzięki za pomoc.

*Habeck*
- Schutzbach

denes

> Na wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/Pat jest opisany typowy i oczywisty
> którego w ogóle nie rozumiem. Dlaczego król nie może zbić hetmana?

Zabijajac hetmana czarne majac ruch nie moga nigdzie sie ruszyc
- pola krola sa szachowane a pozostale czarne piony maja droge zagrodzona.

> drugi przykład - dlaczego nie może zbić szalonej wieży

No tak, ale po biciu wiezy czarnej ruch maja czarne,
a nie maja _zadnej_ mozliwosci ruchu, co oznacza remis.

Habeck Colibretto

Dnia 02.03.2009, o godzinie 19.08.44, na pl.rec.gry.szachy, denes
napisał(a):

Dzięki!! :))) Jeszcze raz przeanalizowałem i już kumam.