PMR 446Mhz kanał 3, ton 14 w górach

Jacek

Dzień dobry wszystkim,
odświeżę trochę temat, ponieważ od jakiegoś czasu na stronie https://pmrdx.pl, czy na stronach http://www.planawaryjny.com, http://www.446Mhz.pl, staramy się popularyzować używanie min. kanału 3 ton 14 (3,14) w ramach ogólnego bezpieczeństwa w górach, poprzez nagłaśnianie tematu. Wiadomo, temat jest uznaniowy, bo niesformalizowany prawnie (nie wiadomo czy np. GOPR/TOPR i inne służby ratownicze w jakikolwiek sposób monitorują ten kanał), ale na pewno warty podjętych działań jego popularyzacji.
Forum jest tematyczne, więc jako osoby często przebywające w górach, jestem ciekawy Waszego zadania na ten temat.

J.F

On Mon, 27 Mar 2023 07:06:07 -0700 (PDT), Jacek wrote:
> [...]
> niesformalizowany prawnie (nie wiadomo czy np. GOPR/TOPR i inne
> służby ratownicze w jakikolwiek sposób monitorują ten kanał),

To moze by warto od nich zacząc?

GOPR chyba preferuje apkę RATUNEK.

Moze i słusznie ...

Jacek Daszewski

> GOPR chyba preferuje apkę RATUNEK.

No ok, ale to aplikacja oparta o sieć komórkową. Jeśli zabraknie sieci, nie ma aplikacji.
Poza tym, używając PMR można cały czas być na nasłuchu i monitorować sytuację, by uniknąć niespodzianki, albo by samemu pomóc komuś w potrzecie.

adam

W dniu 25.04.2023 o 09:36, Jacek Daszewski pisze:

> [...]
> Poza tym, używając PMR można cały czas być na nasłuchu i monitorować sytuację, by uniknąć niespodzianki, albo by samemu pomóc komuś w potrzecie.

Trzeba przekonać GOPR i turystów.
O ile Gopr może sobie zakupić i nasłuchiwać, to rzeszy turystów nie da
się przekonać.
Telefon ma każdy, a nosić kolejne urządzenie, ładowarkę, pamiętać żeby
zabrać, dbać o baterię, pilnować żeby nie zamoczyć, nie zgubić, nie
uszkodzić- nie, nie, nie. Ja nie dałbym się namówić.