lato w górach

Olin

"W rejonie Koziego Wierchu doszło do wypadku lawinowego.

Według wstępnych informacji poszkodowane zostały dwie osoby. Odniosły pewne
urazy, ale zdołały utrzymać się na powierzchni i nie zostały przysypane. Na
miejsce ruszyli ratownicy TOPR, którzy przetransportowali turystów
śmigłowcem do szpitala oraz przeszukali dla pewności lawinisko.

W wyższych partiach Tatr panują nadal warunki zimowe, obowiązuje 1. stopień
zagrożenia lawinowego."

https://tatromaniak.pl/aktualnosci/lawina-w-tatrach-sa-poszkodowani-akcja-ratunkowa-topr/

Przypominam, że mamy 2 czerwca.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

„Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
Różańca”
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Andrzej Kłos

Olin pisze:
> Przypominam, że mamy 2 czerwca.

czyli wiosna...

Krzysztof Halasa

Olin <ku...@adres.w.stopce> writes:

> W wyższych partiach Tatr panują nadal warunki zimowe, obowiązuje 1. stopień
> [...]

IIRC w 2005 było podobnie.
--
Krzysztof Hałasa

cef

W dniu 2021-06-02 o 14:48, Olin pisze:
> "W rejonie Koziego Wierchu doszło do wypadku lawinowego.

> W wyższych partiach Tatr panują nadal warunki zimowe, obowiązuje 1. stopień
> zagrożenia lawinowego."

> Przypominam, że mamy 2 czerwca.

To tylko data, po której uwzględnieniu, wejścia
nie będą się liczyły jako zimowe.

Grzegorz Kapusta

W dniu 02.06.2021 o 19:51, cef pisze:

> To tylko data, po której uwzględnieniu, wejścia
> nie będą się liczyły jako zimowe.

Nie jestem pewien, ale czytałem (chyba u Nyki), że ta data to 31 maja.

Właśnie wróciłem z najwyższego szczytu Macedonii P. i Albanii - Koraba
(2764 m n.p.m.)
Spodziewałem się wędrówki niczym w smażalni, a tymczasem śnieg zaczyna
się już od 1900 m n.p.m. Wyżej jest go całkiem sporo, trawersy stromych
zboczy bez raków były bardzo niekomfortowe. Południowa Europa,
5 czerwca. Miejscowi mówią, że wszystko opóźnione o dobry miesiąc.
Jak wyjeżdżaliśmy o 6 rano z Mawrowa, to musiałem skrobać szyby w aucie.

Pozdrawiam,
GK

cef

W dniu 2021-06-06 o 21:35, Grzegorz Kapusta pisze:

> Nie jestem pewien, ale czytałem (chyba u Nyki), że ta data to 31 maja.

A może nawet jeszcze wcześniejsza.
Wejście 2 czerwca na pewno nie będzie zimowe.

Olin

Dnia Mon, 7 Jun 2021 10:29:37 +0200, cef napisał(a):

> Wejście 2 czerwca na pewno nie będzie zimowe.

Zależy na której półkuli.

--
uzdrawiam
Grzesiek