Planują kolej linową wzdłuż przełomu Dunajca

Olin

"Władze Krościenka, Szczawnicy, Czorsztyna i województwa małopolskiego chcą
zbudować kolej linową nad słynnym przełomem Dunajca, na terenie
Pienińskiego Parku Narodowego. Inwestycji już podjęły się Polskie Koleje
Linowe.

Trzy samorządy znad Dunajca, marszałek województwa i zakopiańska firma
Polskie Koleje Linowe podpisały już w tej sprawie list intencyjny.

Według pierwotnych założeń kolej linowa miałaby kursować wzdłuż brzegu
Dunajca na trasie od Sromowiec Wyżnych przez Krościenko do Szczawnicy.
Polskie Koleje Linowe już rozpoczęły planowanie inwestycji.

– Bardzo dużym wyzwaniem będzie budowa kolei w obszarze przyrodniczo
chronionym. To trudne przedsięwzięcie, które możemy zrealizować. Polskie
Koleje Linowe mają unikatowe doświadczenia, jeśli chodzi o prowadzenie tej
działalności właśnie w takich lokalizacjach jak parki narodowe – przyznał
Daniel Pitrus, prezes Polskich Kolei Linowych.

Pierwszy etap prac nad planowanym przedsięwzięciem zakłada przeprowadzenie
specjalistycznych analiz naukowych pod kątem ruchu turystycznego i jego
oddziaływania na środowisko Pienin, zarówno w formie tradycyjnej, jak i
realizowanego przez kolej linową. Analizy mają ruszyć już w te wakacje."

https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26859122,kolej-linowa-wzdluz-dunajca.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Jarosław Sokołowski

Olin pisze:

> Inwestycji już podjęły się Polskie Koleje Linowe.

W Dunajcu żyją jakieś liny?

Jarek

--
Ogonek w barze rybnym -- kolejka linowa.
-- Hugo Steinhaus

Olin

Dnia Mon, 8 Mar 2021 13:20:28 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> W Dunajcu żyją jakieś liny?

Internety powiadają, że liny maja się raczej w płytkich jeziorach i stawach
tudzież nizinnych rzekach z mulistym dnem, ale świat bardzo szybko się
zmienia.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Jarosław Sokołowski

Olin pisze:

> Internety powiadają, że liny maja się raczej w płytkich
> jeziorach i stawach tudzież nizinnych rzekach z mulistym
> dnem, ale świat bardzo szybko się zmienia.

To byłby przełom. Nie tylko w ichtiologii.

Jarek

--
Na ryby -- w każdziuteńki wolny dzień
Na ryby -- nad leniwą rzeczkę w cień

J.F.

> [...]
>zbudować kolej linową nad słynnym przełomem Dunajca, na terenie
>Pienińskiego Parku Narodowego. Inwestycji już podjęły się Polskie

Hm, a co na to flisacy - chleb im odbierze ? :-)

Gdzie dokladnie mialaby trasa leciec?
Wzdluz rzeki, z zakretami ?

Taka wycieczka kolejka ... hm, srednio ciekawa mi sie wydaje :-)

J.

Olin

Dnia Mon, 8 Mar 2021 14:52:45 +0100, J.F. napisał(a):

> Hm, a co na to flisacy - chleb im odbierze ? :-)

Ponoć po wybudowaniu kolei z Chabówki do Zakopanego górale zatrzymywali
pociągi, bo wcześniej wozili gości furmankami, więc stracili zarobek.
Sam jestem ciekaw rozwoju wydarzeń.

"W „Kronikach” opisywany jest zabawny incydent, kiedy przy pierwszym
wjeździe parowozu do Zakopanego kilku fiakrów zdjęło portki i gołymi
zadkami wypięło się w stronę maszynisty Otto Wolfa, na co on zareagował,
polewając ich wodą."
https://podroze.onet.pl/polska/malopolskie/historia-linii-kolejowej-krakow-zakopane-i-rekord-predkosci-pociagu-luxtorpeda/pz20b2q

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

J.F.

> [...]

>wjeździe parowozu do Zakopanego kilku fiakrów zdjęło portki i gołymi
>zadkami wypięło się w stronę maszynisty Otto Wolfa, na co on

Flisakow malo, to moga sobie tylki pokazywac :-)

A i tak zyja chyba bardziej z wynajmu pokoi.

J.