Pogoda

1 view

Wojtek

Witam wszystkich! Mam prośbę: czy znacie jakieś adresy stron internetowych, na
których jest w miarę sprawdzająca się prognoza pogody? Bo już mam dosyć tych
ogólnie znanych - nie ma co na nie liczyć. A chciałbym uniknąć sytuacji (a parę
już takich miałem), że miało być deszczowo i paskudnie, ja zostałem w domu a w
górach świetna pogoda...Z góry dzięki!

any

Użytkownik Wojtek napisał:

> Witam wszystkich!

Witaj

> których jest w miarę sprawdzająca się prognoza pogody?

Co to znaczy "w miarę"?

> ogólnie znanych

Które to są "ogólnie znane"?

pozdrawiam
any

PS Zajrzyj tutaj: http://www.e-gory.pl/pogoda.php

Michał Wasiak

On 8 Nov 2003 21:12:58 +0100, Wojtek wrote:
> [...]
> ogólnie znanych - nie ma co na nie liczyć. A chciałbym uniknąć sytuacji (a parę

A weather.icm.edu.pl jest powszechnie znany?

> już takich miałem), że miało być deszczowo i paskudnie, ja zostałem w domu a w
> górach świetna pogoda...Z góry dzięki!

Przewidywanie pogody już ma taką immanentną cechę. Nic
się na to nie poradzi.

--
Michał Wasiak

ka...@op.pl

Zdaję sobie sprawę z tego, że prognoza pogody nigdy nie będzie w 100%
przepowiadalna...Ale to, co ukazuje się, na nazwanych przeze mnie "powszechnie
znanymi stronami" (onet, wp, interia) to jest skandal! Jeszcz się nie
sprawdziło...

Janusz

Serwis http://weather.icm.edu.pl/ jest moim zdaniem najlepszy.

--
Pozdr
Janusz

Michał Wasiak

On 8 Nov 2003 21:42:38 +0100, ka...@op.pl wrote:
> [...]
> znanymi stronami" (onet, wp, interia) to jest skandal! Jeszcz się nie

Znam ten ból. Kilka lat temu napisałem sobie skrypt,
który sciągał stronę onetową, wyskubywał z niej prognozę
pogdy dla Olsztyna i wysyłał mi SMS-em na spływ. Dwa
pierwsze tygodnie lało niemal codziennie, temperatura
nie skoczyła powyżej 18 stopni (zawsze biorę ze sobą na
wyjazd termometr), ale codzinnie wieczorem przychodził
SMS z prognozą na następny dzień: ,,pochmurno, ale bez
opadów''! Na następnym spływie już nie chciałem prognozy.
Ale może wróce do tego systemu? Tylko właśnie trzeba
znaleźć lepszą stronę, a do tego podającą pogodę
tekstowo, a nie na wykresach i mapach.

Pogodę modeluje się na wielgachnych komputerach. Efekty
tych obliczeń kupują różne instytucje, dodają swój
komentarz, pajacowatego prezentera (telewizje), sporo
optymizmu do przewidywań, i pokazują. Ale samemu
najlepiej szukać informacji u źródła. A jednym z takich
źródeł jest właśnie ICM.

--
Michał Wasiak

Hubert W.

RR

> miało być deszczowo i paskudnie, ja zostałem w domu a w
> górach świetna pogoda...Z góry dzięki!
No cóż, trzeba wyjść z założenia, że każda pogoda jest dobra.
Na początku października wybierałem się w Bieszczady na 3 dni, założyłem że
przemoknę 3 razy bo prognozy były nieciekawe.
A w sumie nie przemokłem ani raz chociaż pogoda była różna: w nocy deszcz, w
dzień mgła widoczność do 20 m i porywisty wiatr i piękna pogoda w ostatni
dzień.
Moim zdaniem nie ma co liczyć na prognozy pogody, trochę trzeba zaryzykować.
Pozdrowienia
Romek

ukasz

Wojtek napisał(a):

> [...]
> już takich miałem), że miało być deszczowo i paskudnie, ja zostałem w domu a w

adres icm juz koledzy podali, niezle tez jest meteo.wop.pl, ale nie jest
tak prosty w czytaniu jak icm...

pozdr. ukasz

michal_j

http://www.wetterzentrale.de/pics/prag_me.html - samo foto satelitarne ale
porzadne i aktualne,
http://www.w3.weather.com/outlook/travel/local/PLXX0014
http://zks-warszawa.org/pogoda.html - polska fantazja w ciapki - beste von
besten alles najs unt wunderbarr :) - pogrzeb w odnosnikach tej strony i
bedziesz mial cala liste swiatowych serwisow...
http://www.imgw.pl/wl/internet/uv/uv.html - przasne ale tesz moze byc i
lektor nie gada ;)
http://meteo.icm.edu.pl/ - tego chyba nie podali? - wg mnie sprawdza sie w
95%...