jak zdjąć grot z kijka

Olin

Złamałem kijek, a że grot całkiem dobry, postanowiłem go zachomikować.
Już kilka razy zmieniałem uwalone groty w kijkach i pozbywałem się starych,
wkładając końcówkę z grotem na kilka minut do wrzątku, a potem ściągałem je
kombinerkami. Teraz ten patent nie działa, choć ciągnę, ile mam sił.
Czy ktoś ma inne, lepsze, sposoby, co robić w takiej sytuacji?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Krzysztof Halasa

Olin <ku...@adres.w.stopce> writes:

> [...]
> kombinerkami. Teraz ten patent nie działa, choć ciągnę, ile mam sił.
> Czy ktoś ma inne, lepsze, sposoby, co robić w takiej sytuacji?

Może być jeszcze palnik :-)
--
Krzysztof Hałasa

Olin

Dnia Thu, 12 May 2022 16:44:11 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> Może być jeszcze palnik :-)

Liczyłem na jakieś czary-mary, w rodzaju octu zmieszanego z jadem ropuchy,
ale i nad palnikiem się zastanowię.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Jarosław Sokołowski

Pan Grzesiek napisał:

> Liczyłem na jakieś czary-mary, w rodzaju octu zmieszanego z jadem ropuchy,

Jad ropuchy jest ostatnio w modzie przy leczeniu kaca. W każdym razie jeden
tego próbował, ale skutek osiągnął nie do końca taki, jaki chciał.

--
Jarek

Olin

Dnia Fri, 13 May 2022 11:15:29 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Jad ropuchy jest ostatnio w modzie przy leczeniu kaca. W każdym razie jeden
> tego próbował, ale skutek osiągnął nie do końca taki, jaki chciał.

Z ciekawości aż zapuściłem gugla i faktycznie jest o czym czytać:
https://www.poradnikzdrowie.pl/aktualnosci/rosyjski-oligarcha-zmarl-bo-leczyl-sie-jadem-ropuchy-wyjasniamy-na-czym-polega-smiertelny-rytual-aa-UJyH-pznx-4sic.html

Jarosław Sokołowski

Pan Grzesiek napisał:

> Z ciekawości aż zapuściłem gugla i faktycznie jest o czym czytać:
> [...]

Zawsze uważałem, że pobudzanie ciekawości jest podstawową funkcją Usenetu.

--
Jarek

Marcin Debowski

On 2022-05-12, Olin <ku...@adres.w.stopce> wrote:
> [...]
> kombinerkami. Teraz ten patent nie działa, choć ciągnę, ile mam sił.
> Czy ktoś ma inne, lepsze, sposoby, co robić w takiej sytuacji?

Nie wiem z czego jest kijek, a z czego grot, ale w skrajnym przypadku nie
da się zrobić nic poza może upiłowaniem przy grocie i
rozwierceniem/rozdłubaniem.

--
Marcin

Zbynek Ltd.

Olin napisał(a) :
> [...]
> kombinerkami. Teraz ten patent nie działa, choć ciągnę, ile mam sił.
> Czy ktoś ma inne, lepsze, sposoby, co robić w takiej sytuacji?

Kilkukrotnie to robiłem nad kuchenką gazową. Z powodzeniem. Trzeba
uważać, żeby nie przesadzić z temperaturą, bo plastyk odkształci się.

Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Krzysztof Halasa

"Zbynek Ltd." <sp2scf.s...@poczta.onet.pl> writes:

> Kilkukrotnie to robiłem nad kuchenką gazową. Z powodzeniem. Trzeba
> uważać, żeby nie przesadzić z temperaturą, bo plastyk odkształci się.

Myślałem, że chodzi o elementy ze stopu aluminium, a także
np. z węglików spiekanych czy ew. z jakiejś twardej stali.
--
Krzysztof Hałasa

cef

W dniu 2022-05-12 o 11:19, Olin pisze:
> [...]
> kombinerkami. Teraz ten patent nie działa, choć ciągnę, ile mam sił.
> Czy ktoś ma inne, lepsze, sposoby, co robić w takiej sytuacji?

Też nie wiem z czego są groty i kijki, ale skoro nie schodzi
tak łatwo jak przedtem, to groty są być może mocowane kształtowo
w tych kijkach (tzn trzpień grota jest np radełkowany
albo wciskany z jakimś pogrubieniem) - można próbować
obracać a nie ciągnąć.

Olin

Dnia Sat, 14 May 2022 04:07:10 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> z czego jest kijek, a z czego grot

Grot jest taki, jak ten:
https://www.polarsport.pl/media/catalog/product/cache/f794d450da7bfe4495b4c7753eb8f2db/d/4/d4cd863be44a12cd25b193aa3effbd3c.png
czyli z jakiejś masy gumowo-plastikowej.

A to kijki:
https://cdn.sport-shop.pl/big/da85475327326d58c66aefb083e9dc52.jpg
podobno z aluminium.

Nad kuchenką gazową - jak sugeruje Zbynek - jeszcze nie próbowałem, więc z
ciekawości poznawczej skorzystam z rady.

Zrobiłem przegląd i mam w zapasie 2 groty nówki oraz 2 używane, więc
szczególnie rzewnie płakał nie będę, jeśli się nie uda. Chyba użyli
jakiegoś nad wyraz mocnego kleju, no i faktycznie trzymie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
za ich własne pieniądze”
Alexis de Tocqueville

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Krzysztof Halasa

> [...]

> czyli z jakiejś masy gumowo-plastikowej.

Ale tam w środku, w tym czarnym plastiku, jest ta (złamana) aluminiowa
rurka? No bo jak inaczej?

> Nad kuchenką gazową - jak sugeruje Zbynek - jeszcze nie próbowałem, więc z
> ciekawości poznawczej skorzystam z rady.

Ja bym najpierw usunął plastik - w przeciwnym przypadku zapach będzie
niewyjątkowy.

Można np. wkręcić w imadło i zaatakować dużym nożem, piłą albo czymś
takim - tylko ostrożnie z palcami itp. (trzeba wiedzieć co się robi).
--
Krzysztof Hałasa

Olin

Dnia Mon, 16 May 2022 21:10:44 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> Ale tam w środku, w tym czarnym plastiku, jest ta (złamana) aluminiowa
> rurka? No bo jak inaczej?

W rzeczy samej.

> [...]
>
> Można np. wkręcić w imadło i zaatakować dużym nożem, piłą albo czymś
> takim - tylko ostrożnie z palcami itp. (trzeba wiedzieć co się robi).

Ale chodzi o to, żeby ocalić grot i później wykorzystać. Pocięty na nic już
niepotrzebny. Nie muszę go przecie usuwać, żeby wywalić cały złamany
segment razem z grotem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Krzysztof Halasa

Olin <ku...@adres.w.stopce> writes:

> Ale chodzi o to, żeby ocalić grot i później wykorzystać. Pocięty na nic już
> niepotrzebny. Nie muszę go przecie usuwać, żeby wywalić cały złamany
> segment razem z grotem.

Ale grot jest twardy, raczej nie da się go pociąć. Poza tym on jest
w aluminiowej rurce, nieco wyczucia i rurka puści, a grot ocaleje :-)

Chociaż oczywiście najlepiej byłoby go wyciągnąć - jeśli na ciepło
(palnik), to lepiej pozbyć się plastiku. Wtedy rurce też się wiele nie
stanie, a grot w ogóle nie wejdzie w kontakt z narzędziem.
--
Krzysztof Hałasa

Marcin Debowski

On 2022-05-17, Olin <ku...@adres.w.stopce> wrote:

> W rzeczy samej.

> Ale chodzi o to, żeby ocalić grot i później wykorzystać. Pocięty na nic już
> niepotrzebny. Nie muszę go przecie usuwać, żeby wywalić cały złamany
> segment razem z grotem.

Nie do końca kumam co się ułamało i w którym miejscu, ale jeśli do
usunięcia jest rurka aluminiowa to możesz ją spróbować wyekstrachować
jakimś kretem. Powinien roztworzyć aluminium, a reszta z dużym
prawdopodobieństwa takie potraktowanie wytrzymać. Oczywiście jeśli grot
sam w sobie ma jakieś części aluminiowe to te też pójdą się paść.

--
Marcin

Igor Huk

Ja chyba zakupiłbym jednak nowy kijek - najwygodniej i najpewniej.

Fajne kijki i narty znajdziesz na tej stronie - https://freaksshop.pl/

HUKSON

Dobre kijki znajdziesz też na https://majestyskis.pl/

Igor Huk