Palnik gazowy - szczegóły budowy...

Zbynek Ltd.

Elo

Po co jest taka siateczka/filtr/whatever ze sprasowanych drucików od
spodu dyszy palnika gazowego? Co się będzie dziać jeśli tej
siateczki nie będzie? Jak ją zastąpić?

Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

J.F

On Mon, 24 May 2021 00:10:08 +0200, Zbynek Ltd. wrote:

> Po co jest taka siateczka/filtr/whatever ze sprasowanych drucików od
> spodu dyszy palnika gazowego? Co się będzie dziać jeśli tej
> siateczki nie będzie? Jak ją zastąpić?

Co masz na mysli "od spodu dyszy" ?

Bo typowo wyglada to tak:
-przylacze butli,
-zawor,
-dysza - z jednym malym otworkiem,
-rurka, w ktorym gaz sie miesza z powietrzem,
-"palnik"/"sloneczko"/"kopulka" duzej srednicy, z wieloma otworami, a
pod nimi ta siateczka.

Siateczka zapobiega przeskoczeniu plomienia do rurki mieszajacej.

Ale moze masz na mysli cos przed dyszą, to moze filtr, zeby jakies
smieci z gazu dyszy nie zapchaly.

J.

Zbynek Ltd.

J.F napisał(a) :
Otóż to. Przed dyszą. Licząc od strony butli z gazem. Właściwie to w
samej konstrukcji dyszy. Gdzie dyszy oznacza rozumianej nie jako sam
otwór, tylko to małe mosiężne coś z gwintem i szesciokątnym łebkiem,
jak w śrubie, w którym jest otwór dyszy, do którego przykłada się
klucz/szczypce, by to coś wkręcić w podstawę do której dochodzi rurka.
Ta siateczka nie wydaje mi się być filtrem zanieczyszczeń. W gazie
raczej nie ma ich. To może raczej "spowalniacz/rozbijacz" strumienia
gazu?

Swoją drogą jak przyjrzeć się tej "siateczce" to jest to 3D zbitek
kuleczek o malutkiej średnicy.

J.F

On Mon, 24 May 2021 14:47:58 +0200, Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
> klucz/szczypce, by to coś wkręcić w podstawę do której dochodzi rurka.
> Ta siateczka nie wydaje mi się być filtrem zanieczyszczeń. W gazie

Pomoglem kiedys rodzinie czyscic kuchenke stacjonarna na 11kg butle.
Sporo czegos jakby piasek wyciagnalem z rurek.

Do samochodow z LPG tez wsadzaja filtry.

>To może raczej "spowalniacz/rozbijacz" strumienia gazu?

troche watpie. tam sie chyba przydaje w miare prosty przeplyw, zeby z
dziurki dyszy tez wyszedl prosty.

> Swoją drogą jak przyjrzeć się tej "siateczce" to jest to 3D zbitek
> kuleczek o malutkiej średnicy.

Moze tak najprosciej w przemysle filtr zrobic.
Albo ... ma to pomoc odparowc plynny gaz, czy wlasnie przed
przeskokiem plomienia chronic ... ale gdzie - w butli tlenu nie ma,
w wezu moze byc przez krotki czas ...

J.

Zbynek Ltd.

J.F napisał(a) :
> Pomoglem kiedys rodzinie czyscic kuchenke stacjonarna na 11kg butle.
> Sporo czegos jakby piasek wyciagnalem z rurek.

Gdyby to był gaz ziemny, to by tłumaczyło piasek ;-)