blokada psychomotoryczna

Olin

"4 lipca w godzinach popołudniowych śmigłowiec TOPR poleciał w rejon
Pościeli Jasińskiego (nachylony na południową stronę trawnik pod pionowym
wschodnim uskokiem grani Orlej Baszty na szlaku Orlej Perci w Tatrach
Wysokich) w celu ewakuacji trzech osób, które wezwały pomoc. Ratownicy
usłyszeli, że z powodu blokady psychicznej, która spowodowała ograniczenie
funkcji motorycznych, mężczyzna i jego dwie córki nie są w stanie zejść z
góry.

Jak informuje Jacek Broński, ratownik pokładowy, który dyżurował w trakcie
akcji z użyciem śmigłowca, trudno było dowiedzieć się od osób, które
wezwały pomoc, co tak naprawdę się stało. Zaraz po tym, jak ratownicy
zebrali od nich podstawowe dane, bez podziękowań i bez słowa turyści się
oddalili. Ratownikom udało się jedynie uzyskać informację, że uratowali
ojca z dwiema córkami.

U jednej z młodych kobiet wystąpiła blokada psychiczna, która spowodowała
ograniczenie możliwości motorycznych. Jej panika udzieliła się reszcie
grupy, więc wezwali ratowników. Tłumaczyli, że nie byli w stanie ani
wędrować dalej, ani zejść na dół.

U turystów nie wykryto żadnych urazów fizycznych i hospitalizacja nie była
konieczna."

https://zakopane.wyborcza.pl/zakopane/7,179294,27292668,smiglowiec-topr-ewakuowal-trzy-osoby-w-tatrach-powod-blokada.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

borsuk

W dniu 2021-07-06 o 10:22, Olin pisze:

> U jednej z młodych kobiet wystąpiła blokada psychiczna, która spowodowała
> ograniczenie możliwości motorycznych. Jej panika udzieliła się reszcie
> grupy, więc wezwali ratowników.
Spotkałem się z czymś podobnym w tym samym rejonie Orlej Perci.
Dziewczyna płakała i nie chciała iść, ale było to w czasach
przedkomórkowych, więc musiała ulec perswazji. Reszcie grupy (czyli
mnie, kumplowi oraz jej siostrze, która była dla odmiany zachwycona
wycieczką) nic się nie udzieliło.

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

adam

> bez podziękowań i bez słowa turyści się > oddalili
Nie napiszę, co mi się chce napisać

Olin

Dnia Tue, 6 Jul 2021 23:27:35 +0200, adam napisał(a):

> Nie napiszę, co mi się chce napisać

Płacą podatki, z których utrzymywany jest TOPR, więc ten przelot w sumie im
się należał. Po co jakieś podziękowania.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

„Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
Różańca”
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

adam

W dniu 2021-07-07 o 10:28, Olin pisze:

> Płacą podatki, z których utrzymywany jest TOPR, więc ten przelot w sumie im
> się należał. Po co jakieś podziękowania.

Taka ulepszona wersja incydentu nad Morskim Okiem?

Olin

Dnia Thu, 8 Jul 2021 10:24:24 +0200, adam napisał(a):

> Taka ulepszona wersja incydentu nad Morskim Okiem?

Na to wygląda, tyle że tym razem w wersji podniebnej.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

adam

W dniu 2021-07-08 o 11:44, Olin pisze:

> Na to wygląda, tyle że tym razem w wersji podniebnej.

Pokazali drogę innym, będą kolejne przypadki.
Współczuję ratownikom, którzy będą musieli podejmować decyzję.

Olin

Dnia Thu, 8 Jul 2021 13:18:58 +0200, adam napisał(a):

> Pokazali drogę innym, będą kolejne przypadki.
> Współczuję ratownikom, którzy będą musieli podejmować decyzję.

Kiedyś się mówiło "od rzemyczka do koniczka".
Teraz trzeba będzie coś zrymować z helikopterem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Jarosław Sokołowski

Pan Grzesiek napisał:

> Kiedyś się mówiło "od rzemyczka do koniczka".
> Teraz trzeba będzie coś zrymować z helikopterem.

Od uprzejmej prośby do toprowca do żądania śmigłowca.

--
Jarek

Olin

Dnia Thu, 8 Jul 2021 13:49:59 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Od uprzejmej prośby do toprowca do żądania śmigłowca.

Rytm się zgubił, ale kij:

Kto nie leciał helikopterem, ten jest w Tatrach zwykłym zerem.

J.F

On Tue, 6 Jul 2021 18:54:55 +0200, borsuk wrote:
> Spotkałem się z czymś podobnym w tym samym rejonie Orlej Perci.
> Dziewczyna płakała i nie chciała iść, ale było to w czasach
> przedkomórkowych, więc musiała ulec perswazji.

Tez kiedys taka spotkalem. Siedzi, placze, a co ciekawe - trudny
kawalek przeszla, zostala jest koncowka, juz latwiejsza.
Z perswazja nie bylo problemu i szybko sie dala sprowadzic
do latwego szlaku.

Tylko ... niezla zolza musiala z niej byc, bo jak mowila - mieszka w
Zakopanem z cala grupa, ale grupa cos nie chciala pojsc z nia w gory,
wiec poszla sobie sama, i to od razu na Orlą..

> Reszcie grupy (czyli
> mnie, kumplowi oraz jej siostrze, która była dla odmiany zachwycona
> wycieczką) nic się nie udzieliło.

Tak jest, potraktowalismy jako ciekawostke.

J.

Jarosław Sokołowski

Pan Grzesiek napisał:

> Rytm się zgubił, ale kij:
>
> Kto nie leciał helikopterem, ten jest w Tatrach zwykłym zerem.

Kiedy w marszu zmęczysz ciało, helikopter wzywaj śmiało.

--
Jarek

borsuk

Gdy teren eksponowany to śmigłowiec pożądany.

Olin

Dnia Thu, 8 Jul 2021 18:49:12 +0200, borsuk napisał(a):

> Gdy teren eksponowany to śmigłowiec pożądany.

Dzisiaj z Orlej lot śmigłowcem, jutro z Moka odrzutowcem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Jarosław Sokołowski

Pan Grzesiek napisał:

> Dzisiaj z Orlej lot śmigłowcem, jutro z Moka odrzutowcem.

Jeśli najdzie cię ochota, wzywaj śmiało wiertaliota
(otwórzmy się też na inne języki).

--
Jarek

borsuk

Jeśli nie chcesz mojej zguby helikopter wzywaj luby.

W góry, w góry miły bracie, tam śmigłowiec czeka na cię.

Gdy poczujesz dreszcz emocji helikopter masz w promocji.

Krzysztof Halasa

Olin <ku...@adres.w.stopce> writes:

> [...]
> ograniczenie możliwości motorycznych. Jej panika udzieliła się reszcie
> grupy, więc wezwali ratowników. Tłumaczyli, że nie byli w stanie ani

Kiedyś był facet, który tak mocno trzymał się kamienia, że był
zasadniczy problem z "oderwaniem" go od niego. Takie rzeczy się zdarzają
- czynniki ryzyka to wzrastające zmęczenie, zła pogoda, itp. wszystko,
co źle wpływa na morale.
--
Krzysztof Hałasa