Bagnet Minolta A vs Sony Alpha

Marcin Debowski

Sony przejeło to mocownie z analogowych Minolt bez żadnych modyfikacji
do dnia dzisiejszego, czy też są jakieś różnice? Nie mogę wyguglać
klarownych odpowiedzi.

I pośrednio podobne zagadnienie: widzę kupę adapterów pozwalających na
używanie canonowskich EF z Sony Alfa, a nie widzę żadnego w drugą
stronę. O co może chodzić?

--
Marcin

Paweł Pawłowicz

> I pośrednio podobne zagadnienie: widzę kupę adapterów pozwalających na
> używanie canonowskich EF z Sony Alfa, a nie widzę żadnego w drugą
> stronę. O co może chodzić?

Najważniejsza jest dziura. Jeśli dziura jest za mała, do duży do niej
nie wejdzie. W odwrotną stronę da się, choćby z adapterem, jeśli ktoś lubi.

P.P.

Marcin Debowski

Pewnie masz rację, bo z Minolty/Sony-A na EF-M już przejściówki widzę.
Apropos mały dziur, podziwiam niektórych... eee... jak to tam nazwać:

https://youtu.be/JS9Oi1Asb6s
Akcja od 3:30.

--
Marcin

Adam

Bywały takie. Bywały też z dodatkową optyką, np Nikon/M42

--
Pozdrawiam.

Adam

dag...@vp.pl

wtorek, 8 czerwca 2021 o 14:15:15 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

> I pośrednio podobne zagadnienie: widzę kupę adapterów pozwalających na
> używanie canonowskich EF z Sony Alfa, a nie widzę żadnego w drugą
> stronę. O co może chodzić?
Sony Alfa (bezlusterkowce) mają znacznie mniejszą grubość korpusu - odległość sensor - bagnet - niż Canon EF więc adapter można spokojnie wcisnąć. Po prostu wydłużamy tubus obiektywu. W drugą stronę się nie da.
Pozdrawiam Marcin

Adam

Były też w drugą stronę. Ale były z dodatkową optyką w pierścieniu.
Nie pamiętam, chyba to dotyczyło M42/Nikon.

--
Pozdrawiam.

Adam