Canon i RAW

Adam

Cześć.

Adam Śmiałek opublikował materiał na temat odblokowania i wykorzystania
trybu zapisu RAW w aparatach Canon:

https://youtu.be/XW-ErfCFVYI

--
Pozdrawiam.

Adam

Uncle Pete

On 11.12.2023 22:32, Adam wrote:
> Cześć.
>
> Adam Śmiałek opublikował materiał na temat odblokowania i wykorzystania
> trybu zapisu RAW w aparatach Canon:
>
> https://youtu.be/XW-ErfCFVYI

Dobrze, że przypomniał o istnieniu CHDK. Przy okazji odblokowuje /
włącza jeszcze kilka ciekawych funkcji.

Adam

Canon to nie była moja parafia - robiłem raczej na Nikonach.
Ale ściągnąłem SX620 HS i w wolnej chwili zobaczę, co da się zrobić - o ile
na tym aparaciku będzie widać jakąś różnicę RAW vs JPG.

--
Pozdrawiam.

Adam

Uncle Pete

W moim S90 tryb RAW mało co dawał w porównaniu z JPEG z kontrastem
ustawionym na minimum. Ale tam było kilka ciekawych funkcji użytkowych,
np. wyzwalanie migawki przez USB, zebra na prześwietleniach itp.

Marcin Debowski

Tam było zawsze kupę dodatkowej funkcjonalności i to nie tylko takiej
standardowej, ale np. różne w stylu fotografii poklatkowej czy robienia
zdjęć piorunów (różne skrypty). Muszę przy okazji zerknąć jak się to to
rozwinęło bo ostatni raz bawiłem się z 10-15 lat temu.

--
Marcin

no_e...@invalid.invalid

Feb 10, 2024, 8:52:23 PMFeb 10