photo editor na iPada

no_e...@invalid.invalid

Witam
Jaki program do obrobki zdjec/RAW na iPada?
Po przeczytaniu dziesiatek recenczji i zestawien, i przyjrzeniu sie blizej
(odpadl m.in. Affinity Photo i Snapseed) na placu boju zostaly:
Lightroom, Darkroom i Pixelmator Photo (czyli Photomator).
Zeby miec z nich pozytek trzeba za nie zaplacic, bo inaczej wazne funkcje
nie dzialaja. Photomator w ogole nie ma wersji darmowej.

I teraz tak - Lightroom bylby pierwszym wyborem, zwlaszcza ze przez wiele
lat uzywalem komputerowego Lightrooma i bardzo go lubilem. Ta wersja
ipadowa jest oczywiscie prymitywna do bolu, ale ergonomia mi wciaz
odpowiada i zaskakujaco duzo mozna ta apka osiagnac. No, ale zdecydowanie
odrzuca mnie subskrypcja.

Z kolei Darkroom wciaz nie dorobil sie healing tool. Moim zdaniem - ficzer
raczej podstawowy. Nawet stary iPhoto mial narzedzie do usuwania plamek.
Cena za apke na stronie jest 75USD (za opcje „dozywotnia”), ale w
Applestore wyswietla sie 450zl. To juz dosc drogo jest. No i jakoś rzadko
aktualizuja te strone, a na maile nie odpowiadaja (pytalem w sprawie tej
dziwnej roznicy cenowej). Niby maja tam zglaszanie proponowanych funkcji i
nawet wisi tam roadmap, ale odnosze wrazenie ze to moze byc projekt na
wymarciu.

Pixelmatora/Photomatora nawet sobie kupllem, jeszcze po starej cenie. Jak
za te cene to nawet ok. Ostatni update - imponujaca niespodzianka - wniosl
sporo, ale niektore rzeczy wciaz nie dzialaja jak powinny (np. odszumianie,
inteligentne zwiekszanie rozdzielczosci). Brakuje mi tez osobnych suwakow
white i black obok highlight i shadows. Ale oni twierdza ze to
niepotrzebne. No i korekta geometrii niewygodna jest (niepotrzebnie rozbili
to na 3 sekcje. Fajnie by bylo, gdyby zrobili tak, jak SKRWT, a najlepiej
kupili SKRWT. Ergonomia menu tez do poprawy.
I efekt koncowy, znaczy Image Quality chyba slabszy niz w Lightroomie.

--
Titus Atomicus

1634Racine

Titus_A...@somewhere.in.the.world w
[............]
> (odpadl m.in. Affinity Photo i Snapseed)

co nie tak z snapseed?

no_e...@invalid.invalid

Jak dla mnie - nieergonomiczny.

A Pixelmator czyli obecnie Photomator - coraz ciekawszy..

--
Titus Atomicus

1634Racine

Titus_A...@somewhere.in.the.world w
jak czytam w root poscie o tym, jak skopany/niedorobiony jest pixelmator, to
snapseed wychodzi na arcydzielo. I funkcjonalnosci, i ergo takze.

no_e...@invalid.invalid

1634Racine <mnj...@j.cbqebml> wrote:
> [...]
>
> jak czytam w root poscie o tym, jak skopany/niedorobiony jest pixelmator, to
> snapseed wychodzi na arcydzielo. I funkcjonalnosci, i ergo takze.

Wypowiadam sie nt Photomatora (dawniej: Pixelmator Photo)
Probowales uzywac jednego i drugiego?
Jak dla mnie Snapseed odpada w przedbiegach.

--
Titus Atomicus

1634Racine

Titus_A...@somewhere.in.the.world w
napisalem: "jak czytam w root poscie". Komplementow za duzo nie napisales o
photomatorze, wrecz przeciwnie. I na tym tylko opieram sie. Nie uzywalem, bo
nie ma na androida (ztcw).
poza tym: jesli z glowa i z wiedza, i z czuciem uzywac snapseed, to efekty
moga byc b. dobre. Widzialem nie tak dawno wystawe street-foto, duzo zdjec
glownie po snapseed, czesc tez po lightroomie - efekty znakomite w obu
przypadkach.

no_e...@invalid.invalid

1634Racine <mnj...@j.cbqebml> wrote:

> napisalem: "jak czytam w root poscie". Komplementow za duzo nie napisales o
> photomatorze, wrecz przeciwnie. I na tym tylko opieram sie.

No, ale aplikacja sie rozwija. Z kazdym updatem kokejne duze zmiany.

>Nie uzywalem, bo
> nie ma na androida (ztcw).
> poza tym: jesli z glowa i z wiedza, i z czuciem uzywac snapseed, to efekty
> moga byc b. dobre.
No, to tak jak GIMPem i komercyjnymi programami.
Niby mozna osigqnac podobne rezultaty, ale trzeba kombinowac…

>Widzialem nie tak dawno wystawe street-foto, duzo zdjec
> glownie po snapseed, czesc tez po lightroomie - efekty znakomite w obu
> przypadkach.

j.w.

--
Titus Atomicus