Adam YT

Gil

Kto oglada naszego kolegę z lat 2005 - 2015 Adama Ś na YT ?
Wyszedł na ludzi. Na YT jest.

Adam

Dnia Fri, 19 Nov 2021 21:42:05 +0100, Gil napisał(a):

> Kto oglada naszego kolegę z lat 2005 - 2015 Adama Ś na YT ?
> Wyszedł na ludzi. Na YT jest.

Już nawet kilka moich sprzętów foto testował.
Ale jeszcze kilka w kolejce czeka.

--
Pozdrawiam.

Adam

abs

W dniu 19.11.2021 o 21:42, Gil pisze:
> Kto oglada naszego kolegę z lat 2005 - 2015 Adama Ś na YT ?

Panie, jakie 2005? Był tu parę ładnych lat wcześniej.

Collie

W czwartek, 2.12.2021 o 07:48, abs napisał:

> Panie, jakie 2005? Był tu parę ładnych lat wcześniej.

Panie ładny, przed 2005 rokiem nie było Youtube,
więc się nie liczy.

Astralny Rębajło

Gil napisał(a):
> Kto oglada naszego kolegę z lat 2005 - 2015 Adama Ś na YT ?
> Wyszedł na ludzi. Na YT jest.

Daj linka. Się obaczy.

OT.
Mnie zaciekawił wątek różnej jakości ruskich aparatów
z różnych okresów. Ruskie sprzęty uważam za chłam.
https://youtu.be/vGZHooJzy4A

Adam

https://www.youtube.com/c/Adam%C5%9Amia%C5%82ek

--
Pozdrawiam.

Adam

Gil

In article <61a86c3a$0$558$6578...@news.neostrada.pl>,
spa...@interia.pl says...

> Panie, jakie 2005? Był tu parę ładnych lat wcześniej.

foto.cyfrowa wystartowała chyba w 2003 roku. A Pan Adam miał chyba
jakiegos Fuji.
To były czasy Canona G2, Olympusa C3020, 2100UZ, Casio QV 4000 czy
Canona A2 (?). Generalnie czas aparatów 2-4 MPx.

jo44

W dniu 06.12.2021 o 18:17, Gil pisze:

> foto.cyfrowa wystartowała chyba w 2003 roku. A Pan Adam miał chyba
> jakiegos Fuji.

W archiwum są posty z sierpnia 2001 roku.

jo44

W dniu 07.12.2021 o 22:37, jo44 pisze:
Natomiast w 2003 roku był już Canon 300D - pamiętam jak Adam
się nim zachwycał. :)

Gil

In article <61afd491$0$528$6578...@news.neostrada.pl>, jo44
@TO.PRECZ.o2.pl says...
6 Mpx. Potęga. Mam do dziś w uzyciu Nikona D40 6 Mpix i wydruki z
fotografii na A4 są doskonałe. Wychodzi 240 DPI. W takiej małej
rozdzielczości lepsze obiektywy od kita robiły wielka różnicę.

abs

W dniu 06.12.2021 o 18:17, Gil pisze:
Oj, na pewno wcześniej niż 2003. Ale aparaty się zgadzają. A potem
nastał król - 300D :)

Gil

In article <61afd40a$0$528$6578...@news.neostrada.pl>, jo44
@TO.PRECZ.o2.pl says...
Jak zassać archiwum ???

Adam

Np. serwer:
news-archive.icm.edu.pl

--
Pozdrawiam.

Adam

Arnold Ziffel

Gil <g...@gaz.pl> wrote:

> Kto oglada naszego kolegę z lat 2005 - 2015 Adama Ś na YT ?
> Wyszedł na ludzi. Na YT jest.

Oglądam i cenię.

--
- Gdybysmy przed baranem postawili wiadra: z woda i z alkoholem, to
czego się napije baran? - pyta prelegent usilujacy roznymi przykladami

Arnold Ziffel

Gil <g...@gaz.pl> wrote:

> foto.cyfrowa wystartowała chyba w 2003 roku.

17 sierpnia 2001.

#v+
From newg...@usenet.pl Fri Aug 17 10:50:01 2001
From: Tomasz R Surmacz <newg...@usenet.pl>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Date: Fri, 17 Aug 2001 11:50:01
Subject: cmsg newgroup pl.rec.foto.cyfrowa

This is a new group created in the pl.* hierarchy.

For your newsgroups file:
pl.rec.foto.cyfrowa Zdjecia z komputera.

Wyniki pl.rec.foto.cyfrowa - 118 waznych glosow

Tak Nie : 2/3? >=50? : Wynik? : Grupa
---- ---- : ---- ----- : ------ : -------------------------------------------
115 3 : Tak Tak : Tak : pl.rec.foto.cyfrowa
Glosy wstrzymujace sie: 2, glosy niewazne: 14

TEMATYKA GRUPY / GROUP CHARTER

Grupa pomaga popularyzowac wiedze o fotografii cyfrowej. Na grupie
poruszamy glownie tematy natury technicznej. W dyskusji nie powinny
byc poruszane tematy dotyczace wylacznie fotografii klasycznej.
Nie wykluczamy dyskusji na tematy nie zwiazane z podejsciem czysto
technicznym (np. sztuka cyfrowa) oraz polemik na temat roznic miedzy
fotografia klasyczna i cyfrowa. Dopuszczalne sa tez tematy techniczne
obejmujace cyfrowa obrobke zdjec.

Tematy zabronione: dyskusje na temat fotografii klasycznej bez wyraznego
watku nawiazujacego do fotografii cyfrowej, oraz dyskusje nie zwiazane z
tematem grupy.

Zabronione jest takze wysylanie listow zawierajacych jakiekolwiek binaria
-- programow/zdjec itp. oraz jakikolwiek spam. Dozwolone pojedyncze
ogloszenia o tematyce informacyjno-komercyjnej. Niedozwolone sa
cross-posty miedzy pl.rec.foto.cyfrowa a innymi grupami pl.rec.foto.*

--
Aktualna liste aktywnych grup pl.* mozna zawsze znalezc pod adresem
http://www.usenet.pl/doc/pl.newsgroups

--
Siedząc w urzędzie jakiś czarny koleś spytał się mnie:
- Hej, jaki masz numerek?

PiteR

in <news:55c2313c-38df-4bde...@hooterville.invalid>
user Arnold Ziffel pisze tak:

> Tomasz R Surmacz

żyje ten pan? Ma jakiś linkedin?

Gdyby wiedział co wyrośnie z pl.soc.polityka

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

tom

On 2021-12-18, PiteR <em...@fauszywy.pl> wrote:
> in <news:55c2313c-38df-4bde...@hooterville.invalid>

> żyje ten pan? Ma jakiś linkedin?
>
> Gdyby wiedział co wyrośnie z pl.soc.polityka

Jasne, że żyje. Udziela sie na grupie emailowej i w projekcie UMP (mapy).
Pracuje chyba na Politechnice Wrocławskiej.

Michała Jankowskiego (drugiego założyciela polskiego usnetu) można czasami spotkac na p.m.samochody. I na UMP też.

PiteR

in <news:slrnsrvdd...@localhost.localdomain>
user tom pisze tak:

> Jasne, że żyje. Udziela sie na grupie emailowej i w projekcie UMP
> (mapy). Pracuje chyba na Politechnice Wrocławskiej.

dobrze się ukrywa żadnego zdjęcia, strony, książki
nawet ja mam linkedin ;)

albo nie umiem szukać, kiedyś przysiąde do kompa.

Arnold Ziffel

PiteR <em...@fauszywy.pl> wrote:

> żyje ten pan? Ma jakiś linkedin?
>
> Gdyby wiedział co wyrośnie z pl.soc.polityka

Tylko co zrobi... grupę skasuje? Wprowadzi moderację (i kto miałby
moderować)? On już dawno nie jest aktywny w Usenecie, albo na niego nie
trafiłem. Z drugiej strony może lepiej, że trolle siedzą na psp i psr i
nie rozłażą się nigdzie indziej.

--
Jada dwie mrówki na motorze. Nagle jedna mówi:
- Chyba mucha do oka mi wpadła!

Janko Muzykant

Pozdrawiam wszystkich :) Wpadłem przypadkiem i widzę, że usenet jeszcze
dycha.

Kanał się rozkręca, w tym momencie trzy tematy powstają: historia
techniki, technika, a raczej elektronika współczesna i fotografia, ale
klasyczna. Wróciłem do korzeni, bo cyfra stała się doskonała i w
zasadzie przestała się rozwijać. To znaczy rozwija się, owszem, ale jak
CD rozwinęło się w kolejne formaty, których różnic już nikt nie słyszy.
Właśnie następuje wymiana luster na bezlustra, co nie ma żadnego
znaczenia dla samych zdjęć, ale już spore - dla portfela. Na pewno jest
z tego jedno dobro: Sony (a chyba w mniejszym stopniu reszta) gada z
każdym obiektywem świata ze względu na dużo mniejszą odległość od
matrycy. Kiedyś takim wytrychem był Canon, ale nie każdy system tam
pasował. Tutaj już chyba nie ma żadnych ograniczeń.

Zdjęć cyfrowych też już nikt nie chce oglądać, a te ze srebra stanowią
ciekawostkę i są trochę nieprzewidywalne. Nastąpiło zainteresowanie
tematem, na razie małe, ale aparaty drożeją. Postanowiłem stworzyć
kalejdoskop aparatów klasycznych, na razie jakieś 150 czeka w kolejce, a
22 już wystąpiły w filmach oraz na stronie. Oryginalną cechą owego
kalejdoskopu jest to, że każdym aparatem robię rolkę filmu, więc można
zobaczyć co ów sprzęt (a właściwie optyka) potrafi w rzeczywistości.
Mili ludzie deklarują dalsze wypożyczenia, więc będzie co robić przez
lata (kolejny film o foto ukazuje się co dwa tygodnie).

W planach będą także filmy pokazujące różne techniki: powiększalniki,
skanowania, obróbki itd. Cyfra... może kiedyś. Dziś tego jest za dużo,
pandemia sprawiła, że sporo fotografów próbowało się ratować robieniem
filmów na YT. Niestety jest z tym mnóstwo pracy, a i na start już jest
za późno, jeśli nie ma się naprawdę dobrego pomysłu. Było krótkie
okienko i bardzo się cieszę, że się załapałem.

W tym momencie YT to już sposób na życie i raczej tam zostanę. W planach
ekspansja na tereny anglojęzyczne, książki itd. Zarazem taka przykra
refleksja: jest to pierwszy w życiu projekt, który rozwija się szybko,
sprawnie i bez problemów tylko dlatego, że pierwszy raz postanowiłem
zrobić coś samemu. Nie wiem co w tym kraju jest nie tak, ale cokolwiek
chce się zrobić w dwie lub więcej osób, wcześniej czy później rozpada się.

PS. Zaczynałem od Fuji 2400 i uczelnianego Olka E-10 (2001 rok). Potem
G3 i pierwsze rawy i w końcu 300D. Potem było już pstrykanie zawodowe i
nie zliczę systemów i aparatów. Obecnie trzymam się olków, bo mają małą
matrycę, co jest korzystne przy pstrykaniu materiału do filmów. Pełnej
klatki używam tylko do testowania szkieł, nawet filmy kręcę cropem
(niemodnym w filmie Nikonem). Strasznie dużo legend powstało w
międzyczasie, ale na ten temat powstało też milion wątków na forach i w
usenecie :)

--
pozdrawia Adam
www.youtube.com/AdamSmialek

Arnold Ziffel

Janko Muzykant <jankom...@wp.pl> wrote:

> Pozdrawiam wszystkich :) Wpadłem przypadkiem i widzę, że usenet jeszcze
> dycha.

Kogo moje oczy...

--
Za oknem wisi kobieta, trzyma się kurczowo parapetu i
wrzeszczy! Mezczyzna stoi w