Re: zdjecie nie jest dowodem

Marcin Debowski

On 2023-12-06, J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl> wrote:

> No ale jak sędziego przekonac?

Zalezy do czego. Nawet to pokraczne zdjęcie panny młodej pewnie się na
dowód nadaje, ale niekoniecznie w kwestii jaki gest robiła w jakim
czasie. Tylko, jak wcześniej wspomniałem, to jest MZ dziwne zdjęcie. Tzn.
technicznie takie coś da się osiągnąć aparatem, jakby, przykładowo
skanować wolno obraz z prawej do lewej lub odwrotnie. Tyle, że nie widzę
tam żadnych zniekształceń, co oznacza też że pani musiałaby stac w
pewnych momentach zupełnie nieruchomo, a w innych błyskawicznie zmieniać
układ rąk. No i jaki jest sens techniczny składania zdjęć poprzez
składanie z fragmentów na zasadzie robienia panoramy?

Już prędzej spodziewam się, że nie tyle oprogramowanie kamery, co
oprogramowanie dalszej obróbki cos takiego zrobiło. Te applowskie
zdjęcia (heif?) to zdaje się zawierają ruchomą scenkę. Coś z tego
mini-filmiku musi zrobić dalej zdjęcie statyczne przed wysłaniem na taki
instagram.

> O bezczelnosc ...

ZCP Samsung nie mógł sobie jakoś poradzić z różnicami w naświetleniu,
czy też kontrastem niebo vs księżyć i tak postanowił to rozwiązać
wklejając prawidłowo naswietlone zdjęcie księżyca :)

--
Marcin

Shrek

> ZCP Samsung nie mógł sobie jakoś poradzić z różnicami w naświetleniu,
> czy też kontrastem niebo vs księżyć i tak postanowił to rozwiązać
> wklejając prawidłowo naswietlone zdjęcie księżyca :)

Huałej był pierwszy;)

--
Shrek

Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

J.F

On Wed, 06 Dec 2023 23:55:27 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
> układ rąk. No i jaki jest sens techniczny składania zdjęć poprzez
> składanie z fragmentów na zasadzie robienia panoramy?

Ale to jest zwykłe zdjęcie z iphona.
Ktory widać standardowo robi pare zdjęc, a potem fotomontaż z nich.

A pani po prostu ruszała rękami w czasie robienia.

> [...]
> zdjęcia (heif?) to zdaje się zawierają ruchomą scenkę. Coś z tego
> mini-filmiku musi zrobić dalej zdjęcie statyczne przed wysłaniem na taki

Moze i cos takiego jest, ale powątpiewam.
Normanie to raczej jedno zdjęcie wskazujesz do dalszego użycia.
Ale moze dla Apple zrobili "coś lepszego".

> ZCP Samsung nie mógł sobie jakoś poradzić z różnicami w naświetleniu,
> czy też kontrastem niebo vs księżyć i tak postanowił to rozwiązać
> wklejając prawidłowo naswietlone zdjęcie księżyca :)

Problem z naswietalaniem jest (w komórkach), ale przy okazji
polepszyli pare innych :-)

J.

Marcin Debowski

On 2023-12-07, J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl> wrote:

> Ale to jest zwykłe zdjęcie z iphona.
> Ktory widać standardowo robi pare zdjęc, a potem fotomontaż z nich.

No to teraz rozważ sytuacje, jak zrobić ten fotomontaż żeby wyszło na
zdjęciu co wyszło. I nie mówię tu tylko o tych rękach, a np. o tym, że
nie są półprzejrzyste i nie ma tam też innych artefaktów. Można to
zrobić MZ na 3 sposoby, tylko że albo mają one watpliwy technicznie sens,
albo wymagałyby niesamowicie rozbudowanych algorytmów analizy
przedmiotowej obrazu. Jak skomputeryzowana by tu obróbka zdjęcia nie
była, trochę wątpię aby ajfon miał takie algorytmy.

> Problem z naswietalaniem jest (w komórkach), ale przy okazji
> polepszyli pare innych :-)

No i po to m.in. robi się te kilka zdjęć naraz, żeby np. zwiększyć
zakres dynamiczny (bracketing) czy zredukować szumy, tylko wtedy te
zdjęcia są robione jako pewna składowa zakresu lub średniej klatek, jak
to nazwać? W każdym razie nie wydaje się, że działa to tak, że wycinasz
1/3 lewej cześci pierwszego zdjęcia, doklejasz 1/3 środkowej drugiego i
1/3 prawej trzeciego.

--
Marcin

Hanss Kloss

IMHO algorytm w wersji prostej: 2 zdjęcia z różną ekspozycją złożone
gdzieś pośrodku z góry na dół wg krawędzi dużego kontrastu. Np. lewa
krawędź od dołu: suknia, ręka, szyja, włosy, rama lustra. Jakiś problem
mógłby być na podłodze, bo wygląda na jednolicie naświetloną wiec
algorytm raczej wycinał tak aby całe obiekty: człowiek, lustro, podłoga,
pufa itp. były z jednego zdjęcia. Wykrywanie obiektów w komórkach jest
już od dawna dostępne a teraz często procesory mają jakiś "dopalacz"
sieci neuronowej.

--
KLoSS

Marcin Debowski

Pytanie po co? Czemu by taki zabieg miał słuzyć? Nb. podobny efekt dałoby
się też otrzymać typową migawką szczelinową, przyjmując, ze przyszła
pani młoda miota się 2x przy 1/3 klatki :)

> [...]
> pufa itp. były z jednego zdjęcia. Wykrywanie obiektów w komórkach jest
> już od dawna dostępne a teraz często procesory mają jakiś "dopalacz"

No własnie się zastanawiam czy szansa na taki AI w komórce jest.
Musiałby wychwucić całą postac, dość drobne ręce z palcami etc. Tam się
tez cienie pozmieniały, ale tu przy typowym nałozeniu klatek, nie byłoby
to raczej widoczne.

--
Marcin