Jakość starych filmów... lepsza?

Marek

Tak sobie oglądam Żandarma i Policjantki z 1982:
https://youtu.be/CgbjNRYoH7o
Zachwyca mnie jakość tej kopii filmu, czy to czasem nie jest po
jakieś rekonstrukcji cyfrowej?
Pięknie wyciągnięty kontrast, ostrość, kolory. Czemu teraz tak się
nie kręci? Większość współczesnych filmów ma robioną korektę barwną -
i co z tego? Są w większości niekontrastowe, kolory jakieś takie
mdłe, jakby za mgłą. To taka moda/wizja artysty?

--
Marek

John Doe

Stare filmy byly nagrywane na analogowych tasmach 16mm i 35mm
i mozna bylo uzyskac bardzo wysoka rozdzielczosc, praktycznie
ograniczenia byly tylko w naszych odbiornikach i stad nasze
wyobrazenie o niskiej rozdzieczosci starych filmow.
Po oczyszczeniu, usunieciu defektow i zeskanowaniu starych rolek
filmowych mozna uzyskac z nich natywna rozdzielczosc 4K.
W rzeczywistosci z kreceniem w niskiej rozdzieczosci spotkalismy sie w
latach 90' z rozwojem cyfrowych kamer posiadajacych niska rozdzielczosc
oraz slaba jakosc.

Marek

On Mon, 8 Apr 2019 10:26:18 -0000 (UTC), John Doe
<jo...@johniedoe.com> wrote:
> [...]
> ograniczenia byly tylko w naszych odbiornikach i stad nasze
> wyobrazenie o niskiej rozdzieczosci starych filmow.

Ależ wiemy jaką ma rozdzielczość taśma filmowa.

> [...]
> sie w
> latach 90' z rozwojem cyfrowych kamer posiadajacych niska

Ależ ja nie mówie o latach 90 i niszowych produkcjach słabym
sprzętem video. Nawet nie mówię o latach 2000 ( Władca Pierścieni w
2003 cz 1 była realizowana na taśmie, tradycyjnie). Ja mówię o
współczesnych produkcjach kręconych na 8k
redach/blackmagicach/ariialexach z których po postprocesie i
"korekcji s są evfsbarwnej" wychodzi z tego, za przeproszeniem,
wizualnie mdła kupa w porównaniu z o połowę mniejszej rozdzielczości
cytowanym tutaj filmem z lat 80. Tak się właśnie zakopuje postęp, bo
śmiem twierdzić, że jakość psuje "wizja artysty" w postprocesie
obrazu.

--
Marek

miumiu

> [...]
> postęp, bo śmiem twierdzić, że jakość psuje "wizja artysty" w postprocesie

Filmy dzisiaj chyba nagrywaną sa glownie kamerami cyfrowymi. Trzeba wiedziec
jak je ustawic, zeby miec wrazenie filmu kreconego kamera swiatloczula. Np
otwarcie migawki powinno wynosić połowę fps (czyli np 25 fps musi miec
migawke ustawiona na sztywno na 1/50 sek). Musi tez byc odpowiedni kontrast
i zakres tonalny. Wtedy obraz wygląda przyjemnie dla oka.

Tragedią to jest robienie dzisiaj filmow 50 czy 60fps. Koszmarne wrazenie
ruchu. Okropnie sie to oglada.

--
pzdr

Marek

On Fri, 17 May 2019 14:16:56 +0200, "miumiu" <a...@bbd.pl> wrote:
> [...]
> kontrast
> i zakres tonalny. Wtedy obraz wygląda przyjemnie dla oka.

No ale jak to się ma jak po każdym nagraniu jest "korekta barwna"
która robi wszystkie kolory w kosmos bo tak sobie je widzi twórca?

--
Marek

ąćęłńóśźż

Nie zgadzam się, techniką 50/60Hz robione są filmy przyrodnicze i wspaniale się je ogląda nawet w HD (np. TVP1/2).

-----

1634Racine

miumiu w news:qbm8nr$rgv$1...@node2.news.atman.pl
> [...]
> 25 fps musi miec migawke ustawiona na sztywno na 1/50 sek). Musi tez
> byc odpowiedni kontrast i zakres tonalny. Wtedy obraz wygląda

nie jestem pewien,czy az tak prosto wyglada sprawa "upodobnic cyfre do
celuloidu"... Ale pewnie wiecej niz cos na rzeczy jest. Zapewne przede
wszystkim sprawa kamery (Red...).
Jaka w ogole musi byc kamera?
swoja droga: zna ktos moze sensowny portal w sprawie "cyfra,jak celuloid"?