Love actually / To wlasnie milosc (2003)

no_e...@invalid.invalid

Feb 21, 2024, 11:24:23 PMFeb 21
Witam

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/To_właśnie_miłość

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Love_Actually

https://youtu.be/r3mJrSA1x5s?si=nm9nEc2PxP4YLsre

https://youtu.be/H9Z3_ifFheQ?si=8kCjutZ-DZKzt2_-

“Love actually” znowu po 20 latach lecialo w te swieta w kinach, to i
poszedlem, mimo, ze ogladalem wielokrotnie, a nawet mam na DVD. Film
ponownie skanowana do 4k do HD z oryginalnych tasm 35mm i zremasterowana.
Czy jakos tak. I tak powstala wersja 2023.

Lubilem i wciaz lubie angielskie komedie romantyczne.
„Cztery wesela i pogrzeb”, „Notting Hill”, „Byl sobie chłopiec”, „Dziennik
Bridgit Jones”
Nie byłoby tych britromcomow bez Hugh Granta, i Richarda Curtisa -
scenarzysty.

Tutaj Curtis nie tylko scenopisuje, ale i rezyseruje.
Do tego cala plejada znanych aktorow - wspomniany Hugh Grant, Colin Firth,
Liam Neeson, Martin Freeman, Emma Thompson, Alan Rickman, Keira Knightly,
Rowan Atkinson, Bill Thornton, Claudia Shiffer…no i rewelacyjny Bill Nighy
jako Billy Mack.
Do tego Londyn, duzo swiatecznego Londynu.
Zagralo wszystko - aktorzy, scenariusz, rezyseria, montaz, tempo, sciezka
dzwiekowa.
Efekt absolutnie genialny.

Wspolczesni odbiorcy zarzucaja, ze patriarchat, seksizm, fatshaming,
victim-blaming, watpliwe relacje władzy i podległosci, zbyt duża liczba
watkow.
Dla mnie to romantyczna komedia, a nawet romantyczny film wszechczasow.
The ultimate British romantic comedy. I kropka.

10/10

--
Titus Atomicus