Top Gun: Maverick (2022)

no_e...@invalid.invalid

Witam
W kinach taki hit, a tu cisza.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Top_Gun

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Top_Gun:_Maverick

https://youtu.be/N0j671F4ZlA

https://youtu.be/ivYtTkshWAY

W kinach posucha. Majac do wyboru Elvisa i Toma Cruisa wybralem tego
drugiego.
Przyznam, ze pierwszego Top Guna z 1986 chyba nigdy nie widzialem. A jesli
juz to nie w kinie, a byc moze gdzies z kasety VHS, na telewizorze, w
trakcie podrozy w jakims autokarze.
Fanem filmu nie zostalem i nic z niego nie zapamietalem, poza tym, ze duzo
samolotow i fajna pani instruktor.
Dlatego tez w obecnym filmie wiekszosci nawiazan i smaczkow wylapac nie
bylem w stanie. Poza oczywistymi.

No nic.
Nie bedzie to dla mnie film magiczny i ulubiony. Ale ogladalo sie calkiem
niezle.
Plenery i zdjecia lotnicze i nie tylko - extra klasa. Muzyka tez ok, choc
brak przebojow klasy pierwszego Top Guna.
No, chyba ze „Hold my Hand” Lady Gagi jakos sie przebije.

https://youtu.be/O2CIAKVTOrc

Milo patrzec, jak starzeje sie Tom Cruise - w sumie moj rowiesnik, i ze
wciaz jest w dobrej formie. Alez on biega. W tym filmie tez sobie pobiegl.
I to w kombinezonie lotniczym. No, ale on pol zycie spedza na silowni.
No i wciaz jezdzi na motocyklu, i to wciaz bez kasku.
Z drugiej strony - Val Kilmer gorzej sie zestarzal (choc fajnie ze w ogole
wystapil).

Pozwole sobie tez odnotowac, ze znalazla sie i scena zeglarska ale jakos
mizernie i sztucznie wypadla. Moze to bylo jakies nawiazanie, ale z
przyczyn, ktore podalem - nie zalapalem.

Tak czy siak - 6/10 sie nalezy.

I jeszcze jedno
https://natemat.pl/417499,pilot-f-16-ocenia-top-gun-maverick
Moze i dobrze ze nie zostalem pilotem, bo tam w gorze to jeno procedury i
regulaminy. A taka wolnosc jak na tym filmie, to tylko w kinie.

--
Titus Atomicus

no_e...@invalid.invalid

Titus_A...@somewhere.in.the.world <no_e...@invalid.invalid> wrote:

> https://en.m.wikipedia.org/wiki/Top_Gun:_Maverick

I jeszcze jeden link:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_States_Navy_Strike_Fighter_Tactics_Instructor_program
…nawet nie wiedzialem ze ta instytucja istnieje…

--
Titus Atomicus

no_e...@invalid.invalid

I jeszcze:

Tajemniczy cel misji - niektorzy krytycy sugeruja Rosje, ale dla mnie bez
dwoch zdan to Iran.

--
Titus Atomicus

PiteR

in <news:tacvgc$1nq$1$Atom...@news.chmurka.net>
user Titus_A...@somewhere.in.the.world pisze tak:

> Witam
> W kinach taki hit, a tu cisza.

wojna panie
wszyscy smutni

> [...]
> Fanem filmu nie zostalem i nic z niego nie zapamietalem, poza tym,
> ze duzo samolotow i fajna pani instruktor.

tak Kelly McGillis

https://youtu.be/MICPyrnGYwg?t=139
https://www.youtube.com/watch?v=sD262TIci2I

> Pozwole sobie tez odnotowac, ze znalazla sie i scena zeglarska ale
> jakos mizernie i sztucznie wypadla. Moze to bylo jakies
> nawiazanie, ale z przyczyn, ktore podalem - nie zalapalem.

i Jennifer Connely ofc :)

https://www.youtube.com/watch?v=xie9RaBVnIQ