Łotr 1 - pierwsze wrażenia - możliwe spoilery

Arel

Pierwsze wrażenia z pokazu przedpremierowego.
Pierwsze pytanie: Czy warto?
Odpowiedź: Jak najbardziej.

Jadąc na seans nie wiedziałem czego się spodziewać. Jasne było, że nie
będzie Jedi, wszechobecnej Mocy. Z trailerów niewiele można było
wywnioskować. Jedyne czego byłem pewien, to że pojawią się postacie z
epizodów IV-VI. Pojawiły się. Niektórych naprawdę się nie spodziewałem.
Ale o tym później. Coś co uderzyło mnie w pierwszych scenach, to deszcz.
Uświadomiłem sobie, że w GW właściwie nigdy nie padało a Ł1 zaczyna się
od scen w deszczu.
Bardzo ważne w odbiorze filmu jest ukazanie konfliktu z innej strony,
nie przywódców, elity, lecz od strony zwykłych ludzi, szarych żołnierzy,
tych, którzy ponoszą w każdej wojnie największe ofiary.

Oglądając Ł1 odniosłem wrażenie, że widzę kolejno kilka filmów i tutaj
uchylę delikatnie rąbka tajemnicy jaką jest fabuła. Postaram się jednak
nie zepsuć przyjemności oglądania. Będę pisał baaardzo ogólnie.

1. Klasyczny film akcji z motywem dziecka ocalałego z
morderstwa/porwania rodziny. Tu jednak podobieństwo się kończy, gdyż
ocalała dziewczyna nie planuje zemsty, jest na bakier z prawem za co
zostaje schwytana przez tych złych i uwolniona przez tych dobrych.
2. Władca pierścieni - Dziewczyna otrzymuje niezwykle ważne zadanie
odnalezienia ojca. Do pomocy otrzymuje łotrzyka (takiego w stylu Hana
Solo) z wiernym pomocnikiem androidem, który jest jedyną postacią w
filmie obdarzoną śladem poczucia humoru (trochę cynicznego). W czasie
podróży kompletuje drużynę (jak Frodo) w postaci ślepego mnicha, osiłka
z wielką giwerą i Bogu ducha winnego pilota. Ojciec zostaje odnaleziony,
mówi gdzie znaleźć niezwykle ważne informacje i jak na dobrą tragedię
przyznało opuszca ten świat.
3. Wreszcie mamy Gwiezdne Wojny - zaczyna się rozróba najpierw na
powierzchni planety a potem przybywa cała flota (coś jak w ROTJ). I
tutaj wielki ukłon w stronę filmowców. Dotychczas uważałem, że w ROTJ
była najlepsza scena bitwy kosmicznej. Wyobraźcie sobie tę bitwę
zrealizowaną z pomocą współczesnych technik. Klimat utrzymany, ale
dzieje się oj dzieje. Wspaniałe ujęcia karkołomnych lotów tuż nad
poszyciem niszczycieli i krążowników, wśród wsporników. Po prostu
majstersztyk.
4. Ostatnie minuty filmu to "Pluton" lub "Cienka czerwona linia". No
prawie gdyż...

UWAGA DUŻY SPOJLER!

... w tamtych filmach ktoś jednak przeżył...

Jak pisałem pojawiają się postacie z epizodów IV - VI. Teraz trochę o
nich, gdyż tego najbardziej się obawiałem.
Jak się okazało, ekipa stanęła na wysokości zadania. Jedynie Moff Tarkin
w oryginale był nieco szczuplejszy.
Kogo można zobaczyć? Oto ci których zauważyłem:
R2D2 i C3PO, Mon Mothma (była w trailerze), Darth Vader, Grand Moff
Tarkin i wisienka na torcie - dwóch kryminalistów z EIV, tych którym
Obi-Wan zrobił w kantynie szybką amputację kończyn.
Jeszcze jedna osoba pojawia się na sam koniec. Księżniczka Leia. Nie
wiem czy była to charakteryzacja, czy postać komputerowa, ale dałbym
sobie uciąć ręce, nogi i uszy na dokładkę, że to Carrie Fisher 40 lat temu.

DIM10

W dniu 2016-12-14 o 23:37, Arel pisze:

> Pierwsze wrażenia z pokazu przedpremierowego.
> Pierwsze pytanie: Czy warto?
> Odpowiedź: Jak najbardziej.

Ja też już widziałem i podpisuję się pod tymi słowami! :D

> Jadąc na seans nie wiedziałem czego się spodziewać. Jasne było, że nie
> będzie Jedi, wszechobecnej Mocy.
[ciach]

Głównie to nie był film z sagi SW tylko film w świecie i klimatach SW,
taki EU ale bardzo fajny i tłumaczący wszystko :)
Czyli jak jest to pokazywane na trailerach "A Star Wars story"

> UWAGA DUŻY SPOJLER!
>

> ... w tamtych filmach ktoś jednak przeżył...

To dla mnie też było zaskoczenie bo zrobiło z Łotra 1 taki film jak
filmy Quentina Tarantino że główni i wszyscy bohaterowie giną ;)

> [...]
> nich, gdyż tego najbardziej się obawiałem.
> Jak się okazało, ekipa stanęła na wysokości zadania. Jedynie Moff Tarkin

To dla mnie było zaskoczenie i zdumienie. Aktor który grał w E-IV Moff
Tarkina, czyli od 1977 do 2017, będąc już i tak wiekowym aktorem, nie
widać że się postarzał, a minęło już 40 lat czyli sporo czasu...

> [...]
> Tarkin i wisienka na torcie - dwóch kryminalistów z EIV, tych którym
> Obi-Wan zrobił w kantynie szybką amputację kończyn.

Dla mnie właśnie Darth Vader był szczuplejszy :P

> Jeszcze jedna osoba pojawia się na sam koniec. Księżniczka Leia. Nie
> wiem czy była to charakteryzacja, czy postać komputerowa, ale dałbym
> sobie uciąć ręce, nogi i uszy na dokładkę, że to Carrie Fisher 40 lat temu.

To było dla mnie wielkie zdumienie! Nie wiem jak oni to zrobili, czy
znaleźli jakąś idealną dublerke, czy jakoś poprawiali to komputerowo,
ale księżniczka Leia wyglądała dokładnie tak jak ta która widzimy w ANH...

--
---- V-wing "Sentinel" z R4-X1 #eX1 ----
<< DIM10 ::: [D].emon-[I].n-[M].achine ver.[10].0 >>

DIM10

W dniu 2016-12-14 o 23:37, Arel pisze:

> Pierwsze wrażenia z pokazu przedpremierowego.
> Pierwsze pytanie: Czy warto?
> Odpowiedź: Jak najbardziej.

[...]

PS. Byłeś może wczoraj na seansie przedpremierowym który był o 19:00? :)

Arel

W dniu 15.12.2016 o 16:46, DIM10 pisze:

> [...]
>
> PS. Byłeś może wczoraj na seansie przedpremierowym który był o 19:00? :)

Oczywiście. Zawsze idę na pierwszy seans. Chociaż trochę się zdziwiłem,
bo zwykle pierwszy pokaz był o północy. No i małe sprostowanie, film
zaczął się ok 19.35 (dokładnie nie powiem ale na pewno z ponad
półgodzinnym opóźnieniem), bo trzeba było reklam nawstawiać.
Swoją drogą zastanawiam się według jakiego klucza wybierają te reklamy?
Na początku trzy razy pod rząd leciała reklama jednej firmy (nie powiem
jakiej żeby dodatkowo nie reklamować) a dobiła mnie reklama... 'Łotra
1'. Nie zdziwił mnie więc komentarz jednego z widzów: 'Właśnie ... na
ten film przyszliśmy, więc może go wreszcie puścicie?' (w miejscu kropek
wstawcie sobie coś soczystego bo pisać na grupie nie wypada).

Arel

DIM10

W dniu 2016-12-15 o 17:17, Arel pisze:

> Oczywiście. Zawsze idę na pierwszy seans. Chociaż trochę się zdziwiłem,
> bo zwykle pierwszy pokaz był o północy.
[...]

Robię identycznie, bo premiera to ma być premiera :)
I też się zdziwiłem że nie był o godzinie 0:01 (tak jak część VII) tylko
o 19:00...

Ale muszę się pochwalić że ja byłem na seansie w 4DX, czyli nie
obejrzałem Łotra 1 ale go przeżyłem! :D

Nifhelm

Hejka! To ja! Nifhelm! Słuchajcie uważnie, bo nie będę powtarzał ;).
Aha! I będę spoilerował, jeśli ktoś jeszcze nie oglądał. Więc strzeżcie
się wszyscy którzy to czytacie (o ile jeszcze są tacy, którzy czytają tą
grupę. I nie byli na Futrze 1... znaczy Łotrze 1)!
A więc

3...

2...

1...

SPOILERY!!!

Jako rdzenny i typowy polak sobie ponarzekam ile wlezie :D...
Wszyscy giną! Cóż za tragiczny i epicki finał. Godny największych
mistrzów kina... Bleee... Feee... Najbardziej szkoda mi było K-2S0.
Jedyna niepłaska postać w filmie. Nie. Nie o tors mi chodzi. Film
szybki. Za szybki. Bohaterów dużo... za dużo. Fajne postacie. O każdej
można by było zrobić film. Ale już się nie da. BO ICH WYBILI! Po co?
Żeby było mniej familijnie? To jest familijne. I bez sensu.
Głupota imperialnych aż bije po oczach. "Nie strzelaj w krążownik. Ubij
naszych. Będzie bardziej epicko!" No do jasnej ciasnej ale własnej! Kto
tak robi? Po takiej decyzji Tarkina nie zobaczylibyśmy w E4 bo by go
Vader udusił bez pomocy Mocy! A zresztą kalmary nie mądrzejsze. "Mamy
plany broni masowej zagłady! Popatrzmy więc jak nasi bohaterowi pieką
się na powierzchni a jedyną kopię planów zachowajmy na pokładzie okrętu
który jest logicznym celem drugiej salwy z tego księżyca... a
przepraszam. Stacji bojowej!"
Taaa... I Leia parkująca swoją limuzynę w samym centrum bitwy.
Logiczne... Toż nie mogli Tantiv IV mieć gdzieś w pobliżu i przesłać mu
w ostatniej chwili planów? Logiczniejsze by to było...
Hammerhead spychający ISD na drugi krążownik...
Osłona planetarna znikająca po uderzeniu jednego ISD... Swoją drogą, czy
jakiś kretyn umieścił generator osłon na tej bramie rodem z Kosmicznych
Jaj?..
Hmmm. To chwilowo tyle.
A! Ależ Tarkin im sztucznie wyszedł. Już wspomniany K-2S0 był
naturalniejszy :).
Podsumowując. DVD kupię. Żeby mieć komplet. Pewnie bitwę sobie odświeżę
bo fajna była. Ale filmu jako całości... raczej ponownie nie obejrzę,
chyba, żeby poszukać znajomych postaci. Może urywkami...

Pozdrawiam wszystkich

Nifhelm.

P.S. Hi hi hi... Ciekawe ile piorunów na głowę sobie ściągnąłem? Dobrze
że mam klatkę Faradaya ]:D...

Ghost

Użytkownik "DIM10" napisał w wiadomości grup

> UWAGA DUŻY SPOJLER!

>To dla mnie też było zaskoczenie

żarty, sprawa była oczywista od New Hope.

>To dla mnie było zaskoczenie i zdumienie. Aktor który grał w E-IV Moff
>Tarkina, czyli od 1977 do 2017, będąc już i tak wiekowym aktorem, nie widać
>że się postarzał, a minęło już 40 lat czyli sporo czasu...

Czlowieku, on od dwudziestu lat nie żyje.

>To było dla mnie wielkie zdumienie! Nie wiem jak oni to zrobili

Dokladnie tak samo jak Tarkina.

Grand Moff Jackie

W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 23:33:25 UTC+1 użytkownik Nifhelm napisał:

> Jako rdzenny i typowy polak sobie ponarzekam ile wlezie :D...

Zwykle to moje zadanie :P

> Wszyscy giną! Cóż za tragiczny i epicki finał. Godny największych
> mistrzów kina... Bleee... Feee...

Tak, to ogromny plus, że wreszcie mamy film w których większość rebeli ginie. Krok w zdecydowanie dobrym kierunku :) W dodatku - czyż można sobie wyobrazić lepszą śmierć niż w przepięknej eksplozji po trafieniu superlasera Gwiazdy Śmierci i to na osobisty rozkaz uwielbianego Wilhuffa? :) Byłem wniebowzięty :)

Najbardziej szkoda mi było K-2S0.
> Jedyna niepłaska postać w filmie. Nie. Nie o tors mi chodzi. Film
> szybki. Za szybki. Bohaterów dużo... za dużo.

No, właśnie Wilhuff dość aktywnie ten problem rozwiązywał

> [...]
> Głupota imperialnych aż bije po oczach. "Nie strzelaj w krążownik. Ubij
> naszych. Będzie bardziej epicko!" No do jasnej ciasnej ale własnej!

Nie chodziło o flotę, tylko o przerwanie nadawania danych, których wyciek w E4 doprowadzi do największej zbrodni w historii SW :P

> [...]
> się na powierzchni a jedyną kopię planów zachowajmy na pokładzie okrętu
> który jest logicznym celem drugiej salwy z tego księżyca... a

A nie zaczęli uciekać zaraz po zakończeniu transmisji?

> Taaa... I Leia parkująca swoją limuzynę w samym centrum bitwy.

No tu się zgadzam - po jaką cholerę ona się tam pchała, to nie wiem. Tylko po to, aby się z początkiem E4 zgadzało, ale IMHO i tak się nie zgadza, ponieważ w E4 Vader mówi, że na Tantive IV przesłano plany, a tymczasem w Rogalu po prostu je tam na CDkach wniesiono :) I jakim cudem Leia się mogła upierać, że to "misja dyplomatyczna" skoro pięć minut wcześniej spitolili Vaderowi sprzed nosa ze skradzionymi planami w centrum bitwy? :)

> Logiczne... Toż nie mogli Tantiv IV mieć gdzieś w pobliżu i przesłać mu
> w ostatniej chwili planów? Logiczniejsze by to było...

Właśnie to napisałem i skasowałam, skoro byłeś pierwszy :) Byłoby to o tyle logiczne, że Imperium rzuciłoby się za uciekającym okrętem Rebelii i ten przesłałby plany na najbliższy "swój statek", czyli przypadkiem Tantive IV. Byłaby szansa na dodatkową epicką scenę.

> [...]
> Osłona planetarna znikająca po uderzeniu jednego ISD... Swoją drogą, czy
> jakiś kretyn umieścił generator osłon na tej bramie rodem z Kosmicznych

O ja padnę :D Mnie generalnie lekko zdziwiło jaki debil umieszcza instalacje osłony nad nią a nie pod nią :) Przecież te statki powinny się o nią rozpłaszczyć, inaczej idea osłony traci sens. Agresor zrzuciłby dowolną dużą kulę złomu w to miejsce i tyle. O popchniętych ISD nawet się nie wypowiem.

> Hmmm. To chwilowo tyle.
> A! Ależ Tarkin im sztucznie wyszedł. Już wspomniany K-2S0 był
> naturalniejszy :).

A tu się nie zgodzę, moim zdaniem Tarkin był idealny (bo On zawsze jest idealny :P) Tyle, że jakby wyższy się teraz zrobił :) Albo Krennic miał wzrost Napoleona.

> Podsumowując. DVD kupię. Żeby mieć komplet. Pewnie bitwę sobie odświeżę
> bo fajna była. Ale filmu jako całości... raczej ponownie nie obejrzę,
> chyba, żeby poszukać znajomych postaci. Może urywkami...

A moim zdaniem film jest o klasę lepszy niż infantylne E7. Jasne, że miał słabości (z tą niemocą szturmowców padających masowo zawsze i od wszystkiego to już naprawdę przesadzili). A jednak

1. Cudownie znowu zobaczyć Wilhuffa w akcji i to działającego z typowym dla siebie rozmachem :)

2. Krennic też był super

3. Cudownie znowu zobaczyć w akcji gwiazdkę Galena Erso i nie mam tu na myśli Jyn :P

4. Mads Mikkelsen w mundurze imperialnego oficera - naprawdę trafione :)

5. Niech mi tu jeszcze raz jakiś Bartosh wyskoczy z tekstem że rebelianccy terroryści nie krzywdzili postronnych. Owszem, mordowali bez litości i wahania, co widać i do czego osobiście się przyznają :) I do tego chcą sojuszu z jeszcze gorszą bandą :)

6. Małe dziewczynki tulą do siebie laleczki w kształcie szturmowca. Urocze.

7. Trochę brakowało mi Imperial Marchu. Niektóre sceny aż się o niego prosiły

8. W pewnej scenie miałem wrażenie, że zobaczyliśmy Vadera korzystającego z toalety...

Pozdrawiam wszystkich

> Nifhelm.
>

> P.S. Hi hi hi... Ciekawe ile piorunów na głowę sobie ściągnąłem? Dobrze
> że mam klatkę Faradaya ]:D...

Broni też przed laserem? Bo właśnie się dowiedziałem, że można walić choćby z jednego rdzenia, co zmniejsza koszty energii :)

Pozdrawiam w imieniu Imperatora:
Grand Moff Jackie

Ghost

Użytkownik "Grand Moff Jackie" napisał w wiadomości grup

>A tu się nie zgodzę, moim zdaniem Tarkin był idealny

No i wszystko jasne - masz poważna wadę wzroku.

>7. Trochę brakowało mi Imperial Marchu. Niektóre sceny aż się o niego
>prosiły

Ze słuchem też niezadobrze.

Grand Moff Jackie

W dniu środa, 21 grudnia 2016 22:49:47 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

> No i wszystko jasne - masz poważna wadę wzroku.

Zauważ, że niektórzy tu się dziwili, że mało się postarzał od czasu gdy grał w E4 :P

> Ze słuchem też niezadobrze.

Nie no, ujęcia imperialne były znakomite i ani razu nie było "epickiego" Marszu z całą pompą znaną z E5 lub E6.

DIM10

W dniu 2016-12-20 o 13:16, Ghost pisze:

> żarty, sprawa była oczywista od New Hope.

Tniemy umiejętnie a nie kasując resztę mojej wypowiedzi:
"(To dla mnie też było zaskoczenie)... bo zrobiło z Łotra 1 taki film
jak filmy Quentina Tarantino że główni i wszyscy bohaterowie giną"

> Czlowieku, on od dwudziestu lat nie żyje.

Tak, już wiem że aktor zmarł w 1994.

> Dokladnie tak samo jak Tarkina.

Tutaj wszystko tłumaczą jak to zrobili:

https://www.youtube.com/watch?v=d-KJGLRmt0w

:)

Nifhelm

W dniu 21.12.2016 o 23:30, Grand Moff Jackie pisze:

> Zauważ, że niektórzy tu się dziwili, że mało się postarzał od czasu gdy grał w E4 :P

Ha! Czyli są osoby z jeszcze gorszym wzrokiem ;)? Ja przy każdej scenie
z Tarkinem zastanawiałem się kiedy zacznie wypuszczać listki bo jego
drewniana twarz kojarzyła mi się z Entami z LOTR ]:>.

Pozdrawiam spod klatki Faradaya otoczonej lusterkami ;).

nifhelm

Ghost

Użytkownik "Grand Moff Jackie" napisał w wiadomości grup

>Nie no, ujęcia imperialne były znakomite i ani razu nie było "epickiego"
>Marszu z całą pompą znaną z E5 lub E6.

A, czyli dyskretnie wycofujesz sie z pozycji "nie bylo marszu", na "nie bylo
super wyperdziscie maks zajebiscie absolutnie najglosniej zagranego marszu
od wszechczasow".

Ghost

Użytkownik "DIM10" napisał w wiadomości grup

>Tutaj wszystko tłumaczą jak to zrobili:

mi nie musza tlumaczyc

>https://www.youtube.com/watch?v=d-KJGLRmt0w

tragedia ten filmik

DIM10

W dniu 2016-12-22 o 14:17, Ghost pisze:

> mi nie musza tlumaczyc

> tragedia ten filmik

Tak, ale wszystko jest w prosty sposób wytłumaczone. Wykorzystano Lucasa
ILM żeby popracował i zrobił CGI oraz znaleziono prawie identycznych
sobowtórów ;)

Grand Moff Jackie

W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 12:43:26 UTC+1 użytkownik Nifhelm napisał:

> Ha! Czyli są osoby z jeszcze gorszym wzrokiem ;)? Ja przy każdej scenie
> z Tarkinem zastanawiałem się kiedy zacznie wypuszczać listki bo jego
> drewniana twarz kojarzyła mi się z Entami z LOTR ]:>.

Wy to chyba jakieś starcze zgorzknienie macie :) Po latach Jar Jarów i Kylo Renów wreszcie wraca Tarkin i klasyczny klimat, a tu ciągle marudzenie słyszę. Może po tych wszystkich ciągnących się latami traumach nie potraficie już inaczej? :)

Pozdrawiam spod klatki Faradaya otoczonej lusterkami ;).

> nifhelm

Popełniłeś błąd Komandorze. Ustawiłeś lustra frontem do siebie :)

Grand Moff Jackie

W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 14:16:11 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

> A, czyli dyskretnie wycofujesz sie z pozycji "nie bylo marszu", na "nie bylo
> super wyperdziscie maks zajebiscie absolutnie najglosniej zagranego marszu
> od wszechczasow".

Masz jakiś okres, że taki opryskliwy się zrobiłeś? :P Tak, brakuje mi IM w jego podstawowej postaci - grającego na full i z przytupem podczas gdy na ekranie majestatycznie wyłania się ISD, Gwiazda Śmierci lub ważna imperialna persona. R1 ma sporo takich zajefajnych ujęć i fonia niestety nie dorównała obrazowi. Dyskretne nutki w tle to są dobre gdy Anakin płacze, bo mu Ludzie Piasku poumierali jak ich mieczem poprzecinał.

Pozdrawiam jak zawsze

Ghost

Użytkownik "DIM10" napisał w wiadomości grup

>Tak, ale wszystko jest w prosty sposób wytłumaczone. Wykorzystano Lucasa
>ILM żeby popracował i zrobił CGI oraz znaleziono prawie identycznych
>sobowtórów ;)

I naprawdę potrzebne było ci to tłumoczenie rzeczy oczywistych?

Znacznie ciekawsze jest coś co pojawiło się w komentarzach:
"Red Leader and Gold Leaders were taken directly from ANH unused footage,
not CGI rebuilt."
zauważyłeś aby, że byli identyczni jak w ANH?

Ghost

Użytkownik "Grand Moff Jackie" napisał w wiadomości grup

>Masz jakiś okres, że taki opryskliwy się zrobiłeś? :P

Tak, okres polowania na podszywaczy pod Moffów - wszak dupa wołowa z ciebie
a nie żaden imp skoro tak sobie do serca bierzesz takie teksty. Mjenczku :P

DIM10

W dniu 2016-12-23 o 11:36, Ghost pisze:

> [...]
> footage, not CGI rebuilt."
> zauważyłeś aby, że byli identyczni jak w ANH?

I właśnie dlatego mnie to ciekawiło jak to zrobili. Czy znaleźli
doskonałych sobowtórów czy wykorzystali jakieś wycięte sceny czy jak
inaczej...

I tak, zauważyłem ;)

sylw...@gmail.com

W dniu wtorek, 27 grudnia 2016 16:36:19 UTC użytkownik DIM10 napisał:
> W dniu 2016-12-23 o 11:36, Ghost pisze:

placze.... szlocham... zewne lzy leca mi po policzkach...
wy wszyscy.....wy wszyscy jednak .....chlip chlip....
ZYJECIEEEEEEEEE.....
tak mi was brakuje na tej obczyznie... tak sobie wspominam
czasem pale swieczki przed waszymi nickami....
a teraz wchodze i widze ze zyjecie.....
ide ogladac SW

kanguro czy jak tam to bylo albo muchabzz

Smok Eustachy

W dniu 14.12.2016 o 23:37, Arel pisze:
> /.../
> 2. Władca pierścieni - Dziewczyna otrzymuje niezwykle ważne zadanie
> odnalezienia ojca. Do pomocy otrzymuje łotrzyka (takiego w stylu Hana
> Solo)
Gówno.