Ostatnie SW E9: TROS

DIM10

Sep 10, 2020, 6:52:35 AM9/10/20
Witam,

Jak tam Wasze wrażenia i odczucia po obejrzeniu już ostatniego filmu
całej sagi i po zobaczeniu zakończenia oficjalnej już historii ze świata SW?

Ja to na początku normalnie nie mogłem przyjąć i przełknąć że Disney tak
mógł zrobić i zwalić całą sagę wskrzeszając i przywracając do życia
samego Palpantine... Przecież w ostatniej już części historii kręconej
przez Lucasa, sam Vader wrzucił Palpiego do szybu, a potem cała Gwiazda
Śmierci wybuchła... Więc jak to Disney mógł tak zrobić? Nie miał żadnego
pomysłu na jakiegoś równie mocnego Sitha tylko musiał Palpiego reanimować??

Jakoś nie mogłem tego przeżyć i przeboleć i obejrzałem sobie trochę
materiałów dlaczego to akurat Palpi przeżył i jak to zrobił, i trochę
ładnie to jest wytłumaczone w takich fan dokumentach, i wyjaśnione że
Sithowie byli w stanie przenieść swoje "ja" gdzieś indziej, do innego
ciała i jakoś przeżyć, czyli ciało Palpiego w E6 spadało już pod koniec
bez "ducha".
Ale to jest według mnie mocno naciągana teoria i tłumacząca tak na siłę.
Bo dlaczego Sith Palpantine tak, a Jedi nie? Tylko były duchy Jedi,
ciała już nie brali.

Kolejny zarzut to taki że widać że te nowe E7-9 było kręcone tak
naszybko, bo zobaczyli że ładna kasa ze SW idzie, to zrobimy sobie
jeszcze ciąg dalszy historii i nie będzie 6 epizodów tylko 9... Podobnie
Lucas zrobił z E1-3, co było tłumaczone potem że cała saga to historia
Anakina Skywalkera. I na samym początku też tak było, bo 50 lat temu SW
to miał być tylko jeden film, dopiero potem zrobiona została trylogia a
jeszcze później saga :)

Dlatego dla mnie E7 jest podobny i w stylu E4, E8 taki jak E5 a E9 już
taki sam jak E6.
Identyczne historie są, światy i ogólnie taka sama opowieść tylko ciut
inne światy (ale generalnie podobne, bo przykładowo E5 - zimna i
śniegowa planeta Hoth i w E8 to samo, też ostatnie walki na zimnej i
lodowej planecie...)

To narazie tyle z moich zarzutów... ;)

Mam nadzieje że na Grupie ktoś jeszcze żyję, a jeśli nie to nawet duchy
by się przydały! ;)

--
---- V-wing "Sentinel" z R4-X1 #eX1 ----
<< DIM10 ::: [D].emon-[I].n-[M].achine ver.[10].0 >>

Adam Michałowski

Sep 11, 2020, 4:31:49 PM9/11/20
On 2020-09-10, DIM10 <w...@sentinel.xq> wrote:
> Witam,
>
> Jak tam Wasze wrażenia i odczucia po obejrzeniu już ostatniego filmu
> całej sagi i po zobaczeniu zakończenia oficjalnej już historii ze świata SW?
[ciach!]

Gdyby ktoś pięć lat temu powiedział mi, że będą nowe Gwiezdne Wojny (i
nie żaden spin-off, tylko normalnie kolejna część sagi), a mi się nie
będzie chciało nawet ruszyć tyłka do kina, to powiedziałbym, że chyba po
moim trupie.
No więc chyba faktycznie piszę tu jako duch, bo po pierwsze przeczytałem
wszystkie wycieki jeszcze zanim wyszedł film i zdecydowałem się, że to
jest chyba jakiś żart, a po drugie nawet bez wycieków po obejrzeniu
Ostatniego Jedi uznałem, że w moim wieku to już jednak lepiej się nie
narażać na takie negatywne emocje. Powiem tylko tyle, że po obejrzeniu
Ostatnich Jedi dostrzegłem nowe walory Ataku Klonów (który to film
wspominam teraz z niejakim rozrzewieniem), więc zasługa Riana Johnsona
(którego bardzo lubię i naprawdę nie wiem co się w Ostatnich Jedi stało)
jest tutaj niemała.
Epizod IX zacząłem więc oglądać po tym jak pojawił się na HBO,
fragmentami (kiedy dozmywuję to, czego zmywarka nie pozmywa, bo się nie
zmieściło) i robię to od jakichś trzech tygodni i nie wiem czy będzie mi
się chciało dokończyć (oglądać, nie zmywać).
Nie ma czegoś takiego jak nowa trylogia - są trzy filmy, których nie
łączy nic poza tym, że występują w nich ci sami aktorzy. Są miecze
świetlne, są myśliwce, są nawet teraz Imperatorzy, ale nie ma w tym
żadnego ładu, składu, ani sensu.
Reasumując - jedyne Gwiezdne Wojny które wyszły w latach dwa tysiące
dziesiątych to Strażnicy Galaktyki 1 i 2.
O reszcie lepiej zapomnieć.

--
pozdrawiam,
glootech który chętnie jeszcze nieraz wybrałby się na podróż swoim myśliwcem

Ghost

Sep 12, 2020, 3:06:40 AM9/12/20

On 2020-09-10, DIM10 <w...@sentinel.xq> wrote:

> [...]

>nie żaden spin-off, tylko normalnie kolejna część sagi), a mi się nie
>będzie chciało nawet ruszyć tyłka do kina, to powiedziałbym, że chyba po

[ciach] mam to samo - ostatnia czesc obejrzalem dopiero w serwisie
internetowym
Czesci 1,2,3,7,8,9 nalezy spalic i zakopac. Jest tylko 4,5, 6 i moim zdaniem
spin-offy sa calkiem udane (szczegolnie pierwszy),mandalorian tez byl ok.

Freja Draco

Apr 14, 2021, 7:14:27 PMApr 14
W dniu 2020-09-11 o 22:31, Adam Michałowski pisze:
> [...]
> (i nie żaden spin-off, tylko normalnie kolejna część sagi), a mi się
> nie będzie chciało nawet ruszyć tyłka do kina, to powiedziałbym, że

Parę miesięcy temu zaczęłam oglądać w necie Łotr Jeden.

Scenograficznie całkiem ładne. Pod względem plastycznym dużo bardziej
przypomina to oryginalne Gwiezdne Wojny niż późniejsze landrynkowe
wynalazki.

Niestety film zwyczajnie nie wciągał, a mi akurat chciało się spać.
Zatem poszłam spać i jakoś nie mogę się zebrać, żeby dooglądać, bo
jedyne, co z tego filmu pamiętam to nuda.

Może ja się starzeję. Może samo kino nowej przygody wygląda już dzisiaj
jak próba robienia szlagierów wedle przepisu sprzed 40 lat. A może po
prostu za ten film wzięli się ludzie bez talentu.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Ghost

Apr 19, 2021, 11:15:36 AMApr 19

Użytkownik "Freja Draco" napisał w wiadomości grup

>Niestety film zwyczajnie nie wciągał, a mi akurat chciało się spać.

No, gratuluje podejscia do filmu na senniaka

>Może ja się starzeję.

Nie wiem, wiem ze film jest ok.

Smok Eustachy

Apr 22, 2021, 7:24:19 PMApr 22
W dniu 15.04.2021 o 01:14, Freja Draco pisze:
/.../

> Może ja się starzeję. Może samo kino nowej przygody wygląda już dzisiaj
> jak próba robienia szlagierów wedle przepisu sprzed 40 lat. A może po
> prostu za ten film wzięli się ludzie bez talentu.

Jaka nowa przygoda?