Quiz 2023/12: Patrz Kościuszko na nas z Nieba (kosmosu)

A. Filip

W jakiej książce jest statek kosmiczny o nazwie Kościuszko
(choćby i w wersji zanglicyzowanej)?
To co ja mam na myśli to coś znacznie większego niż prosty statek
kosmiczny ale miał własne silniki i zdolność do skoków międzygwiezdnych.
Ten Kościuszko tak duży że miał *kilku* admirałów na pokładzie ;-)

W razie kilku różnych odpowiedzi wygrywa największy Kościuszko.

--
A. Filip
| Kto odwiedza chorego, ten pozbawia go jednej sześćdziesiątej jego
| choroby. (Przysłowie żydowskie)

cana

statek czy okręt?
to tak dla doprecyzowania

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
  ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

A. Filip

cana <xen...@wp.pl> pisze:
> statek czy okręt?
> to tak dla doprecyzowania

Oba przejdą. To co ja mam na myśli było "wojskowe nie bezpośrednio bojowe".

--
A. Filip

A. Filip

"A. Filip" <an...@pseudonim.pl> pisze:
> [...]
> Ten Kościuszko tak duży że miał *kilku* admirałów na pokładzie ;-)
>
> W razie kilku różnych odpowiedzi wygrywa największy Kościuszko.

Elizabeth Moon, Seria Serrano/Familie Regnant
DSR Kosciusko (Deep Space Repair)

Seria liczy 7 książek z których 5 zostało przetłumaczone na polski (1,4:7).
Wersja angielska ma wydania skomasowane do trzech zbiorczych książek.
Pierwsze wydanie angielskie były w latach 1993-2000,
polskie w latach 2005 (4:7) i jedno w 2007 (1).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_Moon [Familie Regnant]

Rule quizowania mające zastosowanie:
1. Quiz nierozstrzygnięty po trzech dniach uznaje się za zakończony
2. Po tygodniu bez quizu kto pierwszy _chętny_ ten lepszy

--
A. Filip