Quiz 2023/11 Pod powierzchnią morza

J.R.

Mistrz Miłoszewski po kryminałach, sensacji i fantastyce dla dorosłych
wziął się za powieść dla młodzieży.
Akcja tej powieści toczy się w podmorskim osiedlu. Autor w wywiadzie
oświadczył, że tego tematu nikt do tej pory nie podjął.

Oczywiście mylił się.
Proszę o wskazanie książki (tytuł, autor), której akcja też jest
osadzona pod morzem. Pytanie dodatkowe - kim był ojciec narratora.

--
J.R.
http://media.wind-forge.co.uk/

Freja Draco

W dniu 2023.03.02 o 11:17, J.R. pisze:
> Oczywiście mylił się. Proszę o wskazanie książki (tytuł, autor),
> której akcja też jest osadzona pod morzem. Pytanie dodatkowe - kim
> był ojciec narratora.

Wiesz, jak na grupę fantastyczną to pytanie zbytnio ogólne:

- Peter Wats - Trylogia Ryfterów
- Rafał Kosik - Vertical
- Głębina Maracot - Arthur Conadn Doyle
- 20.000 mil podmorskiej żeglugi - Verne'a

Ale to pewnie żadna z powyższych.

Niemniej jest jeszcze trochę innych:
https://sf-encyclopedia.com/entry/under_the_sea

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

J.R.

W dniu 2023-03-02 o 12:19, Freja Draco pisze:

> Wiesz, jak na grupę fantastyczną to pytanie zbytnio ogólne:

Faktycznie, chodziło o regularne, stałe osiedle podmorskie.

> - Peter Wats - Trylogia Ryfterów
> - Rafał Kosik - Vertical
> - Głębina Maracot - Arthur Conadn Doyle
> - 20.000 mil podmorskiej żeglugi - Verne'a

I Cussler coś takiego opisywał...

> Ale to pewnie żadna z powyższych.

Doprecyzuję - narrator na co dzień mieszka poza Ziemią.

--
J.R.
http://media.wind-forge.co.uk/

J.R.

W dniu 2023-03-02 o 13:01, J.R. pisze:

> Faktycznie, chodziło o regularne, stałe osiedle podmorskie.
>
> Doprecyzuję - narrator na co dzień mieszka poza Ziemią.

Podpowiedź numer 1
Powieść zdecydowanie młodzieżowa, autorka brytyjska

--
J.R.

Artur Stachura

Masz szczęście, że nie ma tu żadnego Kanadyjczyka :-)

--
Artur Stachura

J.R.

W dniu 2023-03-03 o 10:19, Artur Stachura pisze:
A faktycznie. Angielskojęzyczna kanadyjka.

--
J.R.
http://media.wind-forge.co.uk/

Artur Stachura

Sprawdzając biografię Autorki w Wikipedii dowiedziałem się, że jedno
z jej ulubionych zajęć (i moje też) ma swój angielski termin:
"beachcombing" - zbieranie rzeczy (w domyśle - mniejszych niż statek)
wyrzuconych przez morze.
P.r.f.s-f bawi i uczy :-)

--
Artur Stachura

J.R.

W dniu 2023-03-03 o 10:40, Artur Stachura pisze:

> [...]
> z jej ulubionych zajęć (i moje też) ma swój angielski termin:
> "beachcombing" - zbieranie rzeczy (w domyśle - mniejszych niż statek)

Tatuś Muminka też to lubił!

--
J.R.
http://media.wind-forge.co.uk/

Andrzej P. Woźniak

Osoba podpisana jako J.R. <jan...@gazeta.pl>
w artykule <news:64009021$0$9594$6578...@news.neostrada.pl> pisze:

> Faktycznie, chodziło o regularne, stałe osiedle podmorskie.

Taaa, takie regularne jak obecne „osiedla” na Antarktydzie…

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

J.R.

W dniu 2023-03-02 o 11:17, J.R. pisze:
E, nikt się nie zgłosił, chociaż dwie osoby rozpoznały.
Monika Hughes, Bunt na Konszelfie 10, ojciec był gubernatorem Księżyca.
Dzięki temu synek załapał się na wymianę młodzieżową...

Osoby, które rozpoznały mogą honorowo zrobić następny Quiz.

--
J.R.