Rzeczywistość bywa bardziej fantastyczna niż najbardziej szalone wyobrażenia fantastów

Arivald

https://kopalniawiedzy.pl/czarna-dziura-gwiazdy-RCP-28,36188

--
Arivald

michu vel rebeliant_husky

Nawet nie wiem jak to skomentować. Gdyby nie wiedział, ze to jednak nauka,
brzmiałoby to jak opowiadanie SF kilkulatka, który używa grubo
przesadzonych liczb, żeby wzbudzić efekt wow. Kosmos to bajka.

--
michu vel rebeliant_husky

Andrzej P. Woźniak

Osoba podpisana jako Arivald <ari...@nowhere.interia.pl>
w artykule <news:u0s6h8$1b3rb$1...@dont-email.me> pisze:
Przecież to ilustracja powiedzenia „Gdzie dwóch się bije, tam trzeci
obrywa”.

W wersji góralskiej:
Za próżniami, mgławicami, za kwazarami
Pobiły się galaktyki czarnymi dziurami
Galaktusie, nie bijta sie!
Zaraz tu przyleci trzecia,
podzielita sie.

Na koniec wyjaśnienie bliższe rzeczywistości:
Najpierw zderzyły się dwie galaktyki, a ich centralne czarne dziury
zaczęły się obiegać. Potem doszło do zderzenia z trzecią galaktyką. W
rezultacie powstał niestabilny układ trzech czarnych dziur i jedna z nich
została wykopana przez pozostałe. Duża jest, to coś tam po drodze jeszcze
chapnęła…

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

jn

W dniu 8.04.2023 o 21:06, Andrzej P. Woźniak pisze:

> Na koniec wyjaśnienie bliższe rzeczywistości:
> Najpierw zderzyły się dwie galaktyki, a ich centralne czarne dziury
> zaczęły się obiegać. Potem doszło do zderzenia z trzecią galaktyką.

A jeśli to statek kosmitów?
Wykorzystał masę czarnych dziur aby nabrać prędkości. :)

Andrzej P. Woźniak

Osoba podpisana jako jn <j...@mail.invalid>
w artykule <news:u0sid9$bju$2$p...@news.chmurka.net> pisze:
To zapewne mają szczepionki na takie wirusy jak my.

Freja Draco

W dniu 2023.04.08 o 18:59, Arivald pisze:
Ciekawe jaki tam muszą mieć obraz nieba w czasie nocy.

I jakie nawiedzone mitologie z niego wyrosły.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

cana

nie bardziej dziwny niż u mieszkańców Drogi Mlecznej, o ile
oczuwiscie nie nawigują na bazie obiektów spoza grupy przyjętej
przez czarną dziurę :-)

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Ghost

W dniu 09.04.2023 o 18:26, cana pisze:
> nie bardziej dziwny niż u mieszkańców Drogi Mlecznej, o ile
> oczuwiscie nie nawigują na bazie obiektów spoza grupy przyjętej
> przez czarną dziurę :-)

egzaktli, to po prostu taka galaktyka w innej formie

Ghost

W dniu 08.04.2023 o 20:56, michu vel rebeliant_husky pisze:
albo ze opawiadanie Lema, z okolic Bajek