Quiz 15/2022

cana

tym razem coś lekkiego :-)
W czym hartował swego przyjaciela redaktor Tomaszewski przed
zapasami w alkowie?

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Freja Draco

W dniu 2022.02.11 o 20:07, cana pisze:
> tym razem coś lekkiego :-) W czym hartował swego przyjaciela redaktor
> Tomaszewski przed zapasami w alkowie?

Będę strzelać, że chodzi o bimber produkowany wedle opisanej poniżej
procedury:

/-------------------
– Musi być czysty – odparł. – Destylowałem według matematycznego wzoru...
Jakub omal się nie zakrztusił.
– Mogę zapisać. – Dziennikarz nie zwrócił uwagi na gospodarza. Wyjął
kartkę, długopis i zrobił sobie trochę miejsca, przegarnąwszy kości na
środek stołu. Napisał: „C=-0,0984T2+13,78T-389,7”.
– Co to takiego? – Wędrowycz z powagą podrapał się w głowę.
– Na podstawie tego wzoru, mierząc temperaturę pary zacieru na wejściu
do chłodnicy, obliczamy moc skraplającego się w danej chwili destylatu w
procentach masowych – wyjaśnił Radosław. – Potem trzeba to jeszcze
uśrednić albo lepiej scałkować metodą trapezów i uzyskujemy moc gotowego
bimbru. To równanie kwadratowe, zwane Parabolą Przewodasa, jest
fragmentem krzywej równowagi fazowej dla układu alkohol-woda. Daje
prawidłowe wyniki w zakresie temperatur 79-99 stopni Celsjusza.
\-------------------

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

cana

nie i nie ta książka... :-)

cana

od teraz wystarczy tytuł książki i autor

Michał Jankowski

W dniu 13.02.2022 o 18:04, cana pisze:
> od teraz wystarczy tytuł książki i autor

Jak Tomaszewski, to kombinerki. Ale nie czytałem, to nie wiem.

MJ

cana

zgadłeś, następny quiz możesz czynić
a substancja aplikowana na "przyjaciela" to roztwór kwasu bornego :-)

Freja Draco

W dniu 2022.02.13 o 18:28, Michał Jankowski pisze:

> Jak Tomaszewski, to kombinerki. Ale nie czytałem, to nie wiem.

Ja tylko pragnę przypomnieć, że powyższą frazą Waść wygrał quiza.

p.s. Przepraszam, że wcześniej nie przypominałam, ale właśńie zap...
przy pewnym projekcie i nie miałam głowy ;)

cana

i umarło :-(
ktoś może zanekromacić quiz? :-)

Freja Draco

W dniu 2022.03.01 o 21:13, cana pisze:
> i umarło :-( ktoś może zanekromacić quiz? :-)

Bardzo proszę.

*teraz idzie nekromanckie zaklęcie*

Hrbruhrnwrnzpfffff! Grswaswrprrrr! Aphfy Putin!

Ghost

W dniu 02.03.2022 o 12:53, Freja Draco pisze:

> Bardzo proszę.
>
> *teraz idzie nekromanckie zaklęcie*
>
> Hrbruhrnwrnzpfffff! Grswaswrprrrr! Aphfy Putin!

Ale oczy nekromancera mialas zalozone mam nadzieje?

Freja Draco

W dniu 2022.03.02 o 20:31, Ghost pisze:

> Ale oczy nekromancera mialas zalozone mam nadzieje?

No. I jeszcze zęby wilków do tego.