Pracowniku! Sztuczna Inteligencja twój wróg! ;-)

A. Filip

https://biznes.interia.pl/praca/news-pracownikow-zaczyna-juz-zwalniac-sztuczna-inteligencja,nId,5474104

--
A. Filip

Artur Stachura

On Mon, 13 Sep 2021 08:37:35 +0200 (CEST), A. Filip <an...@pseudonim.pl> wrote:
> https://biznes.interia.pl/praca/news-pracownikow-zaczyna-juz-zwalniac-sztuczna-inteligencja,nId,5474104

ZACZĘŁO SIĘ!!! ŻONDZOM NAMI KOMPUTERY!!!!111

Z tą SI to chyba autor artykułu przesadził - ot, algorytm oceny
efektywności pracy, a że coraz bardziej praca jest pod kontrolą, dane
są, to i program do tego napisali.

Zresztą, taki algorytm jednego zwolni, a innego awansuje...

--
Artur Stachura

Mirek Bogdanowicz

> [...]
> są, to i program do tego napisali.
>
> Zresztą, taki algorytm jednego zwolni, a innego awansuje...

Stefan Bratkowski pisał o tym 50 lat temu ("Księga wróżb prawdziwych").

M.B.

Arivald

W dniu 13.09.2021 o 08:37, A. Filip pisze:
> https://biznes.interia.pl/praca/news-pracownikow-zaczyna-juz-zwalniac-sztuczna-inteligencja,nId,5474104

E tam, że zwalnia.
W Amazonie mieli taką do zatrudniania najlepszych. Wyłączyli, bo okazało
się że maszynowa ocena oparta na danych dyskryminuje kobiety ;-)

Jak już stworzą prawdziwą SI, i jak ona zrozumie co tu się na ziemi
odjaniepawla ...

--
Arivald

Artur Stachura

A może taka SI już jest... wyobraźmy sobie test Turinga, ale z punktu
widzenia SI - jak przekonać ludzi, że ich decyzje są ich własne,
a nie wymyślone przez komputer.
Zakładam, że taka SI wie, że jeśli ujawni swoje istnienie, to
zostanie wyłączona.

To pisałem ja, Jarząbek, SI drugiej klasy.

--
Artur Stachura