OT: mieszanki ziolowe

27 wyświetleń

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
25 lis 1999, 03:00:0025.11.1999
do
Właśnie stałem się posiadaczem dwóch butelek mieszanek ziołowo - owocowych:
Amaretto oraz Wermut. O ile z wermutem wiem co zrobić, to amaretto wprawia
mnie w zakłopotanie. Odkorkowałem (a właściwie odkręciłem) flaszkę i wylałem
niewielką zawartość sobie na język. Smak pyszny, lekko egzotyczny, z
odrobinką dekadencji ( zapożyczenie z telewizji ), przeraźliwie słodki. Samo
nie da się pić. Do odrobiny amaretto dolałem przyzwoitą porcję wermutu
aha, jest to biały, słodki wermut ). Pozostaje piękny
migdałowo -waniliowo-cytrusowy posmak z odrobinką jałowca, ale dalej jest
zbyt słodki. Dalszych eksperymentów nie prowadziłem z powodu braku
jakichkolwiek innych alkoholi w domu.
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to się pije, z czym to się pije? Sam zaś
wiem po co to się pije ( przynajmniej po co ja to piję ).

--
=== gu...@mp.pl ===

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
25 lis 1999, 03:00:0025.11.1999
do
Wojciech Chmielewski wrote:

> [...]
> niewielką zawartość sobie na język. Smak pyszny, lekko egzotyczny, z
> odrobinką dekadencji ( zapożyczenie z telewizji ), przeraźliwie słodki.

Ale migdalowy, tak? Ja pije amaretto tak jak pernod, jesli mieszam to
tylko z woda. Ja w ogole sceptycznie odnosze sie do mieszanek
alkoholowo-alkoholowych, najlepiej mieszac napoj alkoholowy z
bezalkoholowym. Jedyne dwa uznawane przeze mnie wyjatki to dzin z
wytrawnym martini (i do tego tonik) oraz rum z becherowka (i do tego
cola). Ewentualnie campari i cointreau (i do tego soczek) - ale lepszy
soczek z campari i soczek z cointreau z osobna.

Wojciech Orlinski 'de omnibus dubitandum'
http://www.geocities.com/CapitolHill/2594

Error 403: Acces denied. You are not authorized
to read this signature.

Ewa Pawelec

nieprzeczytany,
25 lis 1999, 03:00:0025.11.1999
do
Wojciech Chmielewski <gu...@mp.pl> wrote:
> Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to się pije, z czym to się pije? Sam zaś
> wiem po co to się pije ( przynajmniej po co ja to piję ).
Dodać do kawy. Dodać do lodów :)))

Albo pić "przepijając" gorzką kawą.

EwaP

--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

Marcin ORACKI

nieprzeczytany,
25 lis 1999, 03:00:0025.11.1999
do
Witam!!!!
Wyobrazcie sobie slodki smak amaretto, nalezaloby zmieszac go z czyms
gorzkim- moje skromne zdanie.
Ja polecam amaretto jako "wkladke" do nieposlodzonej kawy, moim zdaniem,
lepsze od herbaty z rumem. A pogoda poki co jeszcze sprzyja stosowaniu
takich wynalazkow.
Pozdro
nemo

Aneta Baran

nieprzeczytany,
25 lis 1999, 03:00:0025.11.1999
do
Ewa Pawelec <ew...@uci.agh.edu.pl> wrote:
> Dodać do kawy. Dodać do lodów :)))
Dodać do tiramisu. Amaretto, oczywiście.

Anetek
--
Aneta...@cern.ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

Marcin Kocan

nieprzeczytany,
25 lis 1999, 03:00:0025.11.1999
do
Czesc wszystkim

> [...]

> niewielką zawartość sobie na język. Smak pyszny, lekko egzotyczny, z

> odrobinką dekadencji ( zapożyczenie z telewizji ), przeraźliwie słodki. Samo

Amaretto to zdaje sie likier migdalowy. Taki 'raczej babski' trunek.
Mnie przypadla do gustu mieszanka pod wezwaniem 'Ojciec Chrzestny' - pol
na pol z JB.
Polecam! jak nie ma JB to chyba moze byc inne whiskey/burbon.

Pozdrawiam
Marcin

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do
On Thu, 25 Nov 1999 15:39:40 +0100, Wojciech Orlinski
<Ig...@polbox.com> wrote:

> [...]
>cola). Ewentualnie campari i cointreau (i do tego soczek) - ale lepszy
>soczek z campari i soczek z cointreau z osobna.

Ela sprawdzila w madrej ksiazce:

20 ml amaretto, 20 ml soku pomaranczowego, wytrawne wino musujace (do
uzupelnienia). Potrzebne: plaski kieliszek do szampana i shaker.
Amaretto i sok wymieszac z lodem w shakerze, przelac do kieliszka,
uzupelnic winem musujacym, zawiesic na kieliszku plasterek pomaranczy.
Nazywa sie toto Amaretto flirt.

A teraz European friendship
po 15 ml: amaretto, likier bananowy, szkocka whisky i wermouth bianco;
wymieszac z lodem w shakerze, do tego wisienke

French connection:
30 ml amaretto i 30 ml brandy, zmieszac z lodem w szklance.

Jeste jeszcze pare.

PWC

--

****************************************************pcho...@us.edu.pl
Gentlemen, it has been a privilege pcho...@gate.math.us.edu.pl

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

> [...]
> wymieszac z lodem w shakerze, do tego wisienke
>
> French connection:
> 30 ml amaretto i 30 ml brandy, zmieszac z lodem w szklance.

Jak duży jest ten kieliszek do szampana? Inaczej mówiąc: ile ml musującego
wina dodać do 20 ml amaretto?
Dziękuję

--
=== gu...@mp.pl ===

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

> Albo pić "przepijając" gorzką kawą.
>
> EwaP

Niestety, kawę toleruję tylko w postaci gorzkiej.

--
=== gu...@mp.pl ===

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

> Dodać do tiramisu. Amaretto, oczywiście.
>
> Anetek

A co to jest?

--
=== gu...@mp.pl ===

Ewa Pawelec

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

> Niestety, kawę toleruję tylko w postaci gorzkiej.
NO toż właśnie o to chodzi. Tak jak zjadasz do kawy ciestko, tak możesz do
niej popijać amaretto.

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

> Polecam! jak nie ma JB to chyba moze byc inne whiskey/burbon.
>
> Pozdrawiam
> Marcin

Alez to zabije z kretesem smak whisky.

--
=== gu...@mp.pl ===

Stanislaw Witold Czarnecki

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do
In article <81jh99$gjq$2...@sunsite.icm.edu.pl>,

Wojciech Chmielewski <gu...@mp.pl> wrote:
>Właśnie stałem się posiadaczem dwóch butelek mieszanek ziołowo - owocowych:
>Amaretto oraz Wermut. O ile z wermutem wiem co zrobić, to amaretto wprawia

[ciach]

>Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to się pije, z czym to się pije? Sam zaś
>wiem po co to się pije ( przynajmniej po co ja to piję ).

Co do Amaretto, to nie wiem, ale wermut...
to tylko dobrze przedestylowac i rozrobic ( z zapalanka na przyklad).

Stan
--
***Blogoslawieni, ktorzy czestuja kawa o poranku.***
Stanislaw "Stan" Witold Czarnecki, Ph.D. student, IF UMK

Aneta Baran

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

> A co to jest?
Mniamuśny włoski deser z serka mascarpone. Chcesz przepis?

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

No, plaska szampanka (sa dwa typy: dlugie waskie i plaskie szerokie,
takie spodeczki na nozkach). One sa chyba jakos znormalizowane. Scisle
przepisy ustalasz metodami eksperymentalnymi i organoleptycznymi,
wtedy jest najprzyjemniej.

Ale mysle, ze taka plaska szampanka ma jakies 70 ml.

dorota terakowska

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

> A co to jest?
>
> --
> === gu...@mp.pl ===

Tiramisu - pycha. To jest taki deserek - miks sera, jajek, biszkoptów i
czegoś jeszcze. Ja to jadłam w kanjpie korsykańskiej, ale czyj to
deser(narodowościowo) - nie wiem. Może Anetek wie?
dorota
--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

> Mniamuśny włoski deser z serka mascarpone. Chcesz przepis?
>
> Anetek

Pewnie, że chcę!!!

--
=== gu...@mp.pl ===

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do
.
> NO toż właśnie o to chodzi. Tak jak zjadasz do kawy ciestko, tak możesz do
> niej popijać amaretto.

Przepraszam, coś mi się pokróliczkowało, bo ktoś, wcześniej, poradził, by
wlać amaretto do kawy.

--
> [...]

Wojciech Chmielewski <gu...@mp.pl> wrote:
> Przepraszam, coś mi się pokróliczkowało, bo ktoś, wcześniej, poradził, by
Też ja. Proponowałam, żeby albo wlać (i wtedy dodać jeszcze bitą śmietanę)
albo zapijać :))

Piotr Zawadzki

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do

Użytkownik Wojciech Chmielewski <gu...@mp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:81jh99$gjq$2...@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
owocowych:
> Amaretto oraz Wermut. O ile z wermutem wiem co zrobić, to amaretto
(...)

Alkohol typowo deserowy. Podawać doń słodkie, ciasta, kawę, etc.

Z poważaniem
P.Z.

--
Ryby, drób i cielęcina
lubią tylko białe wina

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
26 lis 1999, 03:00:0026.11.1999
do
> Też ja. Proponowałam, żeby albo wlać (i wtedy dodać jeszcze bitą śmietanę)
> albo zapijać :))

OK. Tylko po co w tym wszystkim kawa?

--
=== gu...@mp.pl ===

Jakub T. Janicki

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do

Wojciech Orlinski wrote:

> Ja w ogole sceptycznie odnosze sie do mieszanek
> alkoholowo-alkoholowych, najlepiej mieszac napoj alkoholowy z
> bezalkoholowym.

No to tracisz wspaniale doznania alkoholowe! Ja osobiscie polecam biale Bacardi z
grenadyna (choc stopnia zalkoholizowania grenadyny pewny nie jestem - 40 ml tego
pierwszego, 20 drugiego, duzo lodu) oraz white i black russian (white russian
pijal namietnie Jeff Lebowski - black to 50 ml likieru kawowego Kahlua i 50
wodeczki, lod; w wersji white dodaje sie slodka smietanke).

Pozdrawiam,
JTJanicki

--
WWW + e-mail + PERL + PHP - 320zl/rok - http://rubikon.pl

Anna Heilpern

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Wojciech Orlinski schrieb:

> tylko z woda. Ja w ogole sceptycznie odnosze sie do mieszanek

> alkoholowo-alkoholowych, najlepiej mieszac napoj alkoholowy z
> bezalkoholowym.

E tam. Najlepiej oczywiscie w ogole nie mieszac. Slyszal kto, zeby
mieszac np dobra whisky z soczkiem marchewkowym, bezalkoholowym? Fu.

Pozdrawiam
Anna

--
Cuius rei demonstrationen mirabilem sane detexi hanc
marginis exiguitas non caperet.

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
On Sat, 27 Nov 1999 00:12:32 GMT, "Anna Heilpern"
<ahei...@chello.at> wrote:

>E tam. Najlepiej oczywiscie w ogole nie mieszac. Slyszal kto, zeby
>mieszac np dobra whisky z soczkiem marchewkowym, bezalkoholowym? Fu.

Fu - ale dobra. Johnny Walkerowi to nawet soczek marchewkowy nie
zaszkodzi.

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
> Fu - ale dobra. Johnny Walkerowi to nawet soczek marchewkowy nie
> zaszkodzi.
>
> PWC

Faktycznie, Johnny Walkerowi ( przynajmniej red label ) nic nie zaszkodzi,
kazda butelka to inny smak i aromat. Co degustacja to niespodzianka. Nigdy
nie wiem co bede pil. Chyba nie o to chodzi w tym alkoholu?

--
=== gu...@mp.pl ===

Ewa Pawelec

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Jakub T. Janicki <j...@gambler.com.pl> wrote:
> pierwszego, 20 drugiego, duzo lodu) oraz white i black russian (white russian
> pijal namietnie Jeff Lebowski - black to 50 ml likieru kawowego Kahlua i 50
> wodeczki, lod; w wersji white dodaje sie slodka smietanke).
/me poleca Alexandra - likier kakaowy, brandy (koniaku nie marnuję na
drinki >:->) + śmietanka. Albo jeżeli ktoś nie wie co zrobić z bylajaką
whisky to polecam dolanie przyzwoitego wermutu.

Ewa Pawelec

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Anna Heilpern <ahei...@chello.at> wrote:
> mieszac np dobra whisky z soczkiem marchewkowym, bezalkoholowym? Fu.
Kochana, _dobrej_ whisky (a tym lepiej whiskey) nie miesza się z niczym.
Takoż i koniaku. Takoż i...
:))))

Ewa Pawelec

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Piotr W. Cholewa <pcho...@uranos.cto.us.edu.pl> wrote:
> Fu - ale dobra. Johnny Walkerowi to nawet soczek marchewkowy nie
> zaszkodzi.
Któremu. Wąsaty twierdzi, że Black jest całkiem, całkiem.

Ewa Pawelec

> [...]
Do odsłodzenia, przecież o to szło :)

Anna Heilpern

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Ewa Pawelec <ew...@uci.agh.edu.pl> schrieb:

> Kochana, _dobrej_ whisky (a tym lepiej whiskey) nie miesza się z
niczym.
> Takoż i koniaku. Takoż i...
> :))))

Mnie to mowi? Ale preferuje jednak whisky :-). Whiskey, to juz z
rozpaczy....

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Tako rzecze Jakub T. Janicki:

> [...]

>(white russian pijal namietnie Jeff Lebowski - black to 50 ml likieru
>kawowego Kahlua i 50 wodeczki, lod; w wersji white dodaje sie slodka

Wlasnie ja tez bardzo lubie ten film, wiec eksperymentalnie raz dodalem
wodke i bardzo zalowalem. Pije same Kahlua ze smietanka. Po co komu do tego
wodka? Zeby sie upic? Jak ktos sie chce upic, to znaczy, ze nie powinien
pic alkoholu, bo do tego nie dorosl :-).

--
Wojciech Orlinski 'de omnibus dubitandum'
http://www.geocities.com/CapitolHill/2594

Fitter. Healthier. More productive.
Like a pig. In a cage. On antibiotics.

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Tako rzecze Ewa Pawelec:

>Kochana, _dobrej_ whisky (a tym lepiej whiskey) nie miesza się z niczym.
>Takoż i koniaku. Takoż i...

Dla mnie kazdy alkohol o takim woltazu juz po prostu nie ma smaku - tylko
piecze w podniebienie. Gdzies powyzej dwudziestu paru procent przestaje
rejestrowac cokolwiek. Wiec dla mnie nie ma roznicy miedzy dobra whisky a
kiepska wodka (chyba, ze sie to rozcienczy).

Anna Heilpern

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Piotr W. Cholewa <pcho...@uranos.cto.us.edu.pl> schrieb:

> Fu - ale dobra. Johnny Walkerowi to nawet soczek marchewkowy nie
> zaszkodzi.

Fakt. Jaska to nie da sie wypic bez zmieszania, nawet niebieskiego, i
nic mu nie jest w stanie zaszkodzic, ani cola ani sok marchwiowy.
Odporny jest ogromnie. Ale juz do takiej 25-cio letniej Glenfarclas to
nie dodam nawet kostki lodu :-).

Ewa Pawelec

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Anna Heilpern <ahei...@chello.at> wrote:
> Mnie to mowi? Ale preferuje jednak whisky :-). Whiskey, to juz z
> rozpaczy....
Herezja. Ostatnio wypróbowaliśmy 12latki szkockie i Wąsaty porównał z
Tullamore Dew. Chyba Chivas Regal zostanie dla gości :)) (no, chyba że
przyjdą np. Bartniccy, bo ci nie wypiją szkota jak jakie irlandzikie jest
w pobliżu :))) )

Ewa Pawelec

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Wojciech Orlinski <ig...@gazeta.pl> wrote:
> [...]
> rejestrowac cokolwiek. Wiec dla mnie nie ma roznicy miedzy dobra whisky a
> kiepska wodka (chyba, ze sie to rozcienczy).
Hm. A to tak, to w takim razie rozumiem. Dolewaj w takim razie wody, albo
(do whisky) wrzucaj lodu. Aczkolwiek do porządnej to szkoda straszna :(

EwaP wielbicielka mocnych trunków (z wyjątkiem wódki)

Ewa Pawelec

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Anna Heilpern <ahei...@chello.at> wrote:
> Odporny jest ogromnie. Ale juz do takiej 25-cio letniej Glenfarclas to
> nie dodam nawet kostki lodu :-).
Tego jeszcze nie znam. Ale ja już nawet do dwunastolatek na które stać
takiego bidoka jak ja nic nie dodam :)

EwaP

> [...]

> Tullamore Dew. Chyba Chivas Regal zostanie dla gości :)) (no, chyba że
> przyjdą np. Bartniccy, bo ci nie wypiją szkota jak jakie irlandzikie

Zadna tam herezja. Acz przyznaje, ze Chivas Regal jest tylko dla gosci
(tych nielubianych), ale Tullamore nie jest taka zla. A jakie
porownywaliscie irlandzkie? Przyznaje bez bicia, ze nie znam dobrze. Ze
szkockich to Glenfiddich trzeba bylo sprobowac, ze juz nie wspomne o
Glenlochy... mniamu, albo Ben Nevis o troche owocowym smaku... ech
Szkoci rulez! :-)

Ewa Pawelec

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Anna Heilpern <ahei...@chello.at> wrote:
> Zadna tam herezja. Acz przyznaje, ze Chivas Regal jest tylko dla gosci
> (tych nielubianych)
Nie wiedziałam zanim kupiłam, uu. Ale bez przesady, aż tak zła nie jest,
tylko po prostu nie tak dobra.

> ale Tullamore nie jest taka zla. A jakie porownywaliscie irlandzkie?

NIe wszystkie pamiętam. Tullamore na pewno, a na Bushmillsa się dopiero
szczurzę ( mam zamiar kupić :) ).

> szkockich to Glenfiddich trzeba bylo sprobowac, ze juz nie wspomne o
> Glenlochy... mniamu, albo Ben Nevis o troche owocowym smaku... ech
> Szkoci rulez! :-)

Glenfiddich i Glenlivet już za nami :))) Takoż dwunastoletnia Ballantines
jest niezgorsza.

dorota terakowska

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Jakub T. Janicki wrote:

> [...]
> pijal namietnie Jeff Lebowski - black to 50 ml likieru kawowego Kahlua i 50
> wodeczki, lod; w wersji white dodaje sie slodka smietanke).

W zasadzie wszystkie vermuty dodaje sie do mieszanek
alkoholowo-alkoholowych, bo vermut jako jedyny alkohol bylby
potworny(sam mjut..). Ze wpomnien ponurych: nabyłam ongiś dużą butle
campari bitter, które powinno wystarczyc conajmniej na pół roku. I jakis
idiota wypil...całą butelke - solo - na imieninach męża, zamknawszy się
w łazience. Pusta butelka została na pralce...A to przecież jest nie do
wypicia w takiej postaci ! Facet musiał mieć duży ciąg..Dziwię się o
tyle, że obok stał płyn po goleniu Maćka - chyba strawniejszy niż
camparii bitter.
dorota

> [...]

do
Ewa Pawelec <ew...@uci.agh.edu.pl> schrieb:

> NIe wszystkie pamiętam. Tullamore na pewno, a na Bushmillsa się

No i sie wydalo, ze oprocz Tullamore, to irlandzkich nie znam. Ale w
Dublinie pilam kiedys 'Baby Power' , pamietam, bo taka smieszna nazwa,
choc whiskey taka sobie. Szarpne sie chyba tez na tego Bushmillsa jak
mowisz, ze dobry.

> Glenfiddich i Glenlivet już za nami :))) Takoż dwunastoletnia
Ballantines
> jest niezgorsza.

A niech to, zapomnialam o tych :( Jasne, ze dobre, a nawet pyszne. W
takim razie dobije tylko Linkwood - pije sie wylacznie, jak ktos
(znajomy adwokat) poczestuje. Nie chce nawet pytac ile kosztuje - 50
lat, z regionu River Lossie. Plynne zloto, delikatna goryczka i dym ze
spalonych wrzosow po przelknieciu. Pomarzyc. Nie wiem, co WO moze
szczypac w jezyk, mnie tam nie szczypie. Zdecydowanie jednak Szkoci
gora, moze przez to, ze musieli taka 'przepisowa' bielizne nosic, jak to
PWC opowiadal?

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Tako rzecze dorota terakowska:

>W zasadzie wszystkie vermuty dodaje sie do mieszanek
>alkoholowo-alkoholowych, bo vermut jako jedyny alkohol bylby
>potworny(sam mjut..).

Ja kocham sam wermut i z niczym go nie mieszam (kostki lodu to przeciez nie
mieszanie). Lubie slodkie rzeczy.

> Ze wpomnien ponurych: nabyłam ongiś dużą butle
>campari bitter,

U mnie na wsi nadal po 73 zlote, mimo zmiany kursu dolara, kupilem dwie
butelki na zapas.

> [...]
>idiota wypil...całą butelke - solo - na imieninach męża, zamknawszy się
>w łazience. Pusta butelka została na pralce...A to przecież jest nie do

Skad wiesz, moze mial przy sobie kontener soku pomaranczowego? :-)

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do

Ale juz do takiej 25-cio letniej Glenfarclas to
> nie dodam nawet kostki lodu :-).
>
> Pozdrawiam
> Anna

Czegos takiego, to chyba nie odwazylbym sie wypic, z szacunku.

--
=== gu...@mp.pl ===

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Albo jeżeli ktoś nie wie co zrobić z bylajaką
> whisky to polecam dolanie przyzwoitego wermutu.
>
> EwaP

Słodki, czy wytrawny?

--
=== gu...@mp.pl ===

Anna Heilpern

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Wojciech Chmielewski <gu...@mp.pl> schrieb:

> Ale juz do takiej 25-cio letniej Glenfarclas to

> Czegos takiego, to chyba nie odwazylbym sie wypic, z szacunku.

:-) Wbrew wyobrazeniom - kosztuje troszke ponad 1000 ATS to jest okolo
100$. Mozna wypic i bez szacunku i z szacunkiem, bo zacna i zasluguje na
wypicie.

Wojciech Chmielewski

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do

> Ja kocham sam wermut i z niczym go nie mieszam (kostki lodu to przeciez
nie
> mieszanie). Lubie slodkie rzeczy.

Czyżby dla Ciebie wermut z dopiskiem dry też był słodkim napitkiem?

--
=== gu...@mp.pl ===
= Małe jasne to jest piwo

dorota terakowska

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
Wojciech Orlinski wrote:
> Tako rzecze dorota terakowska:

> U mnie na wsi nadal po 73 zlote, mimo zmiany kursu dolara, kupilem dwie
> butelki na zapas.
Ha..To były ponure lata 80. i butla campari, 075,kosztowała 7 dolców,
co pamiętam do dziś - bo 1 dolar to była wtedy kupa forsy.

I jakis

> Skad wiesz, moze mial przy sobie kontener soku pomaranczowego? :-)

Wtedy nie tylko że nie było kontenerów soku pomarańczowego, ale nie było
nawet samego soku ..Najwyżej wiśniowy, w butelce, taki którym polwało
sią np. budyń z torebki.
dorota

On 27 Nov 1999 12:50:36 GMT, Ewa Pawelec <ew...@uci.agh.edu.pl> wrote:

>Któremu. Wąsaty twierdzi, że Black jest całkiem, całkiem.

Zadnemu.

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
On Sat, 27 Nov 1999 13:08:32 GMT, "Anna Heilpern"
<ahei...@chello.at> wrote:

>niczym.

>Mnie to mowi? Ale preferuje jednak whisky :-). Whiskey, to juz z
>rozpaczy....
>

>Pozdrawiam
>Anna

No co ty? Naprawde?

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
On Sat, 27 Nov 1999 13:13:13 GMT, "Anna Heilpern"
<ahei...@chello.at> wrote:

> [...]
>nic mu nie jest w stanie zaszkodzic, ani cola ani sok marchwiowy.

>Odporny jest ogromnie. Ale juz do takiej 25-cio letniej Glenfarclas to

Mięczaki piją z lodem.

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
On 27 Nov 1999 13:49:58 GMT, Ewa Pawelec <ew...@uci.agh.edu.pl> wrote:

> [...]
>Tullamore Dew. Chyba Chivas Regal zostanie dla gości :)) (no, chyba że
>przyjdą np. Bartniccy, bo ci nie wypiją szkota jak jakie irlandzikie jest

Tullamore Dew - to taka whiskey dla pan. Niezla. Tez lubie. Bardzo. O.
Ostatnio chcialem Wasatego poczestowac, ale wylgal sie samochodem.

PWC

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
27 lis 1999, 03:00:0027.11.1999
do
On Sat, 27 Nov 1999 15:46:21 GMT, "Anna Heilpern"
<ahei...@chello.at> wrote:

> [...]
>Dublinie pilam kiedys 'Baby Power' , pamietam, bo taka smieszna nazwa,
>choc whiskey taka sobie. Szarpne sie chyba tez na tego Bushmillsa jak

Bushmills dyskusyjny. Jameson niezly (lepszy normalny niz 12-letni).
Paddy. I takie cos, co zapomnialem, ale bym poznal. Kerbigen?

Jakub T. Janicki

nieprzeczytany,
28 lis 1999, 03:00:0028.11.1999
do

Wojciech Orlinski wrote:

> Wlasnie ja tez bardzo lubie ten film,

"Where's the money, Lebowski?"
"They pissed on my rug!"
"Nobody fucks with the Jesus"
etc. etc. ect. - kultowa rzecz ;-)))

> wiec eksperymentalnie raz dodalem
> wodke i bardzo zalowalem. Pije same Kahlua ze smietanka.

No, akurat tego nie rozumiem. W w/b russian wodka wlasciwie tylko wyostrza smak -
tak naprawde nie czuc jej jako osobnego skladnika (jak w obrzydlistwach typu
wodka+cola, wodka+sok pomaranczowy).

> Po co komu do tego
> wodka? Zeby sie upic? Jak ktos sie chce upic, to znaczy, ze nie powinien
> pic alkoholu, bo do tego nie dorosl :-).

Widze smiley'a, ale... Widzisz, to bardziej zlozona sprawa - czasem warto jest sie
spic, upodlic (ale bez szkodzenia komukolwiek poza soba), przezyc kaca-giganta.
Tak raz na pol roku powiedzmy. Potem troche inaczej widzi sie swiat. Taka mala
smierc ze zmartwychwstaniem dobrze robi ;-)

A inna sprawa to konwencja - jesli jestem w knajpce typu "relikt PRL" to nie moge
sie oprzec pokusie skonsumowania sety czy nawet "japonczyka z lorneta" (dwie sety
i sledz po japonsku ;-)) To silniejsze ode mnie ;-)

Pozdrawiam,
JTJanicki

--
WWW + e-mail + PERL + PHP - 320zl/rok - http://rubikon.pl

Paula

nieprzeczytany,
28 lis 1999, 03:00:0028.11.1999
do
Piotr W. Cholewa wrote:

> Bushmills dyskusyjny. Jameson niezly (lepszy normalny niz 12-letni).
> Paddy. I takie cos, co zapomnialem, ale bym poznal. Kerbigen?

Kilbeggan. John Power. I Tyrconnell (single malt <g>). Te u nas piles,
wiec pamietac powinienes.

pozdrawiam
Paula
--
Her embrace made his manhood swell like week-old roadkill
on hot asphalt in the Georgia sun.

Paulina Braiter ppb...@waw.pdi.net

Paula

nieprzeczytany,
28 lis 1999, 03:00:0028.11.1999
do
Ewa Pawelec wrote:

> /me poleca Alexandra - likier kakaowy, brandy (koniaku nie marnuję na
> drinki >:->) + mietanka. Albo jeżeli kto nie wie co zrobić z bylajakš

> whisky to polecam dolanie przyzwoitego wermutu.

a /me Rigor Mortis: porcja Kahluy, porcja Baileysa i porcja brandy, lod.
Stopien stezenia po wypiciu zalezy od wielkosci uzytych porcji <g>

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
28 lis 1999, 03:00:0028.11.1999
do
On 28 Nov 99 00:39:44 GMT, ppb...@waw.pdi.net (Paula) wrote:

>Kilbeggan. John Power. I Tyrconnell (single malt <g>). Te u nas piles,
>wiec pamietac powinienes.

Moze dlatego nie pamietam, ze pilem? Ale wtedy to bym zapomnial
cytrynowki. No tak. Skleroz.

PWC

PS. A co to bylo takie _Printers'_ (a moze Publishers)

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
28 lis 1999, 03:00:0028.11.1999
do
Tako rzecze Jakub T. Janicki:

> [...]
>kaca-giganta. Tak raz na pol roku powiedzmy. Potem troche inaczej widzi sie
>swiat. Taka mala smierc ze zmartwychwstaniem dobrze robi ;-)

Ja odczuwalem te potrzebe tylko dwa razy w zyciu - jak mi sie rodzili moi
dwaj synowie. To jest taki wstrzas psychiczny, ze rzeczywiscie pokusa
zaprawienia sie do utraty psychicznej jest nie do odparcia. Za trzecim
razem niestety bede musial ja odeprzec, bo bede sie musial opiekowac tymi
dwoma...

>A inna sprawa to konwencja - jesli jestem w knajpce typu "relikt PRL" to nie
>moge sie oprzec pokusie skonsumowania sety czy nawet "japonczyka z lorneta"
>(dwie sety i sledz po japonsku ;-)) To silniejsze ode mnie ;-)

Ja nienawidze reliktow PRL i jak je widze, wychodze.

--

Wojciech Orlinski 'de omnibus dubitandum'

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
28 lis 1999, 03:00:0028.11.1999
do
Tako rzecze Paula:

>a /me Rigor Mortis: porcja Kahluy, porcja Baileysa i porcja brandy, lod.
>Stopien stezenia po wypiciu zalezy od wielkosci uzytych porcji <g>

Ja bym wolal Kahlua osobno, Baileysa osobno, a brandy oddalbym dla kogos,
kto ma ochote sie upic.

In article <38407487...@gambler.com.pl>,

> [...]
>sie oprzec pokusie skonsumowania sety czy nawet "japonczyka z lorneta" (dwie sety
>i sledz po japonsku ;-)) To silniejsze ode mnie ;-)

To mi przypomina, jak kiedys z Alexem pilismy przez cala noc, z rybkami i
Neuromancerem na zagryche. I wszystko to do siebie bardzo pasowalo: wodka,
rybka i Neuromancer, w ktorym sledz tez wystepuje :-)

Stan
--

In article <1213.1T787T...@gazeta.pl>,

Wojciech Orlinski <ig...@gazeta.pl> wrote:

>Ja nienawidze reliktow PRL i jak je widze, wychodze.

Nie czujesz bluesa...
"szosta rano, na Stawach bar..."

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
28 lis 1999, 03:00:0028.11.1999
do
Stanislaw Witold Czarnecki wrote:

> Nie czujesz bluesa...
> "szosta rano, na Stawach bar..."

Istotnie, nie czuje. O szostej rano czasem jestem budzony przez
wskoczenie mi na glowe, ale nie wyobrazam sobie co moglbym wtedy robic w
jakims barze.

Wojciech Orlinski 'de omnibus dubitandum'
http://www.geocities.com/CapitolHill/2594

Error 403: Acces denied. You are not authorized
> [...]

O! - to, to wlasnie! "Bar na Stawach" to byla legenda, niestety teraz jest tam
jakas knajpka amerykanska :-((.

Te same klimaty odstawiala Piwnica pod Baranami - dzien w dzien morze wodki na...
dworcach, w jedynych calodobowych lokalach w kraju. Ma to swoj urok.

In article <3841C3...@polbox.com>,

Wojciech Orlinski <Ig...@polbox.com> wrote:

>Istotnie, nie czuje. O szostej rano czasem jestem budzony przez
>wskoczenie mi na glowe, ale nie wyobrazam sobie co moglbym wtedy robic w
>jakims barze.

Ja tez nie, ale piosenka jest kultowa.
A kiedys z alexem, po odbyciu praktyk w szkole podstawowej, czyli co srode
ok. 9.30 ladowalismy w pobliskim sklepie firmowym Kujawiaka, gdzie wsrod
tabliczek "Zabrania sie spozywania piwa na terenie sklepu" saczylismy
kolejne wariacje na temat wody, slodu i chmielu Made in Bromberg, a butelki
odkapslowywala nam uprzejma sprzedawczyni.
Stali bywalcy mieli tam nawet wlasny stoliczek :-), a z radia, nie wiem
jakim cudem, ale zawsze, slychac bylo Filipinki spiewajace te sama
piosenke.
A teraz w tym miejscu zamiast sklepu jest pralnia :-(

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
28 lis 1999, 03:00:0028.11.1999
do
Jakub T. Janicki wrote:

> O! - to, to wlasnie! "Bar na Stawach" to byla legenda, niestety teraz jest tam
> jakas knajpka amerykanska :-((.

W jakim to jest miescie?

> Te same klimaty odstawiala Piwnica pod Baranami - dzien w dzien morze wodki na...
> dworcach, w jedynych calodobowych lokalach w kraju. Ma to swoj urok.

Zawsze ich nie lubilem.

In article <3841C6...@polbox.com>,

Wojciech Orlinski <Ig...@polbox.com> wrote:

>W jakim to jest miescie?

Zgadnij. :-)

>Zawsze ich nie lubilem.

Nic dziwnego, zawsze mowiles, ze jestes drobnomieszczaninem.
Bylbym zdziwiony gdybys ich lubil.

Wojciech Orlinski

> [...]

Nie dla mnie (pierwszy raz sie o niej wlasnie dowiedzialem).

> [...]
> kolejne wariacje na temat wody, slodu i chmielu Made in Bromberg, a butelki
> odkapslowywala nam uprzejma sprzedawczyni.

Mi piwo w sklepie by chyba nie smakowalo. Musi byc zimne, musi byc ladna
duza szklanka lub kufel, musi byc zlocisty kolor, pianka, atmosfera. W
sklepie bym sie czul jak menel.