historia polskiej SF

michu vel rebeliant_husky

Widzę, ze na serwerze posucha, także przerwę to ponure milczenie żartem
suchym, bo tylko taki pasuje do posuchy.

Wiecie jak przejść do historii?
Ctrl+H

:)

A tak serio, to znacie jakieś książki traktujące o historii polskiej SF,
tudzież o fandomie lub szeroko rozumianej społeczności? Coś jak „Historie
fandomowe” Pindla.
Kiedyś o to pytałem, ale był na serwerze ruch i zostałem zlany, także można
podczas martwego sezonu się uda.

--
michu vel rebeliant_husky

cana

wasz cyrk moje małpy??
BTW mamy czas do końca miesiąca
newsy neostradowe idą do piachu :-(

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Ghost

W dniu 31.03.2023 o 20:57, cana pisze:
> wasz cyrk moje małpy??
> BTW mamy czas do końca miesiąca
> newsy neostradowe idą do piachu :-(

ktory to juz raz?

Arivald

https://www.eternal-september.org/

--
Arivald

cana

michu vel rebeliant_husky

cana <xen...@wp.pl> wrote:
> albo news.chmurka.net

Kurde zacząłem wątek o historii i zaraz przejdziemy do historii…

--
michu vel rebeliant_husky

michu vel rebeliant_husky

cana <xen...@wp.pl> wrote:
> wasz cyrk moje małpy??
> BTW mamy czas do końca miesiąca
> newsy neostradowe idą do piachu :-(

Dziekuje. Znam i szanuje. Czekam na kolejne propozycje :)

--
michu vel rebeliant_husky

Ghost

W dniu 31.03.2023 o 21:11, Ghost pisze:
dziala jeszcze?

jn

W dniu 3.04.2023 o 22:14, Ghost pisze:

> dziala jeszcze?

do końca kwietnia br

Ghost

W dniu 03.04.2023 o 23:57, jn pisze:
Tak bedzie wygladal koniec swiata, paru niedobitkow co roku obiecujacych
sobie, ze to juz.

Freja Draco

W dniu 2023.04.04 o 08:03, Ghost pisze:

> Tak bedzie wygladal koniec swiata, paru niedobitkow co roku
> obiecujacych sobie, ze to juz.

Podobno pod koniec działania serwerów z grami ludzie zaczynają robić
różne dziwne rzeczy, podobnie jak przed upadkiem państw itp.

No to ja czekam i patrzę :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Arivald

W dniu 04.04.2023 o 13:43, Freja Draco pisze:

> Podobno pod koniec działania serwerów z grami ludzie zaczynają robić
> różne dziwne rzeczy, podobnie jak przed upadkiem państw itp.
>
> No to ja czekam i patrzę :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Tak BTW gier i dziwnych zachowań, skojarzył mi się Incydent Skażonej
Krwi z World of Warcraft.

https://wowwiki.fandom.com/pl/wiki/Incydent_Ska%C5%BConej_Krwi

cytat: Uważa się, że niewielka grupa grających, która zainicjowała tę
epidemię doprowadziła do śmierci około 4 milionów postaci graczy, [...].

15 lat później przy rzeczywistej epidemii ludzie zachowywali się
podobnie jak w grze...

--
Arivald

michu vel rebeliant_husky

W dniu 4.04.2023 o 08:03, Ghost pisze:
to my: https://www.youtube.com/watch?v=N7uNGUJa7ak
... ale może spadnie ta wielka ręka z nieba?

btw, moim zdaniem, to jedna z najbardziej przejmujących scen w historii
kina. I to w bajce dla dzieci! Mistrzostwo świata!

--
---
michu vel rebeliant_husky

michu vel rebeliant_husky

W dniu 4.04.2023 o 14:37, Arivald pisze:
Nie wiedziałem o tym. To jest fascynujące! Gry MMO modelują zachowania w
skali macro, a potem służby na tej podstawie robią strategie i procedury.
W kontekście tezy Dukaja (albo za kimś to powtarza), że w przyszłości
zniknie praca codzienna rozumiana tak jak teraz, będzie raczej
"rozrywką". Znudzonych ludzi będzie trzeba jakoś zająć, więc
projektowane są/będą gry, które na długie godziny przeniosą ludzi do
świata wirtualnego dając niekończącą się rozrywkę. A przy okazji
projektując zachowania ze świata rzeczywistego.

Mój mózg włączył tryb kotłowania.

Freja Draco

W dniu 2023.04.06 o 09:08, michu vel rebeliant_husky pisze:
> [...]
>
> btw, moim zdaniem, to jedna z najbardziej przejmujących scen w
> historii kina. I to w bajce dla dzieci! Mistrzostwo świata!

Ty nic nie wiesz Dżonie Snoł!

Chyba już kiedyś opowiadałam, ale oglądałam tę scenę w stanie pojarania.
Mieliśmy lajtowo upalić się na działce, ale siostrzeniec kupił towar,
który spróbowawszy nazwał Zabójcą Światów.

3-4 godziny później, jak już byliśmy w stanie chodzić bez zagrożenia, że
zawiesimy się nagle w pół kroku, rozważając nagle na środku drogi całą
teorię automatów skończonych, rozeszliśmy się do domów.

Szłam jakoś, ale wszystko było trudne, gdyby na drodze leżało np.
zwalone drzewo, stanowiłoby zapewne potężny problem intelektualny.
Niemniej dotarłam w końcu do domu, wchodzę, a tam akurat leci ta właśnie
scena. Pamiętam, że siadłam na wersalce przed monitorem i byłam równie
przerażona, co zabawki z Toy Story.

michu vel rebeliant_husky

Freja Draco <frr...@poczta.fm> wrote:

> [...]
> Niemniej dotarłam w końcu do domu, wchodzę, a tam akurat leci ta właśnie
> scena. Pamiętam, że siadłam na wersalce przed monitorem i byłam równie

Hehehe… żadna dobra historia nie zaczyna się od sałatki, choć tez jest
zielona ;)

Mnie ta scena kojarzy się z holocaustem. Jak widziałem ja pierwszy raz, to
mnie wbiła w fotel.

--
michu vel rebeliant_husky

jn

W dniu 8.04.2023 o 20:55, michu vel rebeliant_husky pisze:
> Jak widziałem ja pierwszy raz, to
> mnie wbiła w fotel.

Takie sceny są w każdym amerykańskim filmie.
Obyś miał wygodny fotel. :)

michu vel rebeliant_husky

W dniu 8.04.2023 o 22:18, jn pisze:
to prawda, że holiłódy lubią epatować dramatyzmem, ale akurat ta scena w
filmie animowanym robi wrażenie

Ghost

W dniu 31.03.2023 o 20:57, cana pisze:

> BTW mamy czas do końca miesiąca
> newsy neostradowe idą do piachu :-(

naczy odliczamy ostatni tydzien, niech sie to wreszcie skonczy - usenet
to jedyne miejsce gdzie natykam sie na antysemitow wyznajacych
zydowskiego Boga, prawicowcow wyznajacych socjalizm, popieraczy
konfederacji ktorej przedstawiciel mowi wprost, ze jej program jest
tylko obiecywanka dla idiotow, nawiedzionych obalaczy teorii
wzglednosci, itp, etc

gdzie te czasy, kiedy internauta to byl albo naukoweiec, albo
informatyk, albo inzynier, albo cos przynajmniej w poblizu

Andrzej

W dniu 2023-04-24 o 08:14, Ghost pisze:
W tym przypadku też obowiązuje "efekt dżemu malinowego": Im większa
powierzchnia tym cieńsza warstwa.
PS1. Kończę przygody Ashwood'a. Dużo lepsze IMHO od "Kronik mroku".
PS2. Znacie jakiś antykwariat, ktory odebrałby z mojego mieszkania
kilkaset książek SF bez wybrzydzania?

Andrzej

W dniu 2023-04-24 o 09:21, Andrzej pisze:
Zapomniałem dopisać: w Warszawie. Nie chodzi o mój zarobek tylko
ułatwienie przeprowadzki.

J.R.

W dniu 2023-04-24 o 09:21, Andrzej pisze:

> PS2. Znacie jakiś antykwariat, ktory odebrałby z mojego mieszkania
> kilkaset książek SF bez wybrzydzania?

Kilkadziesiąt książek SF, wszystkie w dobrym stanie, sam zawiozłem do
biblioteki publicznej Bemowo. Przyjęli z zadowoleniem, nie mieli.

--
J.R.
http://media.wind-forge.co.uk/

Andrzej

W dniu 2023-04-24 o 10:22, J.R. pisze:

> Kilkadziesiąt książek SF, wszystkie w dobrym stanie, sam zawiozłem do
> biblioteki publicznej Bemowo. Przyjęli z zadowoleniem, nie mieli.

OK.Wybiorę tak z setkę w lepszym stanie i zawiozę. Niestety niektóre są
zdrowo "przeczytane". Szczególnie te grube, klejone.

michu vel rebeliant_husky

Kilkaset, to ile? Bo może ja bym odziedziczył do domowej biblioteki, która
czeka na rozbudowę regału?

--
michu vel rebeliant_husky

Andrzej

W dniu 2023-04-25 o 07:38, michu vel rebeliant_husky pisze:

> Kilkaset, to ile? Bo może ja bym odziedziczył do domowej biblioteki, która
> czeka na rozbudowę regału?

421 (wliczając zeszyty Iskier) +kilka klasyków: Kroki w nieznane,
Tolkien, Sapkowski, Lem, które bym zostawił. Ale jak zacząłem liczyć i
przy okazji przeglądać to żal mi się zrobiło. Może jednak się nie
pozbywać...

michu vel rebeliant_husky

Proszę bardzo. Cieszę się, ze mogłem pomoc Ci podjąć dobrą decyzję ;)

--
michu vel rebeliant_husky

cana

szkoda się pozbywać, lepiej półkę lub dwie dorobić :-)
tylko to katalogowanie książek/czasopism z epoki przed ISBN/ISNN :-(

cana

b?d? dobrej my?li :-)

--
^ Lenistwo jest drog? do ?wi?to?ci ^
  ||^^^ a blu?nierstwo do raju ^^^||

cana

bądź dobrej myśli :-)

cana

news.neostrada.pl to juz historia :-(
coś się skończyło, coś się zaczyna... może...