Predator: Prey

Ghost

Ku zaskoczeniu da sie obejrzec.
Powiedzialbym, ze poziom "Predators" albo nawet lepiej.

Tym razem terytorium ameryki pólnocnej poczatek XVIII wieku - czyli
Indianie i Francuzi.

Sprawdzilem, dla porownania fragmenty Predatora z 2018, wystarczyly
fragmenty zeby stwierdzic, ze to kupa byla (tak jak mnie ostrzegano,
wiec nie ogladalem wczesniej).

Freja Draco

W dniu 2022.08.08 o 08:19, Ghost pisze:

> [...]
> fragmenty Predatora z 2018, wystarczyly fragmenty zeby stwierdzic, ze
> to kupa byla (tak jak mnie ostrzegano, wiec nie ogladalem

No to akurat zupełna kupa była.

A jak się ten Prey ma do oryginalnego, pierwszego Predatora?

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Ghost

W dniu 08.08.2022 o 11:00, Freja Draco pisze:

> No to akurat zupełna kupa była.
>
> A jak się ten Prey ma do oryginalnego, pierwszego Predatora?

Arnoldow ani minigunow tam ni ma. Tak jak pisalem bardziej podobny do
"Predators". Ale jednak sporo inny. Do oryginalnego nie sposob porownac
bo wtedy bylo inne kino. W kazdym razie czas nie zmarnowany, choc
oczywiscie to nie jest najwyzej latajace kino.
Nie ma glupkowatosci jak we fragmentach ktore obejrzalem z 2018.
Mi osobiscie koncepcja samej postaci predatora (niezaleznie od filmu,
chodzi o koncept) niezupelnie pasuje, no ale to tylko kino rozrywkowe.
Acha warto obejrzec napisy koncowe, przynajmniej do konca obrazkow :-)

Freja Draco

W dniu 2022.08.08 o 08:19, Ghost pisze:
Obejrzałam. W porównaniu z tym gówienkiem z 2018 nieporównanie lepsze,
niemniej w porównaniu z tym produktem to chyba wszystko będzie lepsze,
no dobra, prawie wszystko.

Film nie jest zły, ale byłby lepszy, gdyby odpuszczono sobie w nim
walenie po oczach feministyczną agendą. Pierwszy Alien był dobry właśnie
dlatego, że postać, na którą domyślnie nie stawialibyśmy w survivalowym
Big Brotherze ostatecznie okazuje się mieć najwięcej szczęścia i woli
przetrwania.

W Prey twórcy od pierwszych scen prezentują nam protagonistkę jako
najprzezajebiaszczą osobę w całym filmie pouczającą starszego brata i
własną matkę. Co zdecydowanie psuje efekt. Niemniej nie jest całkiem
źle, podobnie jak wcześniej Arni, laska wygrywa ostatecznie głównie
pomyślunkiem, niemniej odnoszę wrażenie, że nawet używając tępej siły
radzi sobie z Predatorem zdecydowanie lepiej niż Arni.

Niemniej w wartościach bezwzględnych to w sumie przecież wcześniej było,
więc może Predatorzy się zdążyli otrzaskać z człowiekowymi sztuczkami i
wycwanić, i może dlatego Schwarzeggenerowi trudniej było.

Co zdecydowanie muszę natomiast temu filmowi zapisać na plus to pewna
szlachetna brzydota w warstwie plastycznej. Niemniej o sensowną warstwę
plastyczną we współczesnych filmach jest jednak zdecydowanie łatwiej niż
o sensowną fabułę.

Ghost

W dniu 15.08.2022 o 23:52, Freja Draco pisze:
Sie calkowicie zgadzam. Feministyczna agenda z nami dlugo zostanie, wiec
chyba musimy sie z nia zaprzyjaznic, z tym, ze nie zawsze boli w oczy.
Nie wszyscy kreca Fundacje :-)

Freja Draco

W dniu 2022.08.16 o 07:38, Ghost pisze:

> Sie calkowicie zgadzam. Feministyczna agenda z nami dlugo zostanie,
> wiec chyba musimy sie z nia zaprzyjaznic, z tym, ze nie zawsze boli w
> oczy. Nie wszyscy kreca Fundacje :-)

Dawno temu oglądałam w kinie G.I. Jane. Spotkałam się ostatnio z
opiniami, że to film zrobiony na ideologiczne zamówienie, czego się w
sumie nie da wykluczyć, niemniej w tamtej epoce twórcy ogarniali jakoś,
że Przekaz należy trzymać w ryzach, w efekcie i film wyszedł całkiem
zjadliwy i przekaz się w nim znalazł. A obecnie odnoszę wrażenie, że
twórcy ścigają się ze sobą o to, który z nich będzie bardziej
zaangażowany niczym koreańscy dygnitarze na pogrzebie Kima o to, który
będzie głośniej rozpaczał.

A, że coś się zdążyło zasiedzieć, to nie znaczy, że należy to przestać
krytykować podobnie jak flat desing i brwi z instagrama :p

KLoSS

W dniu 16.08.2022 o 10:33, Freja Draco pisze:

> [...]
>
> A, że coś się zdążyło zasiedzieć, to nie znaczy, że należy to przestać
> krytykować podobnie jak flat desing i brwi z instagrama :p

Pewnie się już z przyzwyczaiłem bo mnie jakoś ta "feministyczna agenda"
nie gryzła. Bardziej mnie zmartwiło, że predzio był jakiś taki
bezpłciowy (feminizmu ciąg dalszy: może to była samica ;-) ), większy
szacunek jako drapieżnik wzbudzał niedźwiedź :-(

W sumie to jakby nakręcić film w ten deseń z samym niedźwiedziem to
mogło by wyjść całkiem nieźle a na pewno bardziej przerażająco.

--
KLoSS

Ghost

> [...]
>
> A, że coś się zdążyło zasiedzieć, to nie znaczy, że należy to przestać
> krytykować podobnie jak flat desing i brwi z instagrama :p

Co to jest "instagrama"? :-D

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako Ghost <Gh...@heaven.net>
w artykule <news:62fb7fd5$0$492$6578...@news.neostrada.pl> pisze:

> Co to jest "instagrama"? :-D

A co to jest "kilograma"?

https://www.google.pl/search?q="tapczana"+czy+"tapczanu"

:-P

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)
…во-первых — учиться, во-вторых — учиться и в-третьих — учиться,

Ghost

W dniu 16.08.2022 o 18:14, Andrzej P. Wozniak pisze:
> Osoba podpisana jako Ghost <Gh...@heaven.net>

> A co to jest "kilograma"?
>
> https://www.google.pl/search?q="tapczana"+czy+"tapczanu"

omujborze

Freja Draco

W dniu 2022.08.16 o 13:30, Ghost pisze:

> Co to jest "instagrama"? :-D

A takie coś:
https://www.reddit.com/r/awfuleyebrows/comments/57n9mp/instagram_brows/

Ghost

W dniu 16.08.2022 o 21:25, Freja Draco pisze:

> A takie coś:
> https://www.reddit.com/r/awfuleyebrows/comments/57n9mp/instagram_brows/

Baba z brodo?

rebeliant_husky

> A takie coś:
> https://www.reddit.com/r/awfuleyebrows/comments/57n9mp/instagram_brows/

"Jak się bawić, to się bawić. Brwi wyjebać, kreski wstawić" :D

--
---
rebeliant husky

Freja Draco

W dniu 2022.08.18 o 00:17, rebeliant_husky pisze:

> "Jak się bawić, to się bawić. Brwi wyjebać, kreski wstawić" :D

Obecnie to raczej zasłonki :p

https://kwejk.pl/obrazek/3480191/ewolucja-brwi.html