Fantastyczne rojenia Cezarego M.

43 wyświetlenia

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
14 paź 2006, 11:57:1814.10.2006
do
Cześć wszystkim

Cezary Michalski jest młodym, zdolnym, prawicowym publicystą oraz
autorem SF, znanym z opowiadania o sterowcach w "Nowej Fantastyce" i z
niedawno wydanego zbioru opowiadań "Gorsze światy". (Czytał to ktoś? Warto?)

Jednak w dzisiejszym "Dzienniku - pogromcy Agory" umieścił tekst, którym
przebił wszelkie fantazje.
Usiłuje on mianowicie nakłonić do zgody zwolenników IV RP, a straszy ich
"beneficjentami i bezwzględnymi obrońcami najgorszych patologii III RP".
Do tych bezwzględnych beneficjentów zaliczył naszego drogiego WO: "Czy
Niesiołowskiego interesuje zwycięstwo nad PIS, w konsekwencji którego
Wojciech Orliński przyjdzie do IPN [na prezesa - tak wynika z konteksyu]..."

Skąd u Cezarego M. taka wizja? Dlaczego właśnie WO? I co takiego zrobił
WO, że ta wizja poraża tak Michalskiego, jak i osoby, do których się
zwraca w artykule?
A może jest to forma wirusowej promocji, w której jeden dziennikarz,
autor SF forsuje na wysokie stanowisko państwowe kolegę dziennikarza,
skądinąd też autora SF, dla niepoznaki ubierając promocję w słowa ostrej
krytyki?

--
Pozdrowienia
Janek http://www.astercity.net/~janekr

Michał Gancarski

nieprzeczytany,
14 paź 2006, 13:30:5114.10.2006
do
On Sat, 14 Oct 2006 17:57:18 +0200, Jan Rudziński <jan...@astercity.net>
wrote:

[...]

> [...]
>
> Skąd u Cezarego M. taka wizja? Dlaczego właśnie WO? I co takiego zrobił
> WO, że ta wizja poraża tak Michalskiego, jak i osoby, do których się

Niejaki Wojciech Orliński jest znanym i czasem kontrowersyjnym
dziennikarzem, publicystą i krytykiem. To człowiekiem skłaniający się ku
nowoczesnej lewicy, prawdziwy europejczyk (c by Marcin E. Hamerla),
spełniony na gruncie zawodowym. Co gorsza, pisze przede wszystkim dla
Gazety Wiadomej, a czasem nawet przeprowadzi życzliwy wywiad z jakąś,
pożal się Boże, mułzumanką. Z Panem Michalskim związany jest podwójnie,
raz jako dziennikarz konkurencji, dwa jako członek polskiego fandomu. To
chyba dość, by pobudzić wyobraźnię młodego, zdolnego, prawicowego
publicysty.

BTW. Nie zad dużo bieżącej polityki nam tu wchodzi w formie postów
rozpoczynających wątki? Rozumiem w gałązkach ale żeby tak po oczach?
Mistrzu, co mistrz?

Michał Gancarski
"If there's not drama and negativity in my life, all my songs will be
really wack and boring or something." Eminem

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
14 paź 2006, 13:38:0614.10.2006
do
Cześć wszystkim

Dnia 2006-10-14 19:30, Użytkownik Michał Gancarski napisał:

> BTW. Nie zad dużo bieżącej polityki nam tu wchodzi w formie postów
> rozpoczynających wątki? Rozumiem w gałązkach ale żeby tak po oczach?

Za dużo. Ale w tym wypadku samosięusprawiedliwiam, że bieżąca szarpanina
dotyczy dwóch autorów SF.

Może ktoś czytał ów nowy zbiór opowiadań rzeczonego Michalskiego i
napisze, czy warto?
Sterowcowy tekst z NF w mojej opinii był nie za bardzo.

Spike

nieprzeczytany,
14 paź 2006, 15:43:2214.10.2006
do

WO czytał: http://serwisy.gazeta.pl/kultura/1,69370,3643363.html

--
Syff-code: C w s+ L+ M++ G++ c@ p! W+ k n++ g+ S

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
14 paź 2006, 23:40:4414.10.2006
do
Michał Gancarski napisal(a):

>Niejaki Wojciech Orliński jest znanym i czasem kontrowersyjnym
>dziennikarzem, publicystą i krytykiem. To człowiekiem skłaniający się ku
>nowoczesnej lewicy, prawdziwy europejczyk (c by Marcin E. Hamerla),

A tak dokladnie to co napisal ow Marcin E. Hamerla?

(cholerny jet lag)

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
15 paź 2006, 03:19:0315.10.2006
do
Cześć wszystkim

Dnia 2006-10-14 21:43, Użytkownik Spike napisał:

> WO czytał: http://serwisy.gazeta.pl/kultura/1,69370,3643363.html

Czytałem tę recenzję i dalej nie wiem, czy warto.

Jakub Lisowski

nieprzeczytany,
15 paź 2006, 04:20:1115.10.2006
do
Dnia Sat, 14 Oct 2006 19:30:51 +0200, Michał Gancarski <wysyi...@tnijtotlen.pl>
w <op.the9l...@laptop.domain> napisał:

[ ... ]

> BTW. Nie zad dużo bieżącej polityki nam tu wchodzi w formie postów
> rozpoczynających wątki? Rozumiem w gałązkach ale żeby tak po oczach?

Bo rzeczywistość zaczyna przerastać fikcję. Jacek Dukaj w CO prorokował
wpływ emerytów na wyniki wyborów, ale żeby przewidzieć takie hucpy,
jakie dzieją się teraz - narodowiec, gościu który popierał wprowadzenie
stanu wojennego, potem zrobił partię narodową, przedtem spłodził syna
który to syn też polazł w politykę zakładając do spółki z księdzem, szefem
radia, partię popieraną przez fanatycznych polakokatolików, i ten
pierwszy narodowiec w parlamencie europejskim mówi, że ewolucji nie ma
bo on o tym wie.
No powiedz sam, kto by takie brednie wymyślił?

ja czyli jakub
Revoke.

Michał Gancarski

nieprzeczytany,
15 paź 2006, 04:45:4915.10.2006
do
On Sun, 15 Oct 2006 05:40:44 +0200, Marcin E. Hamerla
<Xmeh4...@Xpoczta.Xonet.Xpl.removeX> wrote:

> A tak dokladnie to co napisal ow Marcin E. Hamerla?
>
> (cholerny jet lag)

"Bo Ty, Wojtek, to jesteś prawdziwy Europejczyk" albo "bo z Wojtka to jest
prawdziwy Europejczy", coś w tym stylu. Było przy okazji wstępnej fazy
któregoś z ping-pongów.

Wiktor 'Wiki' Matlakiewicz

nieprzeczytany,
15 paź 2006, 05:12:5615.10.2006
do
czeŚĆ,
... a dzień taki sam u nas jak u Was,
napisał Jakub Lisowski na pl.rec.fantastyka.sf-f do nas:

> No powiedz sam, kto by takie brednie wymyślił?
>
> ja czyli jakub

Nieco dwuznacznie Ci to wyszło :o)

MSPANCnie
pozdrawiam
Wiki [HQ mode]

--
Wiktor 'Wiki' Matlakiewicz //^\\___ And when I vest my flashing sword
8o ^ / And my hand takes hold in judgement

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
15 paź 2006, 06:22:5915.10.2006
do
Michał Gancarski napisal(a):

>"Bo Ty, Wojtek, to jesteś prawdziwy Europejczyk" albo "bo z Wojtka to jest
>prawdziwy Europejczy", coś w tym stylu. Było przy okazji wstępnej fazy
>któregoś z ping-pongów.

W sumie ciekaw bylem jak to dokladnie wygladalo i jaki byl kontekst.

Michał Gancarski

nieprzeczytany,
15 paź 2006, 06:27:4015.10.2006
do
On Sun, 15 Oct 2006 12:22:59 +0200, Marcin E. Hamerla
<Xmeh4...@Xpoczta.Xonet.Xpl.removeX> wrote:

[...]

> W sumie ciekaw bylem jak to dokladnie wygladalo i jaki byl kontekst.

Żaden złośliwy, po prostu znowu było coś o różnicach pomiędzy
inteligentami i wąsaczami (czy proletariuszami).

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
15 paź 2006, 06:41:1215.10.2006
do
Michał Gancarski napisal(a):

>Żaden złośliwy,

Totez wlasnie bylem ciekaw jak to dokladnie wygladalo, bo dokladnie
nie pamietam jak to szlo.

>po prostu znowu było coś o różnicach pomiędzy
>inteligentami i wąsaczami (czy proletariuszami).

Abstrahujac od jakiegos antycznego flejma, wąsacz (czyli
przedsiebiorca) to chyba lepszy przyklad Europejczyka od
przedstawiciela zdeklasowanej szlachty ze Europy prawieazjatyckiej?

Pare dni temu ialem okazje jechac na tylnym siedzeniu (w charakterze
pasazera) legendarnego Forestera. Strasznie malo miejsca na nogi !!!

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
15 paź 2006, 17:38:3815.10.2006
do
On Sat, 14 Oct 2006 21:43:22 +0200, Spike <spikeU...@sf-f.pl>
wrote:

>WO czytał: http://serwisy.gazeta.pl/kultura/1,69370,3643363.html

To wiele wyjaśnia. Niektórzy ak mają - za niezbyt pozytywnymi
recenzjami wietrzą spiski, wrogość re4cenzentów itd. Piekara w
wywiadzie dla Valkirii wyżywa się na Wlskim (Marcinie), choć w słowach
bardziej bezpośrednich.

http://valkiria.net/index.php?type=review&area=42&p=articles&id=12091

PWC

--
Look closer and you may recoil in surprise,
At web-footed fascists with mad little eyes.

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 02:55:3016.10.2006
do
Cześć wszystkim

Piotr W. Cholewa napisał(a):

> To wiele wyjaśnia. Niektórzy ak mają - za niezbyt pozytywnymi
> recenzjami wietrzą spiski, wrogość re4cenzentów itd.

Ale przecież ta recenzja nie jest miażdżąca czy choćby negatywna?
Myślisz, że to z tego powodu Cezary tak uhonorował WO, że aż mu
proponuje posadę przewodniczącego IPN?

Przyznam, że gdybym roił o jakimś rządzie lewicowym, miałbym dla WO
mnóstwo, naprawdę mnóstwo stanowisk, ale akurat to by mi do głowy nie
przyszło.

--
Pozdrowienia
Janek (sygnaturka zastępcza)

Michał Gancarski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 03:04:4116.10.2006
do
On Mon, 16 Oct 2006 08:55:30 +0200, Jan Rudziński <jan...@astercity.net>
wrote:

[...]

> Przyznam, że gdybym roił o jakimś rządzie lewicowym, miałbym dla WO
> mnóstwo, naprawdę mnóstwo stanowisk, ale akurat to by mi do głowy nie

WO w rządzie? To jak wsadzać tam Religę. Przyszedł, chciał pozmieniać,
zmienili jego. Jeśli już, to jako europoseł.

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 03:06:1916.10.2006
do
Jan Rudziński napisal(a):

>Ale przecież ta recenzja nie jest miażdżąca czy choćby negatywna?

Przesmiewcza?

> [...]
>
>Przyznam, że gdybym roił o jakimś rządzie lewicowym, miałbym dla WO
>mnóstwo, naprawdę mnóstwo stanowisk, ale akurat to by mi do głowy nie

http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34591,3683431.html

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 03:06:4416.10.2006
do
Cześć wszystkim

Michał Gancarski napisał(a):

> WO w rządzie?

Eee... nie.
Poza rządem jest też masa stanowisk. Krajowa rada tego i owego, PAP,
telewizja...
Jako dyrektor programowy jedynki puszczałby wreszcie seriale SF w
ludzkich porach.

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 03:42:0716.10.2006
do
On 2006-10-14 17:57:18 +0200, Jan Rudziński <jan...@astercity.net> said:

> Cześć wszystkim
>
> Cezary Michalski jest młodym,

Wypraszam sobie. Mam wrażenie, że jest starszy nawet ode mnie.

> zdolnym, prawicowym publicystą oraz autorem SF, znanym z opowiadania o
> sterowcach w "Nowej Fantastyce" i z niedawno wydanego zbioru opowiadań
> "Gorsze światy". (Czytał to ktoś? Warto?)

Tylko jeśli dostałeś za darmo.

> [...]
> "Czy Niesiołowskiego interesuje zwycięstwo nad PIS, w konsekwencji
> którego Wojciech Orliński przyjdzie do IPN [na prezesa - tak wynika z

No ja nawet pośrednio występuję w jego książce - wśród oligarchicznych
dynastii władających Polską w XXI wieku występuje dynastia
"Tober-Orlińskich". Musi, zakłada że tylko ludzie o lewicowych
poglądach potrafią na tyle rozsądnie gospodarować majątkiem by go
przekazywać potomstwu, prawica wszystko przepije.

> Skąd u Cezarego M. taka wizja?

Środowisko "Brulionu" skądinąd zawsze było dumne z tego, czego to oni
tam nie zażywają i jacy są bardzo dzięki temu zbuntowani i
kontestacyjni, więc podejrzewam, że nawet sam Cezary już nie pamięta,
kto mu ten towar podsunął.

--
Wie pani, to żaden problem, bo my mamy mnóstwo wolnych stanowisk,
znaczy mnóstwo, to nie ma żadnego problemu z tym (...) Sejm by jakby te

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 03:45:1816.10.2006
do
On 2006-10-14 19:38:06 +0200, Jan Rudziński <jan...@astercity.net> said:

> [...]
> napisze, czy warto?
> Sterowcowy tekst z NF w mojej opinii był nie za bardzo.

No więc właśnie tu jest cały ten problem gdy amator zabiera się za sf -
wyważa otwarte drzwi i pakuje się w tematy, które od dawna już
przewałkowano, na przykład "jak rozwiązać przyziemne problemy gier
virtual reality takie jak siusiu, kupa i porażenie układu nerwowego".
To jego główne dystopijne opowiadanie o Polsce przyszłości też
strasznie razi "szydyzmem", znaczy tym, że autor w ogóle tego nie
przemyślał i pakuje się w znane od lat paradoksy. Od strony
fantastycznej w ogóle to wszystko jest słabe, sf tu jest głównie
pretekstem do politycznego agitpropu w stylu "Michal Cezarski wsiadł do
rakiety kosmicznej i pomyślał, jak bardzo nienawidzi Michnika".

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 03:52:0016.10.2006
do
On 2006-10-15 05:40:44 +0200, Marcin E. Hamerla
<Xmeh4...@Xpoczta.Xonet.Xpl.removeX> said:

> A tak dokladnie to co napisal ow Marcin E. Hamerla?
>
> (cholerny jet lag)

Uuuuch... w tą stronę bardziej, prawda?

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 03:53:3016.10.2006
do
Wojciech Orlinski napisal(a):

>Uuuuch... w tą stronę bardziej, prawda?

Chyba jednak tak.

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:07:1216.10.2006
do
On 2006-10-16 08:55:30 +0200, Jan Rudziński <jan...@astercity.net> said:

> Ale przecież ta recenzja nie jest miażdżąca czy choćby negatywna?

Kiedy byłem mały, doprowadzałem nauczycieli do szału samym swoim
ironicznym uśmiechem, zwłaszcza gdy tematem lekcji było coś na zasadzie
"politycznej słuszności spraw słusznie politycznych". Nic ponad to nie
robiłem, po prostu niektóre aspekty propagandy na tyle mnie bawiły, że
nie mogłem tego uśmiechu powstrzymać i z jakiegoś powodu było to dla
nich bardzo bolesne. Raz pani dyrektor przerwała nawet swój spicz
podczas apelu szkolnego by zawołać "Orliński, przestań się tak
uśmiechać". Myślę, że kolegę Michalskiego też najbardziej rozdrażniło
to, że kogoś bawi jego wizja "prawicowego outsidera". Powinienem albo
entuzjastycznie zawołać "tak! wieszczu! prowadź nas na barykady walki z
Układem III RP!" albo ze zgrozą zawołać "przebóg! ten jakże niebywale
młody i równie niebywale zdolny prawicowy intelektualista przewidział
nasze knowania na przewylot i durch!".

> [...]
>
> Przyznam, że gdybym roił o jakimś rządzie lewicowym, miałbym dla WO
> mnóstwo, naprawdę mnóstwo stanowisk, ale akurat to by mi do głowy nie

Ale pamiętaj, że ja bym przyjął tylko takie, na którym miałbym dużo
forsy i mało roboty.

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:14:4016.10.2006
do
Cześć wszystkim

Wojciech Orlinski napisał(a):
[...]

> [...]
> agitpropu w stylu "Michal Cezarski wsiadł do rakiety kosmicznej i
> pomyślał, jak bardzo nienawidzi Michnika".

Hmmm... ale dlaczego nie napisałeś tego w recenzji w GW?

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:20:0016.10.2006
> [...]

Wojciech Orlinski napisał(a):
[...]

> Ale pamiętaj, że ja bym przyjął tylko takie, na którym miałbym dużo

Nie wiem, czy już masz na biurku ten "Dziennik", w każdym razie dodam,
że Cezary jednym tchem straszy Tobą w IPN oraz Paradowską jako szefową PAPu.

Otóż z całym szacunkiem dla Ciebie, sądzę, że straszony adresat (czyli
cała śmietanka PO i PISu) świetnie wie, kto to jest Janina Paradowska,
dlaczego jest potworem i dlaczego nie powinna szefować w papie,
natomiast Twoja rozpoznawalność wśród rzeczonej śmietanki jest znikoma.
Tak więc facet ma zapewne już obsesję i - niechcący zapewne - zaczął Cię
promować.

BTW czy Poczta Polska dostarczyła Ci przesyłkę? Jak nie, to wyślę
poleconym, ale czy GW lubi odbierać pocelone?

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:20:1816.10.2006
do

"GW" jest medium mainstreamowym i w nim linia krytyki typu "z punktu
widzenia wyjadaczy gatunku, autor robi kompromitujące błędy" się nie
sprawdza. Dla targetowego czytelnika "GW" nawet powieść "Pod skórą"
Fabera mogła być czymś zaskakująco nowatorskim, a scena w której głowna
bohaterka (spoiler space! spoiler space!) okazuje się być wiadomo kim,
wywołała jak u znanej Ci recenzentki pełne podziwu "łał, ale autor ma
oryginalne pomysły". Zakładam więc, że ten sam czytelnik opowiadanie
"Punkt rozłączenia" może czytać z podejściem "łał, gra komputerowa,
która symuluje prawdziwą rzeczywistość! ale autor ma wyobraźnię!" i nie
będzie marudził tak jak my tutaj na Szydę, że "no skoro można zgwałcić
to jak się robi siku".

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:22:5116.10.2006
do
On 2006-10-16 10:20:00 +0200, Jan Rudziński <jan...@astercity.net> said:

> Nie wiem, czy już masz na biurku ten "Dziennik", w każdym razie dodam,
> że Cezary jednym tchem straszy Tobą w IPN oraz Paradowską jako szefową
> PAPu.

Ho ho.

> [...]
> natomiast Twoja rozpoznawalność wśród rzeczonej śmietanki jest znikoma.
> Tak więc facet ma zapewne już obsesję i - niechcący zapewne - zaczął

Z właściwą sobie skromnością powiem, że już dobre 6 lat temu napisał w
"Życiu" Wołka tekst o Trzeciej Rzeczpospolitej władającej ludzkimi
umysłami niczym Matrix; i nie chwaląc się, też tam mnie umieścił jako
głównego architekta systemu (or compatible). Więc pewnie faktycznie
przeciętny polityk PO nie czyta tekstów o komiksach w "Gazecie", ale
kolega Michalski stara się wypełnić tę lukę, za co oczywiście mersi
boku :-)

> BTW czy Poczta Polska dostarczyła Ci przesyłkę?

Dzięki bardzo :-)

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:24:0416.10.2006
do
On 2006-10-16 09:04:41 +0200, Michał Gancarski <wysyi...@tnijtotlen.pl> said:

> [...]
>
> WO w rządzie? To jak wsadzać tam Religę. Przyszedł, chciał pozmieniać,
> zmienili jego. Jeśli już, to jako europoseł.

Tak najbardziej najbardziej najbardziej na swiecie to ja bym się jednak
chciał załapać na ambasadora w Tokio :-)

Wojciech Czaplinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:26:0916.10.2006
do
(ciach)

> Pare dni temu ialem okazje jechac na tylnym siedzeniu (w charakterze
> pasazera) legendarnego Forestera. Strasznie malo miejsca na nogi !!!

Zaraz zaraz, przecież Wojtek w prezencie na 40-ste urodziny miał sobie kupić
jakieś Porsche Cayenne albo coś takiego?

Tarantoga
__
htpp://realtester.blox.pl

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:32:0416.10.2006
do
Wojciech Czaplinski napisal(a):

>(ciach)
>
>Zaraz zaraz, przecież Wojtek w prezencie na 40-ste urodziny miał sobie kupić
>jakieś Porsche Cayenne albo coś takiego?

Ech, a ja jak teraz se kupilem w koncu cyfrowke, to mam kaca, ze to
zrobilem miast odlozyc pare groszy.

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:32:5116.10.2006
do
On 2006-10-16 10:26:09 +0200, "Wojciech Czaplinski"
<tarantog...@op.pl> said:

> (ciach)
>
> Zaraz zaraz, przecież Wojtek w prezencie na 40-ste urodziny miał sobie kupić
> jakieś Porsche Cayenne albo coś takiego?

No, zostało mi jeszcze trochę czasu... :-)

Wojciech Czaplinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:31:1516.10.2006
do

Khe khe, spod palców mi to wyjąłeś :) Do tej pory mam gdzieś w szpargałach numer
"bruLionu" poświęcony substancjom psychoaktywnym. Był tam jakiś kawałek o tym
,że jakiś koleś łyknął coś, po czym zobaczył Boga. Może Tekieli też to łyknął i
mu zostało?

Grzegorz W. Fedorynski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:31:5616.10.2006
do

On Mon, 16 Oct 2006, Wojciech Czaplinski wrote:

> Zaraz zaraz, przecież Wojtek w prezencie na 40-ste urodziny miał sobie kupić
> jakieś Porsche Cayenne albo coś takiego?

Cayenne to mógłby sobie kupić ongiś zamiast tego co ma, gdyby był jeszcze
lepszą wersją siebie. Na czterdziestkę przecież nadaje się 911.

Pozdrawiam,

Alojzy

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:36:4216.10.2006
do
On 2006-10-16 10:32:04 +0200, Marcin E. Hamerla
<Xmeh4...@Xpoczta.Xonet.Xpl.removeX> said:

> Ech, a ja jak teraz se kupilem w koncu cyfrowke, to mam kaca, ze to
> zrobilem miast odlozyc pare groszy.

No i dlatego nie założysz oligarchicznej dynastii Hamerlów :-)

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:38:1016.10.2006
do
On 2006-10-16 10:31:56 +0200, "Grzegorz W. Fedorynski"
<alo...@zodiac.mimuw.edu.pl> said:

> Cayenne to mógłby sobie kupić ongiś zamiast tego co ma, gdyby był
> jeszcze lepszą wersją siebie. Na czterdziestkę przecież nadaje się 911.

No ale jedno co mi się nie zmienia to zamiłowanie do górskiej turystyki
motorowej, więc jednak ciągle chyba będzie to krążyło wokół mniej lub
bardziej skrosowerowanych suvów.

> [...]

>,że jakiś koleś łyknął coś, po czym zobaczył Boga. Może Tekieli też to łyknął i

Panowie, a o co chodzi z tym papiezem teraz? Co radio otworze, to
jakis papiez wyskakuje. Papiez umarl chyba w jakiejs innej porze roku?

BTW jak ostatnio gadalem ze znajomym, to poprzednie czystki w mediach
dotyczyly glownie góry. Teraz ruszaja rowniez technicznych, ktorzy
pracujac w mediach panstwowych mogli byc oczywiscie umoczeni. Moze w
koncu dzieki temu rozwala panstwowa telewizje i radio?

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:42:2016.10.2006
do

>No i dlatego nie założysz oligarchicznej dynastii Hamerlów :-)

Totez dynastia w stylu oligarchy Chodorkowskiego ne jest moim planem
;--).

Jarek Hirny

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:42:4016.10.2006
do

Er? Coś mnie ominęło?

Jarek
--
http://hell.pl/agnus/

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:46:5916.10.2006
do
On 2006-10-16 10:31:15 +0200, "Wojciech Czaplinski"
<tarantog...@op.pl> said:

> [...]
> ,że jakiś koleś łyknął coś, po czym zobaczył Boga. Może Tekieli też to łyknął i

Tak to mniej więcej postrzegam. Jak wiadomo, u podłoża środowiska
"Frondy" leżał obłęd założycielski - jeden z artystów traktowanych w
tym środowisko jako guru, Zbigniew Sajnóg (ten od pamiętnego
brulionowego wiersza "flupy z waginy") zaczął widzieć szatana i tym
podobne. Zapewne tak jak u Dicka, grzybki mu się nakładały na jakieś
głębsze problemy psychiczne. Pierwszy numer "Frondy" otwierał
programowy wywiad z Michalskim i Koehlerem (obecnie rządzącym TVP
Kultura) o tym, że to właśnie był dla nich decydujący moment nawrócenia
i postanowili przyłączyć się do Sił Dobra, bo się przekonali, że Szatan
istnieje naprawdę. Stąd nagłe nawrócenie Tekielego i zmiana "brulionu"
z pisma wulgarnie anarchizującego w pismo
"plus-catholique-que-le-pape", tudzież "Fronda".

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 04:49:0316.10.2006
do
On 2006-10-16 10:38:10 +0200, Marcin E. Hamerla

> Panowie, a o co chodzi z tym papiezem teraz? Co radio otworze, to
> jakis papiez wyskakuje. Papiez umarl chyba w jakiejs innej porze roku?

No przecież masz rocznicę śmierci papieża, urodzin papieża, konklawe,
konsekracji, imienin, awansu na biskupa, awansu na kardynała,
pierwszego wystawienia pierwszej sztuki, trzeciego wydania drugiej
encykliki...

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 05:08:4416.10.2006
> [...]

>konsekracji, imienin, awansu na biskupa, awansu na kardynała,
>pierwszego wystawienia pierwszej sztuki, trzeciego wydania drugiej

BTW ostatnio w toalecie czytam magazyn "Church production". Dzis
natknalem sie na fajny artykul "Worship Space Acoustics" o podtytule
"Balancing the needs of worship and the spoken word".

Michał Gancarski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 05:46:2516.10.2006
do

Osobowo nic się nie zmieniło ale Religa wyhamował. Mam niejasne wrażenie,
że on rzeczywiście miał jakąś wizję.

--
[...]

16 paź 2006, 05:46:4516.10.2006
> [...]

> Układem III RP!" albo ze zgrozą zawołać "przebóg! ten jakże niebywale
> młody i równie niebywale zdolny prawicowy intelektualista przewidział

No więc w "Dzienniku - pogromcu Agory" książka Cezarego była recenzowana
pod smakowitym tytułem "Płacz heroicznego cynika"

http://dziennik.pl/magazyny/europa/wydania/artykul,258,strona,1.html

Powyższy tekst jest tak mądry, że go nie rozumiem, ale mam wrażenie, że
autor recenzji (Sławomir Sierakowski) - sam lewicowy - usiłuje wciągnąć
Michalskiego ponownie w szeregi alterglobalistycznej lewicy.

W "Dzienniku" były jeszcze inne recenzje tej książki, ale nie umiem ich
znaleźć - "Dziennik" nie ma ze swojej głównej strony linków do
archiwum, chociaż to archiwum istnieje.

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 05:48:0516.10.2006
do
Jan Rudziński napisal(a):

>"Dzienniku - pogromcu Agory"

Dlaczego zawsze taka forma?

Jarek Hirny

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 05:53:4616.10.2006
do

> Osobowo nic się nie zmieniło ale Religa wyhamował. Mam niejasne wrażenie,
> że on rzeczywiście miał jakąś wizję.

Pamiętam, że chciał wprowdzić minimalną częściową odpłatność za wszystkie
usługi medyczne, rzędu 5 zł. Odpadło w przedbiegach.

Jarek
--
http://hell.pl/agnus/

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 05:56:5116.10.2006
do
Jarek Hirny napisal(a):

>Pamiętam, że chciał wprowdzić minimalną częściową odpłatność za wszystkie
>usługi medyczne, rzędu 5 zł. Odpadło w przedbiegach.

Najlepsza jest opieka nad kobietami w ciazy - w przychodni wisza
zajebiostyczne plakaty jaka to zajebiozystyczna opieka jest nad
kobietami w ciazy, a jak sie idzie do lekarza, to sa problemy z
najprostszymi badaniami. Ch*je oszczedzaja.

Jarek Hirny

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 05:59:2316.10.2006
do
A screaming came across the sky, when Marcin E. Hamerla wrote:

> [...]
> kobietami w ciazy, a jak sie idzie do lekarza, to sa problemy z
> najprostszymi badaniami. Ch*je oszczedzaja.

Mnie ciekawi, czy oni naprawdę nie widzą, że jeśli zostanie wprowadzona
jakaś szybka i radykalna zmiana, to za pięć lat nie będzie komu leczyć w
polskich szpitalach i przychodniach.

Jarek
--
http://hell.pl/agnus/

Marcin E. Hamerla

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:01:0716.10.2006
do
Jarek Hirny napisal(a):

>Mnie ciekawi, czy oni naprawdę nie widzą, że jeśli zostanie wprowadzona
>jakaś szybka i radykalna zmiana, to za pięć lat nie będzie komu leczyć w
>polskich szpitalach i przychodniach.

Podobno skala emigracji wcale nie jest taka duza.
A poza tym znasz biednego lekarza?

Jarek Hirny

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:03:0016.10.2006
do

> Podobno skala emigracji wcale nie jest taka duza.

Nie widziałem żadnych globalnych statystyk, ale co jakiś czas GW rzuca
dramatyczny reportaż o szpitalu opuszczonym przez lekarzy.

> A poza tym znasz biednego lekarza?

Biednego materialnie w zasadzie nie, ale znam sporo takich, którzy
chcieliby mieć tyle samo pieniędzy i czas dla rodziny. A nie jedno lub
drugie.

Jarek
--
http://hell.pl/agnus/

Piotr W. Cholewa

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:09:2816.10.2006
<jan...@astercity.net> wrote:

>Cześć wszystkim

>Ale przecież ta recenzja nie jest miażdżąca czy choćby negatywna?

>Myślisz, że to z tego powodu Cezary tak uhonorował WO, że aż mu
>proponuje posadę przewodniczącego IPN?

Niektórym wystarcza, że nie jest entuzjastycznie pozytywna.

>Przyznam, że gdybym roił o jakimś rządzie lewicowym, miałbym dla WO
>mnóstwo, naprawdę mnóstwo stanowisk, ale akurat to by mi do głowy nie

>przyszło.

Mnie też. Ale jemu przyszło. Może dlatego ani ty, ani ja nie jesteśmy
popularnymi prawicowymi publicystami.

PWC

--
Look closer and you may recoil in surprise,
At web-footed fascists with mad little eyes.
Ducks, Ducks!

Michał Gancarski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:10:5716.10.2006
do
On Mon, 16 Oct 2006 12:01:07 +0200, Marcin E. Hamerla
<Xmeh4...@Xpoczta.Xonet.Xpl.removeX> wrote:

[...]

> Podobno skala emigracji wcale nie jest taka duza.
> A poza tym znasz biednego lekarza?

Biednego w jakim sensie? Bo znam lekarkę, która zarabia bardzo
przeciętnie. Pracuje w prywatnej klinice ale tam płace niekoniecznie są
jakieś olbrzymie, bo przecież zaniżone są przez poziom wynagrodzeń w
placówkach państwowych.

Marcin Wiśniewski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:13:3016.10.2006
do
[*Marcin E Hamerla*,(Xmeh4...@Xpoczta.Xonet.Xpl.removeX)]
[<p9l6j2pdtqiskla05...@4ax.com>]

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=site%3Ahttp%3A%2F%2Fdziennik.pl%2F+%22Gorsze+%C5%9Bwiaty%22&btnG=Szukaj&lr=

znajduje jeszcze:
http://www.dziennik.pl/magazyny/europa/wydania/artykul,268.html

> Dlaczego zawsze taka forma?

Jankowi wydaje się to ironiczne.

Marcin Wiśniewski
--
Działa? Przestanie ; Nie działa? Nie zacznie...
Music: Tool - 10 Bottom (Live At Lollapalooza '93, Second Show, LA) [1994]

Michal Jankowski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:11:2116.10.2006
do
Jan Rudziński <jan...@astercity.net> writes:

> Hmmm... ale dlaczego nie napisałeś tego w recenzji w GW?

Przecież ta recenzja była nie po to, żeby cokolwiek w niej było o
jakiejś książce, której i tak przeciętny czytelnik GazWyba nie
przeczyta, tylko żeby mieć pretekst do napisania, że "ludzie
Walendziaka opanowali telewizję".

MJ

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:16:5216.10.2006
do
Cześć wszystkim

Michał Gancarski napisał(a):

> Biednego w jakim sensie? Bo znam lekarkę, która zarabia bardzo
> przeciętnie.

Zdefiniuj przeciętnie...
Pokutuje mem, jakoby informatycy w Polsce zarabiali krocie. Sam walczę z
tym memem, gdy mnie rodzina dociska, a tu proszę, jakie mam wsparcie:

http://www.wprost.pl/ar/?O=95519&C=57

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:32:2316.10.2006
do
On 2006-10-16 11:46:45 +0200, Jan Rudziński <jan...@astercity.net> said:

> No więc w "Dzienniku - pogromcu Agory"

Nie mógłbyś przynajmniej odpisując mi powstrzymywać się przed tymi
swoimi koalangami typu "Człowiek O Końskiej Twarzy" czy "Dziennik
Pogromca Agory"?

> książka Cezarego była recenzowana pod smakowitym tytułem "Płacz
> heroicznego cynika"
>
> http://dziennik.pl/magazyny/europa/wydania/artykul,258,strona,1.html
>
> Powyższy tekst jest tak mądry,

Łojezu, jakie to długie! Nie chce mi się czytać.

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:33:0216.10.2006
do
On 2006-10-16 11:48:05 +0200, Marcin E. Hamerla
<Xmeh4...@Xpoczta.Xonet.Xpl.removeX> said:

> Dlaczego zawsze taka forma?

Janek konspiruje przed Człowiekiem O Końskiej Twarzy.

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:36:3816.10.2006
do
Cześć wszystkim

> Janek konspiruje przed Człowiekiem O Końskiej Twarzy.

Twoje kumpela Kinga Dunin pisze o "Ziemniaczanym Dzienniku", to ja mogę
o "Pogromcy Agory". W końcu to oni wymusili spadek ceny GW do 1.5 zł, nie?

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:36:4416.10.2006
do

Żartujesz - przecież tak naprawdę nie chodzi o ludzi Walendziaka tylko
o inspirowaną przez WSI próbę odwrócenia uwagi od inspirowanej przez
UOP próby przekazania szafy Lesiaka do kryjówki MJ-12 w Area 51.

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:37:3416.10.2006
do
On 2006-10-16 12:36:38 +0200, Jan Rudziński <jan...@astercity.net> said:

> Cześć wszystkim

> Twoje kumpela Kinga Dunin pisze o "Ziemniaczanym Dzienniku", to ja mogę
> o "Pogromcy Agory".

Siur. Przecież ja w ogóle nie mówię, że nie możesz, dla mnie te Twoje
koalangi są po prostu męczące. No ale gołahednij i mejkuj mojego deja.

Jan Rudziński

nieprzeczytany,
16 paź 2006, 06:41:2016.10.2006
do
Cześć wszystkim

> Siur. Przecież ja w ogóle nie mówię, że nie możesz, dla mnie te Twoje
> koalangi są po prostu męczące.

Koalang byłby, gdybym opuszczał słowo "Dziennik" i pisał tylko "pogromca
Agory". A tak to jest puszczanie mema.
Ale mogę zawiesić póki co...

Wojciech Orlinski

nieprzeczytany,