Eat this

Ghost

Ktoś się napracował
https://www.scifiairshow.com

Proponuję końkórs na najfajniejszejsze gwiazdoloty.
Dla mnie:

1. Millennium Falcon
2. Space 1999 Eagle

Zastanawiam się nad Niezwyciężonym, noale nima obrazka.

cana

przebijam,
nostromo i pojazd obcych i event horizon

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Dawid Rutkowski

piątek, 13 maja 2022 o 22:48:47 UTC+2 Ghost napisał(a):
> Ktoś się napracował
> https://www.scifiairshow.com
>
> Proponuję końkórs na najfajniejszejsze gwiazdoloty.
> Dla mnie:
>
> 1. Millennium Falcon
> 2. Space 1999 Eagle

Ten drugi wygląda jak ściągnięty z "Pi i Sigmy".
A nie, wiki twierdzi, że odwrotnie było ;>

Ghost

> Ten drugi wygląda jak ściągnięty z "Pi i Sigmy".

Nie widzialem, pi i sigmy, ale teza brzmi nader odwaznie.

> A nie, wiki twierdzi, że odwrotnie było ;>

Gdy bylem we wczesnej podstawowce eagle byl the coolest. Wszystko co
przd nim to byly jakies (nie)estetyczne pierdy. Byc moze dlatego
umiescilem go na liscie.

Dawid Rutkowski

niedziela, 15 maja 2022 o 08:03:31 UTC+2 Ghost napisał(a):

> Nie widzialem, pi i sigmy, ale teza brzmi nader odwaznie.

"Przybysze z matplanety".
Czas pokazać dziecku. "Proszę graf!"

> Gdy bylem we wczesnej podstawowce eagle byl the coolest. Wszystko co
> przd nim to byly jakies (nie)estetyczne pierdy. Byc moze dlatego
> umiescilem go na liscie.

No to ja byłem we wczesnej podstawówce jak Pi i Sigma byli w TV.
Miałem zapytać, ale wiki wie - że w PL puszczali w TV 1977-79.
To siłą rzeczy nie mogłem obejrzeć.

Dawid Rutkowski

A, no i statki jeszcze trzeba podzielić na kosmiczno-atmosferyczne oraz czysto kosmiczne (w historii ludzkości chyba tylko Lunar Excursion Module - stąd jego hiper kształt, dla mnie najlepszy).

Można jeszcze pomyśleć o największej bzdurze w tym temacie, dla mnie prym wiedzie start Mon Calamarii Cruisera z powierzchni Hoth.
Plus towarzyszące temu totalne ogłupienie Star Destroyera dwom strzałami z działa jonowego z powierzchni.
Co ono, do rdzenia planety miało podłączone zasilanie, że nie można było takiego na statku zamontować?
Może prototyp? ;>

Ghost

Dziala jonowe byly na statkach tez.

Freja Draco

W dniu 2022.05.15 o 00:39, Dawid Rutkowski pisze:
> Ten drugi wygląda jak ściągnięty z "Pi i Sigmy".
> A nie, wiki twierdzi, że odwrotnie było ;>

Skąd wiesz, czy Pi i Sigma w ramach którejś z misji nie przybyli do
Wielkiej Brytanii, żeby zainspirować twórców wiadomego serialu. Przecież
nie da się wykluczyć, że taki właśnie dostali rozkaz z Matplanety.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Freja Draco

W dniu 2022.05.15 o 08:03, Ghost pisze:
> Nie widzialem, pi i sigmy, ale teza brzmi nader odwaznie.

No jak możesz:
https://www.youtube.com/watch?v=74qLicCAQZg

Przecież to jest seria, która wykreowała matpunka i jednocześnie w
całości wyczerpała temat, bo nie kojarzę żadnych kontynuatorów.

matzadanie to poemat najpiękniejszy we wszechświecie
wspanialszego nie znajdziecie

Freja Draco

W dniu 2022.05.15 o 13:30, Freja Draco pisze:

> No jak możesz:
> https://www.youtube.com/watch?v=74qLicCAQZg

Bożesz, co ja znalazłam.

Co prawda do nie Matplanetanie i trochę nowsze, ale jeszcze, jeszcze
mocniejsze:

https://www.youtube.com/watch?v=6vZAOkkWzs4

Freja Draco

> [...]
>
> Przecież to jest seria, która wykreowała matpunka i jednocześnie w
> całości wyczerpała temat, bo nie kojarzę żadnych kontynuatorów.

A nie, przepraszam, widzę, że ruch się nadal rozwija. Przynajmniej
muzycznie:

https://www.youtube.com/watch?v=9cUu9vsQkkE

Ghost

W dniu 15.05.2022 o 14:18, Freja Draco pisze:

> Bożesz, co ja znalazłam.
>
> Co prawda do nie Matplanetanie i trochę nowsze, ale jeszcze, jeszcze
> mocniejsze:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=6vZAOkkWzs4

Auć!

Ghost

W dniu 14.05.2022 o 19:00, cana pisze:
> przebijam,
> nostromo i pojazd obcych i event horizon

Masz na mysli sam ladownik nostromo, czy cala kosmiczna katedre?

cana

katedrę, a i oczywiście jeszcze statek obcych. HRG się wykazał

Dawid Rutkowski

Słabiutkie, co widać po bitwie na(d) Endor ;P

Dawid Rutkowski

niedziela, 15 maja 2022 o 13:19:28 UTC+2 Freja Draco napisał(a):
> Skąd wiesz, czy Pi i Sigma w ramach którejś z misji nie przybyli do
> Wielkiej Brytanii, żeby zainspirować twórców wiadomego serialu. Przecież
> nie da się wykluczyć, że taki właśnie dostali rozkaz z Matplanety.

Obejrzeliśmy pierwszy odcinek.
Ech, pierwszy raz w kolorze widziałem.
I te 13N-ki na patelni... Jeszcze universal stoi.
Forum i rotunda wiadomo, wieczne.

Freja, a co sądzisz na temat płci Pi?
Gra ją co prawda pewna Dagmar ;>
Sigma usilnie zwraca się w rodzaju męskim.
Ale jak przybierają formę to najpierw leci (ocenzurowany)
rysunek z son pionieer a potem mamy chłopca i dziewczynkę.
No ew. chłopczycę (lub "chłoposzka", jak mówił dziadek
małżonki na małżonkę, jak się ostrzygła) i elfiego szkota.
Nigdy nie mogłem tego zrozumieć.

PS.: a co to matpunk?

Dawid Rutkowski

niedziela, 15 maja 2022 o 13:29:25 UTC+2 Freja Draco napisał(a):
> [...]
> całości wyczerpała temat, bo nie kojarzę żadnych kontynuatorów.
>
> matzadanie to poemat najpiękniejszy we wszechświecie

Wiedziałem, że ktoś dobry spiewał, ale że Zaucha to nie podejrzewałem.
Ciekawe czy miał chórek do pomocy czy efekty na spectrumie zrobione, amigi jeszcze nie było ;>
Ci, co grają, też nieźli, myślałem nawet że Biliński.
Nie mam pomysłu na ObSF, więc powiem, że fantastyczna czołówka, coś jak Sonda (lub Domowe Przedszkole ;)
A pod tym dogranym tytułem "przybysze z matplanety" (czemu na fioletowo?) to jest podwodny wybuch jądrowy?

Ghost

> Wiedziałem, że ktoś dobry spiewał, ale że Zaucha to nie podejrzewałem.

ale czemu zza ucha ma byc ten dobry?

> Ciekawe czy miał chórek do pomocy czy efekty na spectrumie zrobione, amigi jeszcze nie było ;>

eno wez przeciez chórek jest wyraźny

> Ci, co grają, też nieźli, myślałem nawet że Biliński.

zarty

> Nie mam pomysłu na ObSF, więc powiem, że fantastyczna czołówka, coś jak Sonda (lub Domowe Przedszkole ;)

zwlaszcza ten kiwajacy sie eagle - nieno, do sondy im daleko, nie
wspominam o muzyce Vickersa

> A pod tym dogranym tytułem "przybysze z matplanety" (czemu na fioletowo?) to jest podwodny wybuch jądrowy?

byc moze animacja
nie wiem czy w ogole ktos zarejestrowal pod woda wybuch jadrowy

Freja Draco

W dniu 2022.05.15 o 17:11, Dawid Rutkowski pisze:

> I te 13N-ki na patelni...

Mniemam, że do jakichś budynków w Warszawie pijesz.

> Freja, a co sądzisz na temat płci Pi?

A uważasz, że rzutowanie liczby niewymiernej na rzeczywistość materialną
w ogóle ma płeć ;)

> Gra ją co prawda pewna Dagmar ;>

Swoją drogą, ciekawe, czy to jest mały żarcik ze strony realizatorów,
czy ktoś, kto składał opisy, był tam mocno nieogarnięty.

> Sigma usilnie zwraca się w rodzaju męskim. Ale jak przybierają formę
> to najpierw leci (ocenzurowany) rysunek z son pionieer a potem mamy
> chłopca i dziewczynkę.
~~~~~~~~~~~~
Co?

> PS.: a co to matpunk?

Kierunek literacko-filmowo-muzyczny, który właśnie zdefiniowałam, jako
wybitna i samozwańcza matplanetolożka.

Dawid Rutkowski

poniedziałek, 16 maja 2022 o 11:49:26 UTC+2 Freja Draco napisał(a):
> Mniemam, że do jakichś budynków w Warszawie pijesz.

O budynkach było dalej, a 13N-ki to tramwaje - spotykane tylko i wyłącznie w DC.
Jest nawet jeden ze "średnim filmem", stoi jako pierwszy wagon w drugim
dwuwagonowym składzie na przystanku (obecnie) Centrum 10 - widać w 8:41.
W piątek mnie jeden zagubiony młody człowiek w przejściu podziemnym zapytał,
gdzie tu jest przystanek Centrum 10...
A tam można się zgubić, chyba nawet kiedyś sam zrobiłem dwie rundy naokoło,
zanim znalazłem wejście na ten przystanek.
Linia 18 też od zawsze na Marszałkowskiej.

> A uważasz, że rzutowanie liczby niewymiernej na rzeczywistość materialną
> w ogóle ma płeć ;)

Zależy jakiej liczby - ale tu mówimy o liczbie Pi (więc i liczba żeńska, i Pi ma
żeńską końcówkę - choć z drugiej strony chyba tylko omikron ma męską w greckim alfabecie),
zwanej również "Ludolfiną".

No i gadają po polsku, a tu nie da się mówić "płciowo-obojętnie", nawet per "towarzyszu".

Z drugiej strony to Pi jednak podwójnie podejrzane, bo również w "Zerku żeglarzu"
był pewien Pi, kuk na statku, i oni się tak podejrzanie z tym Zerkiem kolegowali...

Ale jednak Pi to koła, a koła to kobitki ;>

> Swoją drogą, ciekawe, czy to jest mały żarcik ze strony realizatorów,
> czy ktoś, kto składał opisy, był tam mocno nieogarnięty.

Wg niezawodnej wiki urodzona w Czeskim Cieszynie, więc pewnie dlatego Dagmar Bilińska.
Jak się w Niemczech urodzi Polak, to dostaje nazwisko po matce,
oczywiście w żeńskiej formie (a na pewno jak ojciec NN).

> ~~~~~~~~~~~~
> Co?

No to obejrzyj pierwszą część.
2:40 - start sceny "przybierania formy" "jak Ziemianin wyobraża sobie przybyszów z kosmosu"
3:00 - leci rysunek z pioneerów (ocenzurowany, podobno Sagan dostał za to opr i nie pozwolili
mu tego samego narysować na złotych płytach dokręconych do voyagerów - rzeczywiście,
w gruncie rzeczy mogli jakąś zgrabniejszą kobitkę wybrać ;P )
3:14 - tutaj mamy zbliżenie na ekran z dziewczynką złożoną z okręgów, trójkątów i linii
3:23 - a tutaj już z całkiem niezłą dziewczynką w typie Toli z "Bolka i Lolka"

No i wszystko idzie ku dobremu - a nagle jest totalna zmiana na ludziki typu Michelin...

> Kierunek literacko-filmowo-muzyczny, który właśnie zdefiniowałam, jako
> wybitna i samozwańcza matplanetolożka.

OK, "rozwiążmy sobie dla uspokojenia jakieś zadanie matematyczne" ;>
DGCC, ważne, żeby się dobrać, można np. i tak:
"Tato, skąd wiedziałeś, że mama będzie dobrą żoną?"
"Na pierwszą randkę chciałem ją zabrać do klubu, ale powiedziała, że dyskoteki
są dla dziwek i zabrała mnie na kebaba z podwójnym mięsem."
Przykładów z własnego życia w tym temacie nie będę opowiadał ;>

Dawid Rutkowski

> A uważasz, że rzutowanie liczby niewymiernej na rzeczywistość materialną
> w ogóle ma płeć ;)

Aha, i jakby nie rzutować, to z liczby niewymiernej będzie kobieta - taka już ich natura.
Byle ta kobieta nie była nie z "podzbioru tęgich walców"- plus dla autorki tekstu ;>

Dawid Rutkowski

niedziela, 15 maja 2022 o 20:59:51 UTC+2 Ghost napisał(a):

> ale czemu zza ucha ma byc ten dobry?

Bo był dobry. Mogą się nie podobać piosenki, które śpiewał - ale śpiewać umiał.

> eno wez przeciez chórek jest wyraźny

W refrenie prawie się zgodzę.
Ale za równo śpiewają - a takie vocodery już wtedy były.

> zarty

No może nieco przesadziłem. Biliński robił kawałki bez wokalu - to jest zupełnie z innej beczki
("i put on womens clothing and hang around in bars" - piosenka drwala).

> zwlaszcza ten kiwajacy sie eagle - nieno, do sondy im daleko, nie
> wspominam o muzyce Vickersa

A co ten eagle ma za orurowanie czerwone (w oryginale pewnie inne - wiki podaje, że przemalowali - hmm,
to oryginał skądś wzięli czy sami zrobili w innych kolorach? Czy może taka technika jak
przy kolorowaniu czarno-białych filmów?) na dachu, to jakaś instalacja chłodnicza
czy relingi do przypinania nart albo rowerów? ;>
W ogóle mówienie o tym, że statek kosmiczny ma dach, jest śmieszne ;>

Czołówkę sondy też pierwszy raz obejrzałem w kolorze (echh, wspomnienia gier ze spectrum też czarno-białe, a nawet
zielono-białe, bo taki kineskop mieliśmy w pięknym telewizorku junost - tzn. mieliśmy kineskopy i z białym i zielonym
fosforem, tylko nie pamiętam, który był oryginał, a który po naprawie, jak oryginał padł).

To takie dziwne, co leci na początku, to jakaś prawdziwa sonda kosmiczna?
Potem oczywiście wybuch jądrowy i inne kataklizmy, ale dzielenie komórek fajne.
Łączenie kropelek - to najbardziej zapamiętałem, ale na cz-b nie było widać, że one mają różne kolory,
i że po połączeniu się nie mieszają - i to raczej nie jest tło. Co to za efekt?
No i co jest pokazane na tych pięciu ekranach? Obstawiam start jakiejś rakiety, ale mało widać.
Za to wyświetlacze na nixie przypominają młodość - woltomierze na pierwszej laborce z pomiarów ;)
No i na koniec to, co ściągnęli w Pi i Sigmie, czyli obrazek z pioneera.
Więc to jednak nie cenzura, tylko ten rysunek ma się wtapiać w układ gwiazd...

Video dobrze zrobione pod muzykę - muzyka też niezła, ale to jednak nie jest oryginalna kompozycja, tylko pożyczone.

> byc moze animacja
> nie wiem czy w ogole ktos zarejestrowal pod woda wybuch jadrowy

Animacja chyba akwarelami malowana, to nie te czasy.
Ledwo powstała pierwsza sztuka Cray X-MP, na którym pixar (jeszcze wtedy nie pixar) renderował
w 1984 swój pierwszy 2-minutowy filmik.
Chyba nie sądzisz, że twórcy takimieli, albo że renderowali na RIADach?

A podwodnego wybuchu jądrowego wcale nie trzeba filmować pod wodą - na powierzchni też widać.
Nawet taki głęboko podwodny, jak Francuzi robili w latach 90-tych na atolu Mururoa.
Ściśle biorąc, testy były podziemne, ale pod dnem morskim - więc jak rąbnęło, to na wodzie się
takie fajne wzorki układały.
Zaś prawdziwie spectacular to był np. Crossrads Baker - potem zorganizowali specjalną
konferencję naukową, żeby powymyślać nazwy na to, co się wtedy działo ;>

Ghost

> Bo był dobry. Mogą się nie podobać piosenki, które śpiewał - ale śpiewać umiał.

Degustibus.

> W refrenie prawie się zgodzę.
> Ale za równo śpiewają

Przeciez to nagranie, powtarza sie az do skutku.

> No może nieco przesadziłem. Biliński robił kawałki bez wokalu - to jest zupełnie z innej beczki
> ("i put on womens clothing and hang around in bars" - piosenka drwala).

Ale nie chodzi o to, ze bez wokalu tylko o jakosc utworu.

> [...]
> czy relingi do przypinania nart albo rowerów? ;>
> W ogóle mówienie o tym, że statek kosmiczny ma dach, jest śmieszne ;>

To jest kupiony model eagle, byly w roznych wersjach - mniej i bardziej
podobnych do oryginalu. Nawet u mnie szkole jeden kolo takiego mial -
oczywiscie od rodzinki ze zgnilego zachodu.

> [...]
>
> To takie dziwne, co leci na początku, to jakaś prawdziwa sonda kosmiczna?

Chyba prawdziwa, oczywiscie animacja ukradziona - program Sonda nie
przejmowal sie prawami autorskimi.

> [...]
> No i co jest pokazane na tych pięciu ekranach? Obstawiam start jakiejś rakiety, ale mało widać.

Start rakiety jest wczesniej, takie przewalajace sie kolory z czerwonym,
ciezko poznac, ze to start.

> [...]
>
> Video dobrze zrobione pod muzykę - muzyka też niezła, ale to jednak nie jest oryginalna kompozycja, tylko pożyczone.

Ukradzione.

> Animacja chyba akwarelami malowana, to nie te czasy.

Czymkolwiek, co za roznica?

> Ledwo powstała pierwsza sztuka Cray X-MP, na którym pixar (jeszcze wtedy nie pixar) renderował
> w 1984 swój pierwszy 2-minutowy filmik.
> Chyba nie sądzisz, że twórcy takimieli, albo że renderowali na RIADach?

Ale dlaczego mialbym tak sadzic, w jakiej głębi Ci sie taka mysl ulęgła?

> A podwodnego wybuchu jądrowego wcale nie trzeba filmować pod wodą - na powierzchni też widać.

Ale to co widac to nie jest powierzchnia.

Freja Draco

W dniu 2022.05.16 o 12:21, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
> z całkiem niezłą dziewczynką w typie Toli z "Bolka i Lolka"
>
> No i wszystko idzie ku dobremu - a nagle jest totalna zmiana na

Obejrzałam, już kumam.
Nie wiem, czy inni matplantetoznawcy będą podzielać moją opinię, ale
skoro najpierw leci plakietka z Pioniera z ludzką parą, to może te
rysunkowe postaci ala Bole i Tola też mają wyobrażać raczej Ziemian niż
obcych. Poza tym te ludziki typu Michelin zdecydowanie bardziej pasują
do ziemskich wyobrażeń na temat kosmitów niż kreskówkowy chłopiec i
dziewczynka.

Dawid Rutkowski

poniedziałek, 16 maja 2022 o 21:39:47 UTC+2 Ghost napisał(a):

> Ale to co widac to nie jest powierzchnia.

Z góry filmowane (dziś pewnie powiedzieliby, że "z drona").

Freja Draco

W dniu 2022.05.16 o 13:55, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
> chłodnicza czy relingi do przypinania nart albo rowerów? ;> W ogóle
> mówienie o tym, że statek kosmiczny ma dach, jest śmieszne ;>

Podejrzewam, że polscy rzemieślnicy wzięli jedną zachodnią zabawkę na wzór:

https://www.lulu-berlu.com/space-1999-dinky-toys-1976-eagle-freighter-mib-a4149-en.html

zrobili z tego sztance i tłukli podobnie jak np. demoludowe kopie
obiektów z Gwiezdnych Wojen. A, że może nawet nie oglądali serialu albo
oglądali na czarno-białym odbiorniku, to pokolorowali wedle własnej
fantazji.

A twórcy serii wzięli sobie taką zabawkę też nie pytając nikogo o zdanie.

-------

A tak swoją drogą, jak byłam mała, to się nie zastanawiałam, skąd się
biorą materiały filmowe do Sondy, ale jak obejrzałam parę odcinków po
latach, to było dla mnie oczywiste, że to fragmenty zachodnich
programów. Swoją drogą, miało to jednak pewne zalety, bo dzisiaj by się
już nie dało zrobić takiego programu, albo by wyszedł nieprzystająco drogi.

Freja Draco

> [...]
> - tzn. mieliśmy kineskopy i z białym i zielonym fosforem, tylko nie
> pamiętam, który był oryginał, a który po naprawie, jak oryginał

Ale ty weź nie marudź. W moich wspomnieniach w najbardziej kolorowe gry
grałam na Amidze i to na czarno-białym monitorze :))))p

Dawid Rutkowski

A, i jeszcze mi się przypomniało, że do tej wody nad miejscem wybuchu francuscy kucharze wkładali mięso i potem okazało się idealnie rozbite.
Do dzisiaj, gdy doczytałem, że to jednak nie były wybuchy na dużej głębokości w wodzie, tylko pod dnem morskim, to miałem poważne wątpliwości, czy oni to jednak zjedli...

Trochę szkoda, że USAńczycy zrezygnowali z Crossroads Charlie (mieli wtedy za mało bomb, już dwie na poprzednie zabawy to było dużo), chyba nigdy takiego wybuchu głębinowego nie było.

Dawid Rutkowski

Hmm, a może Sigma to kosmita wymyślony przez umysł męski, a Pi - przez żeński?
Albo jednak Pi to dziewczynka w kostiumie Michelin.
Moja mama miała taką kurtkę wtedy ;>

Dawid Rutkowski

poniedziałek, 16 maja 2022 o 22:04:53 UTC+2 Freja Draco napisał(a):
> Ale ty weź nie marudź. W moich wspomnieniach w najbardziej kolorowe gry
> grałam na Amidze i to na czarno-białym monitorze :))))p

Aj, tak wcale nie żałuję, kolory w spectrum były tak żarówiaste, a do tego tylko dwa w kwadracie 8*8 że na kolorowym by mnie szlag trafiał, nawet 8-letniego ;>
A przecież i program w BASICU rysujący flagi państw zrobiliśmy i te kolory rzeczywiście się "widziało" ("przed oczyma duszy mojej")...
A jak tata raz podłączył do dużego kolorowego, to i tak nic z tego nie było, bo to był SECAM...
I nawet nie było dźwięku - również na następnym, już PALowskim, bo to był PAL D/K, a speccy dawał PAL B/G.

No dobra, mamy inny świat - to co jeszcze z PRLowskich gray-scale'owych wspomnień warto sobie pokolorować?

Ghost

Ale ona nie tylko niewymierna, nie jest nawet pierwiastnikiem, i o
zgrozo jest niealgebraiczna... Brrr, baba Herod.

Freja Draco

> [...]
> Obstawiam start jakiejś rakiety, ale mało widać. Za to wyświetlacze
> na nixie przypominają młodość - woltomierze na pierwszej laborce z

https://www.youtube.com/watch?v=pHT8u52bSVE

00:01 - Mariner 5
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mariner_5

00:13 - Moim zdaniem to raczej wizualizacja wybuchu supernowej

00:18 - ujęcie spod brzucha startującego Apollo 11
porównaj: https://youtu.be/4cOhZy7dhTo?t=127

Freja Draco

W dniu 2022.05.16 o 22:05, Dawid Rutkowski pisze:
> A, i jeszcze mi się przypomniało, że do tej wody nad miejscem
> wybuchu francuscy kucharze wkładali mięso i potem okazało się
> idealnie rozbite.

Czytałam swego czasu historię o tym, jak w ramach udowadniania, że
strącanie wrogich bombowcój jądrowych własnymi bombami jądrowymi jest
dobrym pomysłem, grupa naukowców stanęła dosłownie pod epicentrum
wybuchu jądrowego, który miał miejsce kilka kilometrów nad ich głowami:

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,25426334,taka-ciekawostka-na-ochotnika-staneli-pod-wybuchem-jadrowym-chcieli.html

Okazuje się, że twarde promieniowanie ma stosunkowo krótki zasięg w
atmosferze (z resztą podobnie jak promieniowanie kosmiczne). Oczywiście
odpad radioaktywny to już inna bajka.

A podejrzewam, że przy wybuchach podmorskich zasięg twardego
promieniowania to raptem kilka metrów i nie ma zagrożenia, dopóki nie
dotrze materiał radioaktywny z samego wybuchu.

Freja Draco

W dniu 2022.05.16 o 22:17, Dawid Rutkowski pisze:
> No dobra, mamy inny świat - to co jeszcze z PRLowskich
> gray-scale'owych wspomnień warto sobie pokolorować?

Kiedyś, jak miałam kilka lat, po zakończeniu seansu dobranocki na
czarno-białym telewizorze rodzice zapytali mnie, jak mi się podobało.

A ja na to, że bardzo się podobało. Że kolory kolory: czerwony, zielony.

Rany, jak oni na mnie wtedy dziwnie patrzyli :)

Ghost

W dniu 16.05.2022 o 22:04, Freja Draco pisze:

> [...]
> obiektów z Gwiezdnych Wojen. A, że może nawet nie oglądali serialu albo
> oglądali na czarno-białym odbiorniku, to pokolorowali wedle własnej

Nie te czasy, takie rzeczy to w poznych latach 80. Nie sadze, zeby
ktokolwiek kopiowal w polsce eagle w celach hamdlowych.

> [...]
> biorą materiały filmowe do Sondy, ale jak obejrzałam parę odcinków po
> latach, to było dla mnie oczywiste, że to fragmenty zachodnich

Glownie BBC

> Swoją drogą, miało to jednak pewne zalety, bo dzisiaj by się
> już nie dało zrobić takiego programu, albo by wyszedł nieprzystająco drogi.

Dokladnie, my sie zachwycamy jakie to cudowne bylo, a tak naprawde mieli
"niueograniczony budzet" na materialy filmowe i co wazne muzyczne.
https://fonoteka.herokuapp.com/episodes