Licytacja: Kto i w jakiej książce "przewidział" wielką zabójczą chińską epidemia w 21 wieku? [historia alternatywna]

A. Filip

Dodatkowe wymogi formalne:
* Książka musi być wydana najpóźniej w 2018
* książki wydane po polsku mają fory
* im bardziej podobne do kowida tym lepiej

To co mnie "natchnęło" AFAIR nie wyszło po polsku.

--
A. Filip

Freja Draco

W dniu 2021-07-21 o 19:47, A. Filip pisze:
> [...]
> kowida tym lepiej
>
> To co mnie "natchnęło" AFAIR nie wyszło po polsku.

Gdzieś w okolicach 2010 był film pasujący do obecnej historii niemal
idealnie. Różnice były takie, że:
- śmiertelność wirusa była kilkukrotnie niższa niż obecnego,
- zamieszki wywoływali ludzie pragnący dostać szczepionkę poza
kolejnością, nie zaś... antyszcepionkowcy sprzeciwiający się
obostrzeniom sanitarnym.

Rzeczywistość, jak zwykle, przebija fikcję :(

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

m4rkiz

On 2021-07-21 22:56, Freja Draco wrote:

> [...]
> - zamieszki wywoływali ludzie pragnący dostać szczepionkę poza
> kolejnością, nie zaś... antyszcepionkowcy sprzeciwiający się

Contagion 2011, ale tam śmiertelność wynosiła coś koło 1/4 OIDP

J.R.

> [...]
> * książki wydane po polsku mają fory
> * im bardziej podobne do kowida tym lepiej
>
> To co mnie "natchnęło" AFAIR nie wyszło po polsku.

Może to? https://en.wikipedia.org/wiki/Lockdown_(novel)

"Lockdown is a 2020 mystery thriller by Scottish crime writer Peter May,
set against the background of a deadly influenza pandemic. May wrote the
novel in 2005, but it was rejected by publishers[1] as being
unrealistic. During the COVID-19 pandemic and resulting lockdowns in
2020, the book was finally published. "

--
J.R.

cana

czyli fallouty i FEV nie spełniają wymagań?
a to dobry wirus był, i supermutanty i ghule i szpony i gekony
oraz te pokraki z dwojki odpadają? :-(

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Piotr Wladyka

Już chyba po terminie, ale właśnie czytam "Ostrze Tyshalle'a" (by Matthew Woodring Stover), gdzie w ramach reminiscencji historycznych jest mowa o wirusie HRPV (klon wścieklizny), który uciekł z laboratorium w Indonezji i (w odróżnieniu od covid-a) zdziesiątkował ludzkość.

--
Vlad P.