Quiz 80/2021

cana

do trzech razy sztuka :-)

Proszę o podanie przynajmniej trzech uniwersów w których występują
inteligentne kotowate, wystarczą też nazwy gatunków.

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Artur Stachura

On Mon, 6 Sep 2021 17:01:45 +0200 (GMT+02:00), cana <xen...@wp.pl> wrote:
> do trzech razy sztuka :-)
>
> Proszę o podanie przynajmniej trzech uniwersów w których występują
> inteligentne kotowate, wystarczą też nazwy gatunków.

Moment... sugerujesz, że są kotowate, które _nie_ są inteligentne...?

--
Artur Stachura

cana

mój sierściuch z złowieszczym wyrazem pyszczka trzyma łapę na
detonatorze i nie mogę nic takiego sugerować :-)
fantasy czy s-f bez różnicy, ale Tuf odpada, nie może być aż
tak prosto...
a kotu są dziwne :-D

cana

a właśnie, hexapuma nie jest i jest to podpowiedź :-)

cana

Podpowiedź:
podwójnym KRESem jest HONOR PIERŚCIENIA i LISTOPADOWEJ OPOWIEŚCI
wraz z skrzydlatymi kotami dla dzieci

już bardziej prosto się nie da...
:-)

jn

W dniu 07.09.2021 o 20:22, cana pisze:
> podwójnym KRESem jest HONOR PIERŚCIENIA i LISTOPADOWEJ OPOWIEŚCI

Wykaczyłem:
KRES -> Księga Całości
HONOR PIERŚCIENIA -> "Ostatni władca pierścienia" - świat oczami
Saurona 0_0
LISTOPADOWEJ OPOWIEŚCI -> a tu kaczka zdechła :(

Ogólnie klapa.

Freja Draco

W dniu 2021-09-06 o 17:01, cana pisze:
> do trzech razy sztuka :-)
>
> Proszę o podanie przynajmniej trzech uniwersów w których występują
> inteligentne kotowate, wystarczą też nazwy gatunków.

z pamięci:
Znany Kosmos - Nivena
Honorverse - Webera
Oko kota - Zelaznego
Pieśń Łowcy - Tada Williamsa
Misja Międzyplanetarna - van Gota
Kosmiczne Więzienie - Toma Godwina
Ksin - Lewandowskiego
Oko Jelenia i Dzień Wskrzeszenia - Pilipiuka

z netu:
Mitrz i Małgorzata - Bułchakowa
Narnia - Lewisa

i niezapomniane:
Przygody Filonka Bezogonka - Gosta

Ale tych latających nie kojarzę, chociaż może chodziło o:
Angeg Catbird - Atwood?

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Freja Draco

W dniu 2021-09-08 o 04:19, Freja Draco pisze:

> [...]
>
> i niezapomniane:
> Przygody Filonka Bezogonka - Gosta
>

> Ale tych latających nie kojarzę, chociaż może chodziło o:

Doguglałam, że: Cykl szererski

> HONOR PIERŚCIENIA

Już wymieniłam.

> LISTOPADOWEJ OPOWIEŚCI

A tego dalej nie wiem :/

cana

następny quiz wymyślasz, warunek został spełniony :-)
a co do podpowiedzi to:

Piekło i szpada - koty mordercy
Szerń - np. galba
Honor - treecat
Pierścień - kzin
Zelazny listopadowa opowieść - kotka chowaniec biorąca udział w Grze
Le Guin - kotolotki

cana

a ja dałem ciala i zaciemniłem z opowieścią listopadową
chodzilo o ciemną noc październikową zwlaznego
dopiero rano zauważyłem :-(

Andrzej

> [...]
>
> i niezapomniane:
> Przygody Filonka Bezogonka - Gosta
>

> Ale tych latających nie kojarzę, chociaż może chodziło o:

A gdzie Ludzie, Kociambry, Hohdańczycy, nie wspominając Ksina (nie mylić
z Kzinem), że tak z pamięci poza konkursem?

Artur Stachura

Dokładam:
Fritz Leiber - "Wędrowiec"

I jeszcze, choć nie spełnia warunków quizu, gra "Wing Commander".

--
Artur Stachura

Freja Draco

W dniu 2021-09-08 o 06:38, cana pisze:
> [...]
> Honor - treecat
> Pierścień - kzin
> Zelazny listopadowa opowieść - kotka chowaniec biorąca udział w Grze

No to kilka mi jeszcze umknęło.
Z resztą zapewne i więcej.

Freja Draco

W dniu 2021-09-08 o 06:47, cana pisze:
> a ja dałem ciala i zaciemniłem z opowieścią listopadową chodzilo o
> ciemną noc październikową zwlaznego

Kiedyś przyszedł do nas pojarany siostrzeniec i zalecił puszczenie sobie:

Wzgórza czarownic

no to szukamy na YT, szukamy i nic nie wypada. Ostatecznie okazało się,
że to:

Dolina klaunów

była :)

Freja Draco

W dniu 2021-09-08 o 08:21, Andrzej pisze:

> A gdzie Ludzie, Kociambry, Hohdańczycy,

Tego nie kojarzę i nawet nie umiem zguglać

> nie wspominając Ksina (nie mylić
> z Kzinem), że tak z pamięci poza konkursem?

No przecież były oba.

Andrzej

W dniu 2021-09-08 o 11:23, Freja Draco pisze:
> [...]

Norton- "Koci miot", Weber- Starfire, MacApp- Zapomnij o Ziemi

> Tego nie kojarzę i nawet nie umiem zguglać

> No przecież były oba.

Ale kotołak to chyba nie rasa. Natomiast moim ulubionym koburem jest ten
z "Drzwi do lata". Bo jest bardzo koci.

Freja Draco

W dniu 2021-09-08 o 18:55, Andrzej pisze:
> Natomiast moim ulubionym koburem jest ten z "Drzwi do lata". Bo jest
> bardzo koci.

No tak, ale jego zachowanie świadczy albo o tym, że koty zdecydowanie
więcej wiedzą o wszechświecie niż my, skoro oczekują po nim możliwości,
na które my nie jesteśmy otwarci, albo... że rozumieją jednak trochę
mniej. No chyba, że to po prostu jakiś inny rodzaj inteligencji.

cana

> I jeszcze, choć nie spełnia warunków
> quizu, gra "Wing Commander".

tak sobie wyobrażałem rasę kzinów zanim obskoczyli łomot od ludzi :-)