Quiz 77/2021 - Zabić Hitlera!

Freja Draco

Co byś zrobił, gdybyś miał wehikuł czasu? Jedna z najczęstszych
odpowiedzi brzmi: poleciałbym zabić Hitlera.

No i w tej książce mamy historię alternatywną z udanym zamachem na
jegomościa. Co prawda przeprowadzonym dość późno, bo wkrótce po wybuchu
II Wojny Światowej. Tyle tylko, że właściwie niewiele się zmienia i nie
wiadomo nawet czy na lepsze. Bo niby jest mniej szaleństwa a świrniętego
psychopatę zastąpili psychopaci bardziej racjonalni. Niemniej widać,
wyraźnie, że nie wystarczy tylko zabić Hitlera.

Autora i tytuł poproszę.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Freja Draco

W dniu 2021-09-02 o 08:57, Freja Draco pisze:
> [...]
> szaleństwa a świrniętego psychopatę zastąpili psychopaci bardziej
> racjonalni. Niemniej widać, wyraźnie, że nie wystarczy tylko zabić

Autor jest Polakiem, chociaż nazwisko jakieś niemieckie.

Przedstawicielem średniego pokolenia, chociaż paru gimbusów, co sie nie
znajo pewnie uznałoby je raczej za pokolenie starsze.

Urodził się we Wrocławiu, chociaż już tam nie mieszka.

cana

pisarz, tłumacz i onegdaj redaktor sffih? :-)

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

cana

czyżby Ostateczne rozwiązanie - Robert J. Szmidt?

Freja Draco

W dniu 2021-09-02 o 18:04, cana pisze:
> Ostateczne rozwiązanie - Robert J. Szmidt

Ja, wohl!

Lubię alternatywne historie, więc się wciągnęłam i czekałam na atrakcje.
Zaczyna się intrygująco, niestety na dłuższą metę wszystko okazuje się
paradoksalnie zbyt, realistyczne. Zasadniczo śmierć Hitlera niewiele w
tym momencie dziejów zmienia. Wojna może wygląda inaczej, ale nie widzę
tu nic takiego co by oszałamiało przewrotnością. Po prawdzie zostało mi
jeszcze ze 100 stron, więc może coś mnie jeszcze zaskoczy, ale jakoś nie
czuję.

Niemniej miłośnikom takich klimatów powinno podchodzić.

cana

herrenvolk, burza, śmiertelny bóg i testament damoklesa pewnie
już znasz?

dwa ostatnie i jeszcze parę opowiadań tego autora to doprawione
/inspirowane Lovecraftem :-)