Quiz 2023/2

cana

jakie miano miała krypa na której znaleziono statuetkę jednaką z
tą którą zdobyła policja podczas polowania na kultystów na
bagnach?
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

cana

pierwsza podpowiedź:
w tej bajce był też norweski marynarz i jego pamiętnik oraz wyspa
z budowlami przeczącymi Euklidesowi

Freja Draco

W dniu 2023.01.28 o 21:27, cana pisze:
> jakie miano miała krypa na której znaleziono statuetkę jednaką z
> tą którą zdobyła policja podczas polowania na kultystów na
> bagnach?

Zin?

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Freja Draco

W dniu 2023.01.29 o 19:21, cana pisze:

> w tej bajce był też norweski marynarz i jego pamiętnik oraz wyspa z
> budowlami przeczącymi Euklidesowi

To nie w temacie quizu, ale dla chcących poczuć pokręconą dziwność:

https://store.steampowered.com/app/342610/HyperRogue/

https://store.steampowered.com/app/1256230/Hyperbolica/

W Hyperrogue istnieją np. wyspy piratów, których obwód jest niewielki i
można je bardzo szybko okrążyć. Ale ponieważ istnieją w rzeczywistości i
hiperbolicznej geometrii, to ich wnętrze rozciąga się na przeogromne
przestrzenie, w których można się łatwo pogubić.

Ghost

W dniu 30.01.2023 o 10:13, Freja Draco pisze:

> [...]
> hiperbolicznej geometrii, to ich wnętrze rozciąga się na przeogromne
> przestrzenie, w których można się łatwo pogubić.

dziwnosci w tym swiecie ze zmniejszajaca sie predkoscia swiatla to nie
pobije, oraz sensacji wzrokowo żołądkowych

Freja Draco

W dniu 2023.01.30 o 10:37, Ghost pisze:
> dziwnosci w tym swiecie ze zmniejszajaca sie predkoscia swiatla to
> nie pobije, oraz sensacji wzrokowo żołądkowych

A tak swoją drogą, to pamiętam, jak w latach 90-tych powstawały pierwsze
gry 3D i ludzie się zachwycali, jak to będzie można sobie
eksperymentować ze światami o różnej fizyce.

Tymczasem 99.99% produkcji nie pokazuje w tej kwestii niczego
innowacyjnego. Nawet odmienną grawitację rzadko kiedy da się zobaczyć.

A tak swoją drogą, to ciągle chciałabym spełnić (przynajmniej w vr)
marzenie z dzieciństwa i zobaczyć grę FPP, w której można być
kilkucentymetrowym krasnoludkiem przeżywającym przygody w pośród
ogromnych sprzętów zwyczajnego ludzkiego mieszkania.

cana

druga podpowiedź:
zamieszany w to jest Wielki Przedwieczny i pewne zatopione miasto
wzmiankowani w Al Azif

cana

olga gromyko miała efekt brudnopisu, który działał tak samo,
duża przestrzeń skompresowana do małej za pomocą zalamań
przestrzeni

Andrzej P. Woźniak

Osoba podpisana jako Freja Draco <frr...@poczta.fm>
w artykule <news:63d78a05$0$19605$6578...@news.neostrada.pl> pisze:

> Ale ponieważ istnieją w rzeczywistości i hiperbolicznej geometrii, ich
> wnętrze rozciąga się na przeogromne
> przestrzenie, w których można się łatwo pogubić.

To wygląda na opis Tardis.

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

cana

a jednostka pływająca to Alert

quiz wraca do poprzednika :-P

Arivald

W dniu 30.01.2023 o 12:42, Freja Draco pisze:

> [...]
>
> Tymczasem 99.99% produkcji nie pokazuje w tej kwestii niczego
> innowacyjnego. Nawet odmienną grawitację rzadko kiedy da się zobaczyć.

Szczerz mówiąc w 99.9% gier nie ma nawet "normalnej" fizyki. Same
uproszczenia i oszustwa, żeby graczowi się lepiej grało.

Z drugiej strony sam się zastanawiam jak by się grało w Portal w VR.

> [...]
> kilkucentymetrowym krasnoludkiem przeżywającym przygody w pośród
> ogromnych sprzętów zwyczajnego ludzkiego mieszkania.

Krasnoludka to nie widziałem. Widziałem samolociki i mini-samochody.
Ale można kotem zostać, gra Stray, dostępna na Steam.

--
Arivald

J.R.

W dniu 2023-03-23 o 14:09, Arivald pisze:

> Szczerz mówiąc w 99.9% gier nie ma nawet "normalnej" fizyki. Same
> uproszczenia i oszustwa, żeby graczowi się lepiej grało.

Normalna fizyka, ponoć nieźle odrobiona, jest w Kerbal Space Program.

--
J.R.
http://media.wind-forge.co.uk/

Arivald

W dniu 23.03.2023 o 19:53, J.R. pisze:

> Normalna fizyka, ponoć nieźle odrobiona, jest w Kerbal Space Program.

Prawie, prawie. Choć może to tylko moje wrażenie.
Fizyka lotów, orbit, delta-v, EVA, et caetera jest bardzo realistyczna.

Ale zawsze miałem wrażenie że fizyka brył sztywnych elementów rakiet
jest dziwna. To znaczy rakieta nigdy nie była całością tylko zlepkiem
brył, co po przekroczeniu wytrzymałości materiału powodowało oscylacje
brył i ogólną niestabilność całości. Ale jednak całość jakoś trzymała
się kupy.

W rzeczywistości najprawdopodobniej skończyło by się jak start
Challenger-a. Po awarii uszczelki, trochę ognia z boku i po chwili duże bum.

--
Arivald