Walka z fanami

Smok Eustachy

Kryteria są subiektywne i wyobraźcie sobie że ktoś ma kryterium takie,
że dobry film jest wtedy, kiedy akcja toczy się w Kłobucku. A jak się
nie toczy to film jest słaby. I okazuje się, że jest na tyle wpływowy że
faktycznie filmy zaczynają się dziać w Kłobucku. I jest wojna, bo reszta
świata ma gdzieś ten cały Kłobuck i akcję w nim. I to jest obraz obecnej
zadymy. Pojawia się bowiem pytanie:

dlaczego to robią?

Gwiezdne Wojny ich nic nie nauczyły? Raz że filmy zarobiły poniżej
oczekiwań a dwa że zabawki, figurki, koszulki padły. Cały ten przemysł
gadżetowy kwiknął. Parki rozrywki. Ludzie nie chcą figurek Rey, Finna,
itp. Dopiero serial Mandalorian przyniósł tu odmianę i figurki Grogusia
stały się popularne. W Polsce pełno tego było, całe Biedronki zawalone a
nawet serial ten nie był legalnie u nas dostępny. W każdym bądź razie
walka z fanami nie opłaciła się.

Ghost

W dniu 17.02.2022 o 01:09, Smok Eustachy pisze:

> dlaczego to robią?

bo mogą?

Freja Draco

W dniu 2022.02.17 o 01:09, Smok Eustachy pisze:
> [...]
> wojna, bo reszta świata ma gdzieś ten cały Kłobuck i akcję w nim. I
> to jest obraz obecnej zadymy. Pojawia się bowiem pytanie:

Odpowiedź częściowa:

A pamiętacie protesty Żółtych Kamizelek? A słyszeliście ostatnio coś o
nich? A słyszeliście ostatnio o lewicowych postulatach socjalnych? Nie?

A bo ludzie nie mają teraz do tego głowy, a bo ludzie się teraz kłócą o
płeć, rasę i orientację seksualną.

I w takim Amazonie np. nadal trzeba zap... jak chłop pańszczyźniany, ale
za to zapewniona jest różnorodność.

> Gwiezdne Wojny ich nic nie nauczyły? Raz że filmy zarobiły poniżej
> oczekiwań a dwa że zabawki, figurki, koszulki padły.

Ten aspekt jest akurat ciekawy, ale myślę, że tu działa dokładnie ten
sam mechanizm, który swego czasu utrzymywał na chodzie księżycową
gospodarkę krajów socjalistycznych.

Niemniej sądzę, że (przynajmniej w pewnych kwestiach) na dłuższą metę
przeważającym argumentem będą właśnie nie tyle masowe protesty, ale siła
pieniądza. No chyba, że uda się im uruchomić jakieś "programy
wyrównawcze" sprawiające, że "słuszne" filmy będą subsydiowane z
państwowych budżetów.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

m4rkiz

> [...]
> nie toczy to film jest słaby. I okazuje się, że jest na tyle wpływowy że
> faktycznie filmy zaczynają się dziać w Kłobucku.

Jestem za - do Kłobucka mam mniej niż pół godzinki, chętnie zobaczę jak filmy kręcą.

KŁOBUCK GÓRĄ!

> W każdym bądź razie walka z fanami nie opłaciła się.

Popróbują, popróbują i albo oleją (wątpliwe) albo wychowają sobie takich fanów którzy będą
bardziej cenili firmę niż dzieła.

Trend jest prosty - bogatsi się bogacą a klasa średnia zanika. Zwykli etatowcy mają
konsumować, najlepiej treści (żeby było ekologicznie), i najlepiej takie żeby wierzyli, że
jest równość i nie ma się co denerwować. A jak już muszą to niech się denerwują na drugą
połowę współobywateli a nie na firmę.

Ghost

W dniu 17.02.2022 o 21:24, m4rkiz pisze:

> Popróbują, popróbują i albo oleją (wątpliwe) albo wychowają sobie takich
> fanów którzy będą bardziej cenili firmę niż dzieła.

To jest kapitalizm, nikogo cudze marzenia nie interesuja, w
szczegolnosci marzenia jakiejs wyimaginowanej wspolnoty zwanej fandomem.

Liczy sie kasa, macie liczby dowodzace, ze faktycznie disneyowi sie nie
oplacilo?

Sam zakupilem np. figurke k2-so, placac calkiem sporo euro.

Ghost

W dniu 17.02.2022 o 16:40, Freja Draco pisze:

> [...]
> pieniądza. No chyba, że uda się im uruchomić jakieś "programy
> wyrównawcze" sprawiające, że "słuszne" filmy będą subsydiowane z

No ale to moze dotyczyc filmow w EU, w USA nikt sie nie bedzie dokladal.
A jednak sie im kreci, kreci tak jak nigdzie. Sprawdzic czy nie Indie -
nie, nie chodzi o niezaleznych.

Smok Eustachy

W dniu 17.02.2022 o 21:40, Ghost pisze:
Ale figurki Holdo już nie kupiłeś

Ghost

W dniu 18.02.2022 o 14:08, Smok Eustachy pisze:
ani rekina ze szczęk

Smok Eustachy

W dniu 18.02.2022 o 21:08, Ghost pisze:
/.../
> ani rekina ze szczęk

Tu jest film który wyprodukował Amazon: reakcja superfanów na trailer.
Ale schował.

Ghost

W dniu 22.02.2022 o 21:52, Smok Eustachy pisze:
I slusznie, po dniu ciezkim pracy powinienes sie napic dla odprezenia.
Japonczycy to praktukuja i prosze, jak dlugo zyja.

Smok Eustachy

W dniu 22.02.2022 o 22:10, Ghost pisze:
Link zjadło:
https://youtu.be/APQuy_mB1dw

2. Amazon nie ma praw i mamy nową burzę

Ghost

W dniu 22.02.2022 o 22:13, Smok Eustachy pisze:
Nie wiedziałem, że istnieje nołlajf, który takie szity ogląda.
Już wolałbym śmieszne koty, dla zdrowotności.

> 2. Amazon nie ma praw i mamy nową burzę

Gdzie? W mojej szklance z kolą nie widzę żadnej.

Smok Eustachy

W dniu 22.02.2022 o 22:30, Ghost pisze:
/..../

> Nie wiedziałem, że istnieje nołlajf, który takie szity ogląda.
> Już wolałbym śmieszne koty, dla zdrowotności.

Wczoraj na strimie Drwala Rębajły szło. 6 minut przeanalizowane w 2 godziny

> Gdzie? W mojej szklance z kolą nie widzę żadnej.

Wsżędzie kufnia.
https://youtu.be/HA59G6PJXro

Ghost

W dniu 22.02.2022 o 22:53, Smok Eustachy pisze:
> W dniu 22.02.2022 o 22:30, Ghost pisze:
> /..../

> Wczoraj na strimie Drwala Rębajły szło. 6 minut przeanalizowane w 2 godziny

Kto to jest strimie drwala rębajły?

> Wsżędzie kufnia.
> https://youtu.be/HA59G6PJXro

noweź, żyyyyg...

Freja Draco

W dniu 2022.02.22 o 22:13, Smok Eustachy pisze:
> Link zjadło: https://youtu.be/APQuy_mB1dw
>
> 2. Amazon nie ma praw i mamy nową burzę

ROTFL-łam :))))

To już nawet nie jest temat na burzę, to jest temat, przy którym zakłada
się garnek na głowę, po czym wystukuje na nim kopyścią marsz turecki ;)p

Ale, żarty na bok. Praktyka profanacji Wiedźmina oraz Fundacji pokazuje
wyraźnie, że jedyne, czego profanatorzy potrzebują to: nazwy postaci i
nazwy (niektórych*) istotnych lokacji. A już całą resztę sobie przecież
sami wymyślą. W związku z czym jak najbardziej można zrobić filmową
profanację książki, nie posiadając praw do tej książki.

* Niektórych, bo np. takie galaktyczne królestwo Smyrno dość istotne na
początku historii Fundacji już jakoś Amerykanom przez gardło nie przeszło.

Ghost

W dniu 23.02.2022 o 03:20, Freja Draco pisze:

> [...]
> początku historii Fundacji już jakoś Amerykanom przez gardło nie przeszło.

Co prawda amazon tworczo rozwinął człowieka z z wysokiego zamku, ale
zrobił z tego całkiem oglądalny serial. Obym sie tym razem nie zdziwil.

Smok Eustachy

W dniu 23.02.2022 o 07:11, Ghost pisze:
/.../

> Co prawda amazon tworczo rozwinął człowieka z z wysokiego zamku, ale
> zrobił z tego całkiem oglądalny serial. Obym sie tym razem nie zdziwil.

A miał do niego prawa?

Smok Eustachy

https://youtu.be/fsMM66XySDY

Smok Eustachy

> [...]
> początku historii Fundacji już jakoś Amerykanom przez gardło nie przeszło.

https://youtu.be/zMedBTAmgso
Superfani zelżeni