ogryzek oridżinals: silos

Ghost

Czyli sexmission remake - wyglada, ze kolejne sf ze silno kobito - Freja
bedzie uszczesliwiona :-D

Trzy odcinki wydalone, cza popróbować.

Freja Draco

W dniu 2023.05.07 o 20:30, Ghost pisze:
> Czyli sexmission remake - wyglada, ze kolejne sf ze silno kobito - Freja
> bedzie uszczesliwiona :-D

Wiesz, kiedyś co prawda poszłam zupełnie w ciemno na G.I. Jane, bo
"kupił" mnie sam plakat z Demi Moore opitoloną na żołnierza i nawet
później nie żałowałam.

Ale to nie znaczy, że wystarczy dać do filmu babkę z łysą glacą, żeby mi
się podobało ;) Zwłaszcza, że tamta produkcja chociaż była zrobiona na
propagandowe zamówienie, to została wykonana zupełnie niczego sobie.
Tymczasem obecnie dużo się robi filmów z silnymi kobietami, które są tak
"silne", że już Pamela Anderson w "Żylecie" wyglądała bardziej wiarygodnie.

Zobaczę to ocenię. Na filmłebie jakaś babka napisała, że przynajmniej
pierwszy odcinek trzyma się książki prawie 1:1, więc może nie nawrzucają
tam ponowoczesnych elubrykacji politpoprawnych scenarzystów i może nawet
da się oglądać.

--
Freja Draco

Ghost

W dniu 08.05.2023 o 09:30, Freja Draco pisze:
nie wiedzialem, ze to ksionszkowy serial - tym bardziej przetestuje, jak
na razie ogryzek skutecznie historie ksiazkowe psuje :-)

Ghost

W dniu 07.05.2023 o 20:30, Ghost pisze:
> Czyli sexmission remake - wyglada, ze kolejne sf ze silno kobito - Freja
> bedzie uszczesliwiona :-D
>
> Trzy odcinki wydalone, cza popróbować.

po dwóch odcinkach - kłopoty z trzymaniem kupy (naczy logika nie trzyma)

Freja Draco

W dniu 2023.05.07 o 20:30, Ghost pisze:
> Czyli sexmission remake - wyglada, ze kolejne sf ze silno kobito - Freja
> bedzie uszczesliwiona :-D
>
> Trzy odcinki wydalone, cza popróbować.

Obejrzałam pierwszy sezon. Wnioski:

- Jest tam trochę głupot technicznych. W ogólności mam wrażenie, że
scenarzyści kwestii technicznych kompletnie nie ogarniają, albo uważają,
że widz ich i tak nie ogarnie.

- Ktoś tego kompletnie nie policzył. Na 150 poziomach mieszka 10 000
ludzi, czyli na każde piętro wychodzi tylu mieszkańców co w jakimś
wieżowcu. No chyba, że tak faktycznie jest w przedstawionym tu świecie,
bo w sumie to wie rzeczy jest tu zrobionych inaczej niż powinno, więc
może to też jest celowy zabieg.

- Ktoś to zrobił z sercem. Scenografia ma swój klimat, jest spójna,
przemyślana i konsekwentna. Prawdę mówiąc sposób zobrazowania silosu
sprawia wrażenie większego rozmachu niż to co Apple pokazywało w tej
niby Fundacji, z Trantorem kręconym w garażu i pałacem imperatora
kręconym w schowku na szczotki.

- Podobają mi się postaci i sposób ich zagrania. Mają swoje zalety, mają
wady, nawet silna kobieta - co niezwyczajne ostatnimi laty - wygląda
wiarygodnie, również czysto fizycznie.

- Jest to całkiem dobrze zmontowane z muzyką, która robi klimat, będąc
przy tym niezauważalną. Nie mam wrażenia, że oglądam serial, tylko
przyglądam się historii. Liczba scen przynudzających jest niewielka.

Ogólnie jak na standardy powszechnej serialozy pierwszy sezon Silosu to
zdecydowanie górna półka.

--
Freja Draco

Ghost

W dniu 08.06.2023 o 12:23, Freja Draco pisze:

> Obejrzałam pierwszy sezon. Wnioski:
>
> - Jest tam trochę głupot technicznych. W ogólności mam wrażenie, że
> scenarzyści kwestii technicznych kompletnie nie ogarniają, albo uważają,
> że widz ich i tak nie ogarnie.

Przede wszystkim takie utopie nie maja prawa bytu, powyzej okreslonego
poziomu zycia masa krytyczna infrastruktury, koniecznych fabryk etc jest
duzo wyzsza niz to co tam da sie zmiescic. No ale moze ten silos jest
tylko czesciowo dostepny dla mieszkancow i nie wiedza, ze jest jakies
gigantyczne dependency dookola.

Nie wiedzialem, ze to juz jest dostepny ostatni odcinek, jeszcze nie
obejrzalem, na apple tv w polsce jeszcze ni ma - napisze jak obejrze.

Ghost

W dniu 08.06.2023 o 13:42, Ghost pisze:
btw na imdb pokazuja, ze mam jeszcze 4 odcinki do obejrzenia - Freja
chyba ma dostep do jakichs skarbow pirackich na Karaibach

Arivald

W dniu 08.06.2023 o 12:23, Freja Draco pisze:
Po za odcinkiem trzecim, z naprawą generatora. Nagromadzenie idiotyzmów
dotyczących naprawy było tak duże że musiałem pomijać fragmenty żeby nie
osiwieć doszczętnie.

Wszystko inne da się jakoś tam wytłumaczyć, lepiej lub gorej.

Ale cieszę się że nie dałem za wygraną, obejrzałem czwarty i kolejne
odcinki.

--
Arivald

Ghost

W dniu 08.06.2023 o 18:38, Arivald pisze:
ale macie juz wszystkie 10?

Freja Draco

W dniu 2023.06.08 o 13:42, Ghost pisze:

> Nie wiedzialem, ze to juz jest dostepny ostatni odcinek, jeszcze nie
> obejrzalem, na apple tv w polsce jeszcze ni ma - napisze jak obejrze.

Niestety to tylko 6 pierwszych z 10. Reszta będzie dostępna do końca
czerwca.

--
Freja Draco

Ghost

W dniu 08.06.2023 o 21:33, Freja Draco pisze:
aaa "obejrzalam pierwszy sezon" mnie zmylilo

Freja Draco

W dniu 2023.06.09 o 07:45, Ghost pisze:

> aaa "obejrzalam pierwszy sezon" mnie zmylilo

No mnie też zmyliło, bo ten 6-ty odcinek kończył się tak, jak się teraz
kończy większość seriali - w połowie najciekawszej sceny od rozpoczęcia
sezonu.

--
Freja Draco

Freja Draco

W dniu 2023.06.09 o 12:05, Freja Draco pisze:
> No mnie też zmyliło, bo ten 6-ty odcinek kończył się tak, jak się teraz
> kończy większość seriali - w połowie najciekawszej sceny od rozpoczęcia
> sezonu.

Wypuścili już 8 z 10 odcinków.

Przyznam, że się emocjonalnie zaangażowałam i nawet wymienione wcześniej
głupoty jakoś jestem w stanie wybaczyć.

Zobaczymy, jak im wyjdzie finał sezonu.

No i zaczęłam czytać książkę, ale dopiero w 1/10 jestem.

--
Freja Draco

Ghost

W dniu 16.06.2023 o 23:46, Freja Draco pisze:

> Wypuścili już 8 z 10 odcinków.
>
> Przyznam, że się emocjonalnie zaangażowałam i nawet wymienione wcześniej
> głupoty jakoś jestem w stanie wybaczyć.

Ja mam sporo uwag do aktorzenia. Wiekszosc postaci jednowymiarowa, a
takze irytujaca.

Najlepsza robote wykonali graficy. Dobry klimat uzyskali.

Co do (nie)trzymania logiki, to jest to przypadlosc wiekszosci seriali i
ksazek sf. Jakos mam wrazenie, ze wydawcy targetuja sf na nastolatkow z
malymi wymaganiami.

> Zobaczymy, jak im wyjdzie finał sezonu.

Obstawiam, ze klasycznie, zeby widz chcial obejrzec kolejnny sezon, a
kolejny i tak spieprza.

> No i zaczęłam czytać książkę, ale dopiero w 1/10 jestem.

Jak skonczysz zdaj sprawe, pls.

Ghost

W dniu 07.05.2023 o 20:30, Ghost pisze:
> Czyli sexmission remake - wyglada, ze kolejne sf ze silno kobito - Freja
> bedzie uszczesliwiona :-D
>
> Trzy odcinki wydalone, cza popróbować.

no i sie skonczyl sie, juz jakis czas temu

Ocena ogolna: cool

Za co: za atmosfere, bo tylko o to chodzi - mozna sie dopieprzac do
roznych rzeczy, ale w kulturze i sztuce chodzi o wrazenia i te overall
sa inplus

Wkurw: bo slabi mnie monetyzowanie w nieskonczonosc dowolnego pomyslu,
zakladam, ze zarowno ksiazki jak i serial sa na to nastawione