Quiz 74/2021 - najdziwniejsze gry SF&F

A. Filip

Ponieważ quizy "zamarły" to się poświęcam i rzucam z czymś prostym dla
ponownego rozkręcenia tradycji.

W jakiej książce/serii była gra która była skrzyżowaniem rugby i szachami?

A żeby zwycięzca na pewno się znalazł:
Można brać udział w licytacji na najdziwniejszą grę SF&F której
zwycięzce ogłoszę "według własnego uznania" w poniedziałek z rana
jak nikt sobie nie przypomni szacho-rugby :-)

--
A. Filip

Dawid Rutkowski

sobota, 28 sierpnia 2021 o 16:38:43 UTC+2 A. Filip napisał(a):
> [...]
> zwycięzce ogłoszę "według własnego uznania" w poniedziałek z rana
> jak nikt sobie nie przypomni szacho-rugby :-)

W "Tytusie, R & A'T" na Wyspach Nonsensu grali w szachy w kategoriach wagowych ;>

A. Filip

Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> pisze:
Jak cię nikt nie przebije to jesteś liderem dogrywki.
A tak z ciekawości to SF czy F ? ;-)

--
A. Filip

Arivald

W dniu 28.08.2021 o 20:09, A. Filip pisze:

> Jak cię nikt nie przebije to jesteś liderem dogrywki.
> A tak z ciekawości to SF czy F ? ;-)

Wyspy Nonsensu? Do niedawna myślałem że SF. Ale rozglądając się dookoła
już nie jestem taki pewien...

--
Arivald

Freja Draco

W dniu 2021-08-28 o 16:38, A. Filip pisze:
> [...]
> na najdziwniejszą grę SF&F której zwycięzce ogłoszę "według własnego
> uznania" w poniedziałek z rana jak nikt sobie nie przypomni

Gniazdo światów Huberatha.

SPOJLER

Powieść metaszkatułkowa, w której kolejne poziomy sięgają wiele pięter w
dół, jak też i w górę, bo rzeczywistość czytelnika okazuje się być
jedynie jedną (i to nie najwyższą) z warstw narracji.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

A. Filip

Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> pisze:
Uznaje cię za zwycięzce dogrywki.

Pytanie zasadnicze dotyczyło serii
"Upadek Imperium Strachu" Walter Jon Williams.
AFAIR po polsku wyszły trzy pierwsze książki z serii

https://www.goodreads.com/series/49492-dread-empire-s-fall

--
A. Filip

Dawid Rutkowski

poniedziałek, 30 sierpnia 2021 o 12:36:39 UTC+2 A. Filip napisał(a):

> Uznaje cię za zwycięzce dogrywki.

Echh, a nawet zupy regeneracyjnej wg wagi nie dostanę :(

> Pytanie zasadnicze dotyczyło serii
> "Upadek Imperium Strachu" Walter Jon Williams.
> AFAIR po polsku wyszły trzy pierwsze książki z serii

To jak z grubsza wygląda to szacho-rugby?

A Freja nie trafiła z tym "Gniazdem Światów"?
Czytałem, ale nie pamiętam żadnego sportu tego typu - ani też żadnego dziwnego.
Choć po spojlerze wygląda na to, jakby odpowiedź miała być na zupełnie inne pytanie - chyba że mam za ciasny umysł do wymyślenia połączenia powieści szkatułkowej ze sportem...

A. Filip

Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> pisze:

> Echh, a nawet zupy regeneracyjnej wg wagi nie dostanę :(

> To jak z grubsza wygląda to szacho-rugby?
> […]

To była gra zespołowa innego gatunku niż ludzie (Naksydów) i cały jest
opis sprowadzał się do kilku zdań AFAIR, Musiałbym znowu pożyczyć z
biblioteki żeby dać sporo dokładniejszy opos.

A celem tego quizu było *szybki* restart łańcuszka quizów.

--
A. Filip

Freja Draco

> [...]
> miała być na zupełnie inne pytanie - chyba że mam za ciasny umysł do
> wymyślenia połączenia powieści szkatułkowej ze sportem...

Bo umknęło mi słowo "gry" i zrozumiałam to tak, że szacho-rugby stanowią
pewną metaforę obrazującą poziom dziwactwa, którego spodziewamy się po
szukanej powieści SF nie zaś opis dziwaczności dyscypliny sportowej,
która ma się w tej powieści znaleźć.

Czyli, że strzeliłam kulą w płot. A co do właściwego pytania z quizu, to
jest już po ptokach, ale w "Planecie Śmierci" pojawia się opis
ogólnoplanetarnego wieloboju, w którym elementami były najróżniejsze
sporty, ale (o ile mi się nie roi) chyba też pojedynki poetyckie.