Quiz 16/2022 - nasze szalone czasy

Freja Draco

Podaj tytuł powieści opisującej obecną wojnę Rosyjsko-Ukraińską.

p.s. Nie mam niczego konkretnego na myśli, ale jestem prawie pewna, że
coś powinno się znaleźć zwłaszcza wydawanego przez Warbooka.

Bo, jeśli liczyć opowiadania, to (słabo pamiętam), ale chyba np.
ziemkiewiczowskie "Pięknie jest w dolinie" powinno się łapać.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Freja Draco

W dniu 2022.03.02 o 20:08, Freja Draco pisze:
> [...]
>
> Bo, jeśli liczyć opowiadania, to (słabo pamiętam), ale chyba np.
> ziemkiewiczowskie "Pięknie jest w dolinie" powinno się łapać.

Quiz kaput.

Ghost

W dniu 06.03.2022 o 02:30, Freja Draco pisze:

> Quiz kaput.

Putler ssie, a wlasciwie wysysa, polska czesc grupy sie zamartwia i nie
ma energii na zabawe, a prosowieckie trolle maja roboty po łokcie.

m4rkiz

W dniu 02.03.2022 o 20:08, Freja Draco pisze:
> Podaj tytuł powieści opisującej obecną wojnę Rosyjsko-Ukraińską.

Aksamitny anschluss Dębskiego to pół Polski w Rosji więc Ukrainę też jakoś ogarnęli, nie
pamiętam czy zbrojnie (leży gdzieś w kartonie a opisy na necie lakoniczne) a książka jakoś
słabo się zestarzała i nie zrobiła w zasadzie żadnego wrażenia, co nieco mówi o tym jak
zaufanie do polityków mi spadło*.

*temperatury w powszechnie używanej skali też bywają ujemne ;)

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako Freja Draco <frr...@poczta.fm>
w artykule <news:621fc0cb$0$448$6578...@news.neostrada.pl> pisze:

> Podaj tytuł powieści opisującej obecną wojnę Rosyjsko-Ukraińską.

Nie podałem, bo ani to wojna obecna, ani to dokładny opis.

Roman Danak w postapokaliptycznej (czyli odpada podobieństwo do czasów
obecnych) powieści „Sotnie Łysego Iwanki” wspomina o konfliktach z
Północnym Cesarstwem (powstałym na terenach Rosji) i sprzymierzonym z nim
Królestwem Mienieckim, ale opisuje wojnę z Wielkim Bołkanem.
Wojna z Cesarstwem miała być prawdopodobnie tematem drugiego tomu, który
nie powstał.
Książka był tematem quizu 139/2018.

Wracając do współczesności – Cesarstwo Północne prowadziło również walki z
Urałsybem, co może być zadziwiająco aktualne. Otóż według analiz
Bloomberga Putin może utrzymać władzę przez jakiś rok, a co będzie potem?
W 2014 roku pisałem, że za jakieś 10 lat nastąpi Rozpad Federacji
Rosyjskiej, więc granica rosyjsko-syberyjska na Uralu już za dwa lata może
być faktem.

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

J.R.

[...]

Hmm A Szwejk na to: http://blabler.pl/s/18Kv4

--
J.R.

Freja Draco

W dniu 2022.03.06 o 14:43, m4rkiz pisze:
Ta książka opisuje co prawda podział Polski, a sam proces przypominał
raczej zajęcie Krymu niż obecną wojnę. Niemniej faktycznie implikowało
to również zajęcie Białorusi i Ukrainy więc w uznaniu zaangażowania
uznaję odpowiedź.

p.s. Nie wiem, czy już o tym pisałam na grupie, ale obecnie momentami
zaczynam powiątpiewać, czy aby nie jestem jakąś bohaterką trzecioplanową
powieści political fiction wydanej przez Warbooka :/

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako J.R. <jan...@gazeta.pl>
w artykule <news:6224fa00$0$492$6578...@news.neostrada.pl> pisze:
A co byś zrobił, gdybyś 40 lat temu popatrzył na skoty na ulicach i
usłyszał, że za 10 lat nie będzie Związku Radzieckiego?
A gdybyś 5 lat później na wieść o tym, że Gorbaczow zaczął pierestrojkę,
usłyszał, że to właśnie Gorbaczow doprowadzi do końca Związku
Radzieckiego?

J.R.

W dniu 2022-03-07 o 00:42, Andrzej P. Wozniak pisze:
[...]
> [...]
> usłyszał, że to właśnie Gorbaczow doprowadzi do końca Związku Radzieckiego?

O ile pamiętam, wygłaszano wtedy wiele różnych prognoz, ale akurat
poprawnych nie. Nikt nie trafił.

--
J.R.

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako J.R. <jan...@gazeta.pl> w artykule
<news:6225b6bf$0$449$6578...@news.neostrada.pl> pisze:
Po pierwsze, raczej nigdzie nie znajdziesz opublikowanych przebłysków,
które padały w dyskusjach międzyludzkich, np. wśród studentów. Ja trafiłem
z finałem apelu Jaruzelskiego o 100 dni spokoju (prowokacje, szturm
propagandowy i po kilku miesiącach przejęcie władzy przez wojsko), kolega
trafił później z przyszłością Gorbaczowa (młody będzie robił rzeczy
oceniane jako głupotę przez partyjną konserwę, która po jakimś czasie się
temu otwarcie przeciwstawi i to będzie koniec).
Po drugie, tu jest sf-f, więc wykpiwanie różnych pomysłów ot tak nie
powinno mieć miejsca. Matka czasem siedzi z tyłu.

Freja Draco

> [...]
> lat później na wieść o tym, że Gorbaczow zaczął pierestrojkę,
> usłyszał, że to właśnie Gorbaczow doprowadzi do końca Związku

Ja byłam w tej epoce zbyt szczylowata, żeby snuć podobne rozważania, ale
pamiętam taką dyskusję z historykiem z podstawówki gdzieś w okolicach
roku 1987. Zapytany o to, czy Polska mogłaby odzyskać niezależność,
odpowiedział, że jest to w zasadzie możliwe, ale musiałaby wystąpić taka
okoliczność, żeby w ciągu jednej nocy na miejscu Związku Radzieckiego
pojawiły się Góry Radzieckie.

Ani myślmy nie zauważyli, ani on (chyba) nie zauważył, że sam fakt, iż o
czymś takim dowcipkujemy sobie swobodnie na lekcji dużo mówił o
ówczesnym stanie "Gór Radzieckich".

p.s. A jeśli już przytaczałam tą anegdotę, to wybaczcie, to przez mojego
Niemca ;)

Dawid Rutkowski

niedziela, 6 marca 2022 o 19:07:21 UTC+1 Andrzej P. Wozniak napisał(a):
> Osoba podpisana jako Freja Draco <frr...@poczta.fm>
> Nie podałem, bo ani to wojna obecna, ani to dokładny opis.
>
> Roman Danak w postapokaliptycznej (czyli odpada podobieństwo do czasów
> obecnych)

Oj, do postapokalipsy jest niestety blisko, póki ruskie siedzą w czernobylu. Jak rdzeń dojdzie do wód gruntowych to będzie po Europie i połowie Azji.
A skoro to takie debile, co czołgami jeżdżą po zonie, np. "Czerwonym lesie" oraz napierdzielają rakuetami w inną, czynną elektrownię jądrową, to niczego nie da się wykluczyć :(
26 kwietnia 1986 był piękny dzień, byliśmy w przedszkolu na dworze, a potem była "radziecka coca-cola" :(