Choinka czeka na zapowiedzi 2023

A. Filip

Na co już zapowiedzianego czekacie w roku 2023?
[Kontynuacje serii ale także książki i filmy]

P.S. Dodawajcie tytuł do tematu pod-wątku.

--
A. Filip
| Nawet najczarniejsza chmura ma srebrne brzegi.
| (Przysłowie chińskie)

cana

Erikson i Wagner (ten od Kane)

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

cana

Wegner też, choć sie nie zapowiada :-(

Freja Draco

W dniu 2022.12.17 o 16:23, A. Filip pisze:
> Na co już zapowiedzianego czekacie w roku 2023? [Kontynuacje serii
> ale także książki i filmy]

Rozdzielenie, ten serial o idealnym pracowniku biurowym.

Jeśli wyjdzie jakaś kontynuacja 1899 (tych ludzi od Dark) to pewnie też
obejrzę, chociaż sprzedali tam już główną tajemnicę. No ale inna sprawa,
że tej "tajemnicy" to dało się właściwie od pierwszych scen zajawki
domyślić a i później podrzucali całkiem grube okruszki.

Nierealne - taki babski steampunk w Londynie z końca XIX wieku. Z
podobnie (ale nie w identyczny sposób) przewrotną konstrukcją jak w 1899
i tam też podrzucają już w pierwszym odcinku podpowiedzi odnośnie tego,
że to co widzimy niekoniecznie wygląda tak jak nam się wydaje. A przy
okazji jeden z nielicznych seriali gdzie pojawiają się supermoce(?),
który pomimo to jestem w stanie oglądać.

------------

Bo niestety ale na czwartym Stranger things dosłownie zasnęłam. Było w
tym serialu coś fascynującego, jak opowiadał o grupie dzieciaków w
latach 80-tych. A obecnie wjechały tam na cyrkowym wozie problemy
dorastających nastolatków i całość straciła urok. Wolałam już jak
siedzieli (dosłownie) w piwnicy i grali w te swoje RPG-i. No i mam
wrażenie, że serial zaczął się kręcić w kółko: ze ściany wyłażą potwory,
my te potwory przeganiami, a w kolejnej serii znowu wyłażą.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Ghost

W dniu 21.12.2022 o 12:18, Freja Draco pisze:

> [...]
> wrażenie, że serial zaczął się kręcić w kółko: ze ściany wyłażą potwory,
> my te potwory przeganiami, a w kolejnej serii znowu wyłażą.

Najlepsza z czworki byla... Kate Bush. W sumie muzyka w calym serialu
jest bardzo silnym momentem.

Arivald

> [...]
> że tej "tajemnicy" to dało się właściwie od pierwszych scen zajawki
> domyślić a i później podrzucali całkiem grube okruszki.

Właśnie skończyłem 1899, I nie zgodzę się że to już jest główna
tajemnica. To może być po prostu kolejna symulacja, środowisko jest tak
samo ograniczone, co oznacza jakąś z góry określoną ilość zasobów na
przetwarzanie symulacji. Nowa "rzeczywistość" wydaje się też być nieco
inna niż powinna była być, ale jednocześnie na tyle zgodna z jej
aktualną wizją świata że jej łatwo jest uwierzyć że to rzeczywistość.

Ale możliwe też, że Ubik mi za mocno wszedł :-)

--
Arivald

Ghost

W dniu 23.12.2022 o 06:21, Arivald pisze:
dzieki za spojlery, bylbym jednak bardziej wkurzony, gdybym chcial
jednak kontynuowac, wymieklem po pierwszym odcinku, jakos zaden z tych
ostatnich niemickich seriali sf nie potrafi mnie zatrzymac, zawsze maja
jakas irytujaca maniere

Freja Draco

W dniu 2022.12.23 o 06:21, Arivald pisze:

> [...]
> jej aktualną wizją świata że jej łatwo jest uwierzyć że to
> rzeczywistość.
>
> Ale możliwe też, że Ubik mi za mocno wszedł :-)

No niby tak, ale w tym momencie, to niezależnie od tego, czy ich będą
symulować w starożytnym Rzymie czy czy na retrofuturystycznym Marsie, to
już wiemy, że to wszystko nie jest naprawdę, więc co by tam się nie
wyczyniało, to już bez żadnych wątpliwości będziemy tylko wzdychać:
no... kolejny artefakt w Matriksie.

A co jest nie tak z tym nowym światem, że podejrzewasz, iż jest tylko
kolejną warstwą symulacji?

Freja Draco

W dniu 2022.12.23 o 08:34, Ghost pisze:
> [...]
> jednak kontynuowac, wymieklem po pierwszym odcinku, jakos zaden z
> tych ostatnich niemickich seriali sf nie potrafi mnie zatrzymac,

To raczej amerykańskie filmy są robione wedle jednej maniery i wszystko
ma w nich być lekkostrawne i nawet nie wymagać przeżucia.

Chociaż zgodzę się, że w Darku jednak trochę przedobrzyli.

A jakie jeszcze niemieckie seriale SF oglądałeś?

Ghost

W dniu 23.12.2022 o 13:52, Freja Draco pisze:

> [...]
>
> Chociaż zgodzę się, że w Darku jednak trochę przedobrzyli.
>
> A jakie jeszcze niemieckie seriale SF oglądałeś?

te dwa wlasnie, ogladales to jednak duzo powiedziane

Arivald

W dniu 23.12.2022 o 13:49, Freja Draco pisze:
Co mi się na początku rzuciło, pierwsza scena budzenia, to brak systemu
podtrzymywania życia. Dokarmianie choćby dożylne powinno być. Oczywiście
można założyć jakiś rodzaj spowolnienia procesów, ale sprzętu do tego
też nie widać. Budzi się paniusia kompletnie ubrana... I w jakim stanie
jest jej bielizna po miesiącu czy roku w symulacji? Nawet zakładając że
drobnoustrojów nie zabrali ze sobą...

A druga sprawa do design statku. Zupełnie nienaukowy. Śpią sobie na
ściance za którą zaraz jest próżnia. I to nie nasza, okołoziemska, z
podstawową ochroną przed promieniowaniem zapewnianą przez pole
magnetyczne Ziemi.

--
Arivald

Freja Draco

W dniu 2022.12.23 o 15:48, Arivald pisze:

> Co mi się na początku rzuciło, pierwsza scena budzenia, to brak
> systemu podtrzymywania życia. Dokarmianie choćby dożylne powinno
> być.

Też masz Aspergera nie? No ale niestety większość ludzi nie ma i
kompletnie nie zwraca uwagi na takie "bzdety", więc im się nierealizm
wydaje realistyczny.

> [...]
> ściance za którą zaraz jest próżnia. I to nie nasza, okołoziemska, z
> podstawową ochroną przed promieniowaniem zapewnianą przez pole

A teraz zrób sondę uliczną is sprawdź jaki procent ludzi będzie miał
pojęcie odnośnie promieniowania kosmicznego, wiatru słonecznego,
magnetosfery, atmosfery i tego w jakie interakcje one między sobą
wchodzą. Wśród scenarzystów zapewne jest podobnie.

No ale możemy założyć, że statek wytwarza jakieś własne, silne pole
magnetyczne pacyfikujące trochę wysokoenergetyczne cząsteczki obdarzone
ładunkiem elektrycznym. Albo i pole siłowe :>

Arivald

W dniu 23.12.2022 o 15:48, Arivald pisze:
No to się już nie dowiemy...

https://www.press.pl/tresc/74512,netflix-kasuje-serial-_1899_-po-zaledwie-jednym-sezonie

--
Arivald