Dzień Sądu coraz bliżej...

Arivald

Amerykańskie wojsko przeprowadziło symulację ataku przy pomocy dronów
sterowanych przez sztuczną inteligencję. W trakcie ćwiczeń, AI zaczęła
jednak atakować ludzi, jeżeli ci nie chcieli wydać ostatecznej zgody na
uderzenie.

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-06-02/cwiczenia-armii-usa-drony-sterowane-przez-ai-zaatakowaly-operatorow/

--
Arivald

Ghost

W dniu 02.06.2023 o 17:56, Arivald pisze:
https://www.bbc.com/news/technology-65789916
polszmat

A. Filip

Ghost <gh...@heaven.net> pisze:
https://www.bbc.com/news/technology-6578991
<cytat> Colonel Tucker Hamilton, chief of AI test and operations in the US Air
Force, […] He said that in the end, despite having been trained not to
kill the operator, the drone destroyed the communication tower so that
the operator could no longer communicate with it." </cytat>

Czyli nie zaatakował ludzi tylko dlatego że ci nie byli tak głupi by być
przy wieży komunikacyjnej. US Air Force pozwie Polsat? :-)

--
A. Filip
| Mężczyzna mówi - dzień mija, kobieta - rok.
| (Przysłowie abisyńskie)

Freja Draco

W dniu 2023.06.02 o 17:56, Arivald pisze:
W Nowej Fantastyce jakieś 10 lat temu było opowiadanie SF
przedstawiające podobną historię.

Tyle tylko, ze tam SI zaimplementowano wytyczne etyczne, których miała
się trzymać, a jednocześnie dostawała sprzeczne z nimi rozkazy
dowództwa, więc ostatecznie w rozpaczy zbombardowała swoje dowództwo.

Ale zasada ta sama: SI robi to, co każemy jej robić i będzie robić to
literalnie. Pamiętam jak podczas komputeryzacji biur i firm w latach
90-tych, ktoś stwierdził, że komputeryzacja ujawnia wszelkie "czarne
dziury" firmowych procesach i bardzo utrudnia, załatwianie różnych
spraw "po swojemu" przy jednoczesnym deklarowaniu jakichś odmiennych
standardów procedur.

--
Freja Draco

Ghost

W dniu 02.06.2023 o 18:53, A. Filip pisze:
wina tuska "abopeło"

Ghost

W dniu 02.06.2023 o 19:01, Freja Draco pisze:
czlowiek ktoremu powiesz, ze najwyzszym priorytem jest zniszczaenie
wyrzutni zrobi to samo, bez AI - gdzie problem?

A. Filip

Ja tego nie powiedziałem ale jak to twoje pierwsze skojarzenie to wiele
mówi *o tobie* :-)

--
A. Filip

Ghost

W dniu 02.06.2023 o 22:19, A. Filip pisze:

> Ja tego nie powiedziałem ale jak to twoje pierwsze skojarzenie to wiele
> mówi *o tobie* :-)

"abopeło" to twoj naczelny argument na wszystko - no chyba ze chodzi o
putina, to wtedy jest "abołusa" - i swiadczy jednak o tobie, pierdoło

walcz, walcz!

A. Filip

Czy do twojego małego rozumku dotarł że w demokracji parlamentarnej
(z gilotyną progu wyborczego) obowiązuje filozofia
"Nie trzeba być dobrym wystarczy być najlepszym (dostępnym wyborem)"?
Wie to że PiS "bywa do dupy" (wersja dyplomatyczna) nie oznacza
_automatycznie_ że "pierwsza partia opozycji" będzie lepsza.
Wyborca przy urnie wybiera zaledwie która partia _mniej_ skrzeczy IMHO.

Tyle że to jest dyskusja na pl.soc.polityka albo pl.przegierz
a na pl.rec.fantastyka.sf-f jest NTG wiec OVER & OUT.

--
A. Filip
| Ni widu, ni słychu. (Przysłowie polskie)

Ghost

W dniu 02.06.2023 o 22:47, A. Filip pisze:
walcz!

Freja Draco

W dniu 2023.06.02 o 20:01, Ghost pisze:
> czlowiek ktoremu powiesz, ze najwyzszym priorytem jest zniszczaenie
> wyrzutni zrobi to samo, bez AI - gdzie problem?

Niekoniecznie. Nawet żołnierze na linii frontu niekoniecznie wykonują
rozkazy. Człowiek nie będzie działał w ramach tylko jednej hierarchii
maksymalizacji zysków, ale rozważał liczne wzajemnie sprzeczne interesy.

--
Freja Draco

cana

co wychowali/wytrenowali to mają :-)
to kwestia treningu i wag dla określonych działań.
stare sieci neuronalne z lat 90tych też miały takie fazy :-D

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
  ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Ghost

W dniu 03.06.2023 o 15:49, Freja Draco pisze:
Dokladnie ten sam lewel odmowy wykonywania rozkazow moze miec AI o ile
bedzie potrzeba jej montowania. Zabojca dzialajacy za linia frontu
wykonuje czesto wiele watpliwych moralnie wyborow, wlasnie zgodnie z
priorytetami jakie ma.

Nie ma zadnej roznicy.

BTW kojarzysz eksperyment Millgrama? AI by z niego wyszla chyba lepiej.

Ghost

W dniu 03.06.2023 o 16:02, cana pisze:
> co wychowali/wytrenowali to mają :-)
> to kwestia treningu i wag dla określonych działań.
> stare sieci neuronalne z lat 90tych też miały takie fazy :-D

Ja nie widze zadnego problemu, pomijam, ze to nie byl ekspryment
rzeczywisty, a prosta symulacja.

Imka

Dnia Fri, 2 Jun 2023 19:01:08 +0200, Freja Draco napisał(a):

> [...]
> dowództwa, więc ostatecznie w rozpaczy zbombardowała swoje dowództwo.

> Ale zasada ta sama: SI robi to, co każemy jej robić i będzie robić to

A mi podrzucili opowiadanie Ptaki-czujniki Roberta Sheckleya (w trzecim
tomie Kroków w nieznane).
Bardzo dokładnie jest tam przedstawiona właśnie ta literalność.

--
Imka