Quiz 81/2021 - no to teraz psy

Freja Draco

Nie będę oryginalna, ale też psy nie są takie oryginalne jak koty.

Zatem: wymień przynajmniej trzy powieści, w których pojawiają się
inteligentne psy. Oczywiście mam ma myśli inteligencję porównywalną z
ludzką.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Stregor

W dniu 08-09-2021 o 11:28, Freja Draco pisze:
> [...]
>
> Zatem: wymień przynajmniej trzy powieści, w których pojawiają się
> inteligentne psy. Oczywiście mam ma myśli inteligencję porównywalną z

Z pamięci znam jedną - Pan Samochodzik i człowiek z UFO ;) Liczy się?

P.S. wiem, że miały być trzy

Stregor

Freja Draco

W dniu 2021-09-08 o 11:38, Stregor pisze:
Prawdę mówiąc niezbyt kojarzę. Kiedyś nawet tę książkę poskipałam, ale
zdecydowanie mi nie weszła.

Stregor

> Prawdę mówiąc niezbyt kojarzę. Kiedyś nawet tę książkę poskipałam, ale
> zdecydowanie mi nie weszła.

No wiesz, a ja nawet na nią quiz wygrałem :P

Pytałem czy "liczy się", bo w książce osoba z innej, wysokorozwiniętej
cywilizacji, ukazywała się bohaterowi pod postacią doga arlekina. A po
wszystkim, bohaterowi został ten dog, już bez inteligentnego obcego.

Pan Samochodzik był strawny gdy się utrafiło w okienko wiekowe.

Stregor

Freja Draco

W dniu 2021-09-08 o 12:46, Stregor pisze:
> [...]
> wysokorozwiniętej cywilizacji, ukazywała się bohaterowi pod postacią
> doga arlekina. A po wszystkim, bohaterowi został ten dog, już bez

Dobra, niech będzie, że się liczy.

> Pan Samochodzik był strawny gdy się utrafiło w okienko wiekowe.

Najzabawniejsze jest to, że się na tą książkę napalałam wtedy, kiedy
wyszła i możliwe, że wtedy by mi weszła. Natomiast przeleciana kilka lat
temu była zdecydowanie poza swoim oknem czasowym i wiekowym.

J.R.

> [...]
>
> Zatem: wymień przynajmniej trzy powieści, w których pojawiają się
> inteligentne psy. Oczywiście mam ma myśli inteligencję porównywalną z

U Strugackich inteligentne psy pojawiły się w "Przenicowanym świecie", a
w innych książkach cyklu była o nich wzmianka.

--
J.R.

Andrzej

W dniu 2021-09-08 o 14:03, J.R. pisze:

> U Strugackich inteligentne psy pojawiły się w "Przenicowanym świecie", a
> w innych książkach cyklu była o nich wzmianka.

Ptaki, zwierzaki pod drzewem stały...
A gdzie są Ludzie tam są i Barkerowie.

Freja Draco

W dniu 2021-09-08 o 11:28, Freja Draco pisze:
> [...]
>
> Zatem: wymień przynajmniej trzy powieści, w których pojawiają się
> inteligentne psy. Oczywiście mam ma myśli inteligencję porównywalną

No to będziemy podpowiadać:
- miasto,
- chłopiec

A głowany, to w wielu książkach występują i jak by się ktoś uparł, to
samymi Strugackimi literę quizu wypełni.

Mirek Bogdanowicz

czwartek, 9 września 2021 o 01:02:19 UTC+2 Freja Draco napisał(a):

> [...]
>
> A głowany, to w wielu książkach występują i jak by się ktoś uparł, to
> samymi Strugackimi literę quizu wypełni.

"Chłopiec i jego pies, nawet sfilmowane -- ale to opowiadanie.

M.B.

Artur Stachura

On Wed, 8 Sep 2021 11:28:21 +0200, Freja Draco <frr...@poczta.fm> wrote:
> [...]
>
> Zatem: wymień przynajmniej trzy powieści, w których pojawiają się
> inteligentne psy. Oczywiście mam ma myśli inteligencję porównywalną z

U Pratchetta jest mówiący pies (imieniem Gaspode), chyba
inteligentniejszy od niektórych ludzkich bohaterów.
W sumie, patrząc na niektórych ludzi, to nie jest wielki
komplement...

W Narni chyba też były jakieś psy, ale dokładnie nie pamiętam.

A wilkołaki też się liczą? :-)

--
Artur Stachura

cana

u zelaznego byl niuch w ciemnej nocy październikowej :-)
użyłem tylko kitku wcześniej, a tam jeszcze i szczur jest i
netoperek :-D

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Niktnaprawde Nobodyreally

Jeśli SFiF rozumieć szeroko, to Dean Koontz - Apokalipsa

Freja Draco

W dniu 2021-09-09 o 20:21, Artur Stachura pisze:
> A wilkołaki też się liczą? :-)

Niech będzie, że tak.

Freja Draco

W dniu 2021-09-09 o 11:09, Mirek Bogdanowicz pisze:
> "Chłopiec i jego pies, nawet sfilmowane -- ale to opowiadanie.

Hm... 76 tysięcy znaków. Faktycznie chyba nieco za mało.

Freja Draco

> [...]
>
> Zatem: wymień przynajmniej trzy powieści, w których pojawiają się
> inteligentne psy. Oczywiście mam ma myśli inteligencję porównywalną

Czy ktoś zechce zebrać do kupy wszystkie znalezione typy i zostać zwycięzcą?

cana

a jednopochwyceni?

cana

jeszcze jest tyle pytań :-)

cana

jak psowatowate to jeszcze protagonisci ludzi w Bolo Webera, a
jak rtlko jednostkowy psogłowy to i Zelazny.
niech ktoś zbierze alles odpowiedzi w jedno i ma wygrany quiz :-)
BTW pies rudego dżila był inteligentny? :-D

cana

antagoniści a nie protagonisci...
cholera jasna znowu nie to wykasowalem co trzeba :-(

jn

W dniu 11.09.2021 o 22:55, cana pisze:
> niech ktoś zbierze alles odpowiedzi w jedno i ma wygrany quiz:-)

"^ Lenistwo jest drogą do świętości ^"
Weźmy się i zróbcie.

Freja Draco

Trzy dni minęły, quiz się skisił i wraca do poprzedniego zgadniętego
pytacza.

Po głowie chodziły mi:
- oczywiście głowany Strugackich,
- Miasto Simaka
- a Chłopiec i jego pies okazał się zbyt krótki na quiz, ale
wymieliliście kilka innych, pasujących typów.

cana

jak zauważyłeś sygnaturka zobowiązuje :-)

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^

Freja Draco

W dniu 2021-09-12 o 10:06, cana pisze:
> jak zauważyłeś sygnaturka zobowiązuje :-)

——
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Zaiste bracie. Aczkolwiek myślę, że reguła naszego zgromadzenia powinna
nakazywać się od zbożnego lenistwa celem umartwienia ni na chwałę Quizu
Jedynego.