Quiz 24/2022: Octagon jak Pentagon

A. Filip

W jakiej serii książek SF odpowiednikiem wojskowego Pentagonu
(pięciokąt) z USA jest Octagon (ośmiokąt)?

P.S. Zastosowałem zasadę po tygodniu bez quizu kto pierwszy chętny ten
lepszy.

--
A. Filip

Artur Stachura

On Fri, 05 Aug 2022 08:43:23 +0200, A. Filip <an...@pseudonim.pl> wrote:
> W jakiej serii książek SF odpowiednikiem wojskowego Pentagonu
> (pięciokąt) z USA jest Octagon (ośmiokąt)?

Ja znam tylko taką książkę, w której odpowiednikiem Pentagonu jest
Romb...

A swoją drogą, czemu takie coś zbudowali zamiast porządnego
wojskowego kloca...?

--
Artur Stachura

A. Filip

Artur Stachura <ko...@poczta.onet.eu> pisze:

> Ja znam tylko taką książkę, w której odpowiednikiem Pentagonu jest
> Romb... […]

Ja znam książkę w której kwadratowa chałupa z drewna nosi nazwę
pentagonu :-) [nie przetłumaczoną AFAIK]

--
A. Filip

A. Filip

"A. Filip" <an...@pseudonim.pl> pisze:

> Ja znam książkę w której kwadratowa chałupa z drewna nosi nazwę
> pentagonu :-) [nie przetłumaczoną AFAIK]

Seria:"Honoverse" David Weber
Republika Haven.

Nic nie wraca bo ten quiz był z zasady po tygodniu kto pierwszy (chętny)
ten lepszy.

--
A. Filip

Dawid Rutkowski

piątek, 5 sierpnia 2022 o 11:57:38 UTC+2 A. Filip napisał(a):

> Ja znam książkę w której kwadratowa chałupa z drewna nosi nazwę
> pentagonu :-) [nie przetłumaczoną AFAIK]

"Cztery kąty a piec piąty" ;>

Dawid Rutkowski

I to jeszcze nie w stolicy (którą wcale nie jest miasto Waszyngton) a w Marylandzie. Zapomnieli, że kawałek za rzeką oddali?
"Skąd jesteś? Praga? Znam, to przedmieście Warszawy."

A. Filip

Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> pisze:
Jakby ktoś chciał przeczytać w darmowym oryginale to ta książka z
kwadratowym pentagonem jest na Baen-CD. Jak dal mnie była z drugiej
ćwiartki tego czego nie rzuciłem w cholerę przed doczytaniem do końca.

http://web.allensmith.net/SciFi/Baen/Free.htm

--
A. Filip