Quiz 2023/9 - Conan na abarot

Freja Draco

Conan zaczyna jako rozrabiaka, by w końcu stać się królem.

Niniejszy bohater zaczyna jako król, żeby stać się rozrabiaką i najemnikiem.

Conan to twardziel gardzący magią i kierujący się w życiu prostą filozofią.

Nasz bohater jest sprawnym magiem, a z uwagi na swoje przypadłości, bez
magii zbyt długo by nawet nie przetrwał, a w dodatku urodzony z niego
hamletyzator.

Łączy ich jednak to, że obaj lubią miecze. Pytanie brzmi zatem:
jak nazywa się ulubiony miecz naszego bohatera.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Freja Draco

W dniu 2023.02.26 o 22:34, Freja Draco pisze:
> [...]
>

> Łączy ich jednak to, że obaj lubią miecze. Pytanie brzmi zatem:
> jak nazywa się ulubiony miecz naszego bohatera.

Nasz bohater jest albinosem.

Freja Draco

W dniu 2023.02.27 o 13:51, Freja Draco pisze:

> Nasz bohater jest albinosem.

I byli tacy "gieniusie", którzy twierdzili, że Geralt Sapkowskiego
stanowi plagiat niniejszej postaci.

Ghost

W dniu 27.02.2023 o 16:55, Freja Draco pisze:

> I byli tacy "gieniusie", którzy twierdzili, że Geralt Sapkowskiego
> stanowi plagiat niniejszej postaci.

jakieś głupki, przeciez wiadomo, że to na podstawie gry

Artur Stachura

On Mon, 27 Feb 2023 16:55:50 +0100, Freja Draco <frr...@poczta.fm> wrote:

> I byli tacy "gieniusie", którzy twierdzili, że Geralt Sapkowskiego
> stanowi plagiat niniejszej postaci.

Elryk z Melnibone, a jego miecz to... Stormtrooper...? nie, to inna
bajka... a! Stormbringer, a w polskim tłumaczeniu Zwiastun Burzy.

A tak sportretował Elryka mój ulubiony Rodney Matthews:

https://i.pinimg.com/originals/7a/51/54/7a51548d8b8bb27d5570a086570d5d42.jpg

A książka (pierwsza z cyklu) IMHO rzeczywiście podobna do Conana -
wielki wojownik, co wyrżnął wrogów, zdobył magiczny miecz i piękną
kobietę. I już. Nie porwało tak, żeby czytać ciąg dalszy.

--
Artur Stachura

Freja Draco

W dniu 2023.02.27 o 18:25, Artur Stachura pisze:

> [...]
> wielki wojownik, co wyrżnął wrogów, zdobył magiczny miecz i piękną
> kobietę. I już. Nie porwało tak, żeby czytać ciąg dalszy.

Gratulacje :)

Przyznam, że jeszcze tego nie czytałam chociaż zdążyłam pościągać.
Przeczytałam natomiast pierwszy (i kawałek drugiego) tom
"Wiecznego wojonwika"
- raczej słabe, ale jako 22-latek pierwszy tom pisał.

Poczytałam trochę o nim i jego twórczości, przejrzałam pościągane pliki,
np. takie wprowadzenie do:
"Corum - Kawaler mieczy":

/----------------------
Były to czasy oceanów światła i czasy dzikich bestii z brązu latających
w przestworzach, miast unoszących się tuż pod sklepieniem nieba. Stada
karmazynowego bydła, roślejszego niż zamki, napełniały porykiwaniem
pastwiska; młode i hałaśliwe stworzenia nawiedzały ponuro toczące swe
wody rzeki. Był to czas bogów, których nieustanną obecność można było
dostrzec we wszystkim, co istniało na świecie; czas bezrozumnych
krasnali i pozbawionych kształtu stworów, które można było przywołać
nieostrożną bądź gorączkową myślą, a które nie odchodziły nie zadawszy
cierpienia lub póki nie złożyło im się okrutnej ofiary; czas magii,
zjaw, niestałej przyrody, zdarzeń pozornie niemożliwych, paradoksów
mogących wpędzić w szaleństwo; marzeń spełniających się posłusznie i
marzeń realizujących się na opak; koszmarów sennych raptownie stających
się jawą.
\----------------------

I mam teraz takie dziwne poczucie, że chociaż gościa wcześniej nie
znałam, to przez całe życie ocierałam się o jakieś zainspirowane (między
innymi) nim refleksy, czy to w filmie "Roman barbarzyńca" czy to w
opowiadanku Larry’ego Nivena - "Niedługo przed końcem"
będącym prześliczną parodią heroic fantasy.

Artur Stachura

On Tue, 28 Feb 2023 12:08:51 +0100, Freja Draco <frr...@poczta.fm> wrote:

> [...]
> opowiadanku Larry???ego Nivena - "Niedługo przed końcem"
> będącym prześliczną parodią heroic fantasy.

"Roman barbarzyńca"...? pomyślałem, że to literówka+autokorekta, a to
taki film :-)

--
Artur Stachura

Freja Draco

W dniu 2023.02.28 o 12:08, Freja Draco pisze:
> [...]
Dopowiem jeszcze, że Sapkowski umieścił pierwszy tom tej sagi na pozycji
14 swojego przewodnika po fantasy: Rękopis znaleziony w Smoczej Jaskini

https://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kopis_znaleziony_w_Smoczej_Jaskini

Więc, niezależnie od faktycznej wartości, warto tę pozycję znać, jeśli
ktoś zamierza się tytułować poznawcą, znawcą, a nawet wyznawcą fantasy ;)p

Freja Draco

W dniu 2023.03.01 o 22:54, Artur Stachura pisze:
Całkiem dobry film. Wszystkie te pseudoekranizacje z ostatnich lat mogą
mu buty czyścić. No ale tę dekadę temu to jeszcze można było robić filmy
pod kątem tego, żeby były zabawne, a nie tego, żeby tam była odpowiednia
ilość niezależnych czarnych lesbijek :p Chociaż twarde, wredne,
barbarzyńskie baby też tam są.