Quiz 2023/10 - Asfaltowa dżungla

Artur Stachura

Skutkiem wypadku bohater ląduje w zapomnianym przez Boga i ludzi
miejscu, zamieszkałym przez dziwną społeczność. Próby wydostania się
są bezskuteczne...
I wszystko to dzieje się nie w dalekim Kosmosie ani w czasach
Robinsona Crusoe, ani nawet nie w dzikich ostępach Ameryki
Południowej, a w realiach, które może codziennie napotykamy po
drodze do pracy.

Autor, tytuł.

--
Artur Stachura

Andrzej P. Woźniak

Osoba podpisana jako Artur Stachura <ko...@poczta.onet.eu>
w artykule <news:slrntvvhs...@localhost.localdomain> pisze:

> Skutkiem wypadku bohater ląduje w zapomnianym przez Boga i ludzi
> miejscu, zamieszkałym przez dziwną społeczność. Próby wydostania się
> są bezskuteczne...

Ta "asfaltowa" w temacie to dla zmyłki?

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

J.R.

W dniu 2023-03-01 o 22:46, Artur Stachura pisze:
Ballard, Wyspa

--
J.R.
http://media.wind-forge.co.uk/

Artur Stachura

On Thu, 2 Mar 2023 02:45:41 +0100, Andrzej P Woźniak <us...@poczta.onet.pl.invalid> wrote:
> Osoba podpisana jako Artur Stachura <ko...@poczta.onet.eu>

> Ta "asfaltowa" w temacie to dla zmyłki?

Tylko skojarzenie z tytułem filmu.

A w tytule polskiego wydania tej książki materiał budowlany został
pominięty. O, i wyszła nietrywialna podpowiedź...

--
Artur Stachura

Artur Stachura

Gratulacje! Szybko poszło.

Przypuszczam, że kto czytał tę książkę, nawet (tak jak ja) wiele lat
temu, to główny motyw musiał zapamiętać. Bo IMHO większą sztuką jest
znalazienie fantastycznego elementu w codziennej rzeczywistości, niż
wymyślenie świata wedle własnych, autorskich założeń.

To tak, jak z fotografią - doceniam warsztatową perfekcję dzieła, ale
najwyżej cenię takie, w których bez użycia szczególnych trików
"zwykłe" rzeczy wyglądają jak nie z tego świata. W malarstwie twórca
jest ograniczony własną fantazją (i ewentualnie użytą techniką).
Fotograf "fantasta" musi dopasować się do zastanego świata.

Pisarz fantasta, który uznaje prawidła "naszej" rzeczywistości musi
się bardziej nakombinować niż taki, który, nie ogląda się na prawa
fizyki czy psychologii.

--
Artur Stachura

Artur Stachura