Pompa do filtra

Roman Tyczka

Najpierw obrazek poglądowy:

http://snap.ashampoo.com/WULwmgsKHJpCkivi2aw0oc02pRHUVRaNHLfTsx0ZBO6mWtuStLscNR76egS1XSja

Po lewej pompa jakiej używam przy kubełku, pompa dramatycznie głupio
wymyślona! Jak pokazuje strzałka wystarczy PÓŁ obrotu i się rozpada na dwie
części, co też mnie spotkało. Przy pracującym akwarium. Potop szwedzki to
przy tym pikuś :-)

Pompa po prawej stronie to UNI-PUMP. Czy ktoś ją posiada i może powiedzieć
jak jest skonstruowana? Czyli czy da się ją rozkręcić obracając pół obrotu?
Czy może solidniej skonstruowana i się przypadkiem nie da rozkręcić?

Obie pompy są od Aquaela, na rynku nie widzę pomp innych producentów na
węże 16mm, czy ich nie ma czy mam coś z oczami? Ktoś coś podpowie?

Roman Tyczka

kier

Mam takie jak po prawej. Jedna 800L/h druga 1500 L/h. Tą drugą chciałem kiedyś "rozpiąć" celem wyczyszczenia.
Połamałem te "stateczniki" ale w końcu się udało. Łatwo nie było.
Pzdr.