Eko oszołomy vs pożary

Eksuperancjusz Dociekliwy

https://youtu.be/BRPcZOdzrwc

Od xx lat praktykuje się pasy przeciwpożarowe,
do tego o taki pas trza systematycznie dbać.
Dzieci wiedza takie rzeczy, inaczej wyjdzie katastrofa.

Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz, czemu Trzaskoskie
wystawiają mandat za niszczenie zieleni jak kto zaparkuje
na trawniku, a sam kilka razy do roku goli trawniki do samej
ziemi? Znaczy niszczy zieleń jak nikt inny, do tego
nie pozwala trawie gromadzić wilgoci.

Pyłków się bojo?
Matka w ciąży nabierze odporności na pyłki,
przekaże odporność dziecku, inaczej mata masową produkcję
chorych dzieci i nabijata niepotrzebnie kabzę Brunkowym fumflom.

Piętno ekooszołomstwu, Trzaskoskiemu i wszelkiej maści
tzw. miastowym doradcom.

Wiesiaczek

W dniu 22.07.2022 o 14:25, Eksuperancjusz Dociekliwy pisze:
Ty jesteś takim normalnym oszołomem. Napisałeś parę bzdur, do których
nawet nie mam się jak odnieść.

Pasy przeciwpożarowe... :)))
Słońce Co się dało we znaki czy co?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Wiesiaczek napisał(a):

> Pasy przeciwpożarowe... :)))

O coś chciałeś zapytać? Czy o co Ci biega? Nie widziałeś w lesie
takiego pasa? Musi miastowy i chodzi tylko po wyznaczonych ścieżkach.

https://kwidzyn.naszemiasto.pl/nadlesnictwo-kwidzyn-lesnicy-przygotowuja-pasy/ar/c8-3678962
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pas_przeciwpo%C5%BCarowy

Wiesiaczek

W dniu 22.07.2022 o 15:20, Eksuperancjusz Dociekliwy pisze:
Jak widać w nicku, akurat mieszkam czasowo na wsi, mam daczę, a co?!
Mam też kawałek lasu a całe moje ranczo też jest otoczone lasami. Dużymi
lasami.

No i wyobraź sobie, ze w lasach nie ma żadnych pasów przeciwpożarowych,
bo i co?

"Jak tłumaczą, odpowiednio przygotowane i zagospodarowane fragmenty lasu
wzdłuż dróg, ..."

Owszem, w czasach lokomotyw parowych wycinano wzdłuż torów pasy
przeciwpożarowe, ale tylko tam, bo wtedy miało to sens.
I ta epoka już się dawno skończyła.
Wycinanie pasów wzdłuż dróg tak jak w tym linku zapewne służy innym,
jak sądzę, mniej oficjalnym celom, jak już kilka podobnych akcji w
naszym kraju :)

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

Wiesiaczek

Wiesiaczek napisał(a):

> No i wyobraź sobie, ze w lasach nie ma żadnych pasów przeciwpożarowych,

Znaczy tam gdzie Ty mieszkasz nie ma, tam gdzie ja mieszkałem - są
nie tylko wzdłuż dróg.
W hiszpani też zrezygnowali, a teraz mają eklogiczne pogorzelisko:)

> bo i po co?

cyt.
wielki pożar 1666 roku w Londynie.

> [...]
>
> Owszem, w czasach lokomotyw parowych wycinano wzdłuż torów pasy
> przeciwpożarowe, ale tylko tam, bo wtedy miało to sens.

I z prac melioracyjnych też zrezygnowali, następnie zaczęli stękać:
wody za mao, wody za dużo.

Wiesiaczek

W dniu 22.07.2022 o 15:51, Eksuperancjusz Dociekliwy pisze:

> Znaczy tam gdzie Ty mieszkasz nie ma, tam gdzie ja mieszkałem - są
> nie tylko wzdłuż dróg.
> W hiszpani też zrezygnowali, a teraz mają eklogiczne pogorzelisko:)

Pasy by im nie pomogły. Pasy przeciwpożarowe są słabą ochroną,
szczególnie w starych lasach, bo tam ogień przenosi się górą, i trzeba
by robić naprawdę szerokie te pasy, żeby korony drzew się nie stykały.
Pasy mają sens, gdy zaprószy się ogień i pali się tylko ściółka.
Widziałem kilka takich pożarów i są one stosunkowo łatwe do ugaszenia.
Ale utrzymywanie takich pasów jest kosztowne, bo igliwie i liście
spadają na ten pas codziennie i na dobrą sprawę trzeba by te pasy
regularnie sprzątać.

Dalego sprawdzały się na kolejach, gdy parowozy mogły zaprószyć ogień, a
kolej było stać na utrzymanie tych pasów.

Obecnie nie widzę sensu takich "inwestycji" poza oczywiście
partykularnym interesem miejscowych leśników :)
No bo, że ktoś wyrzuci z samochodu niedopałek papierosa nie jest chyba
powodem budowy pasów przeciwpożarowych wzdłuż dróg?
Może go przecież wyrzucić i w środku lasu :)

Wiesiaczek

W dniu 22.07.2022 o 15:51, Eksuperancjusz Dociekliwy pisze:
> I z prac melioracyjnych też zrezygnowali, następnie zaczęli stękać:
> wody za mao, wody za dużo.

Z melioracją jest trochę inny kłopot.
W mojej okolicy było dużo podmokłych łąk, a te, jak wiadomo, do upraw
czegokolwiek się nie nadają.
Dlatego każdy chłop kopał rowy i uzyskał kawałek ziemi do wypasu lub upraw.

Tylko jak się okazało, poziom wód gruntowych drastycznie się obniżył,
tak ok. 3 metry i tym samym wiele gatunków roślin i zwierząt wyginęło.
Będąc gówniarzem bawiłem się rosiczkami (taka roślinka), które łapały
muchy albo świetlikami, których było mnóstwo po zmroku.
Ale to się już dawno skończyło.
Ziemie wyschły, rolnicy posadzili lasy i po co komu teraz melioracje?

Jak powyższe przeczytałem, skojarzyło mi się z opowiadaniem S. Lema "Jak
ocalał świat" z "Cyberiady":
"- Stój! Stój! Cofam to, co powiedziałem! Przestań! Nie rób Niebytu!! -
wrzeszczał na całe gardło Klapaucjusz, ale zanim maszyna się zatrzymała,
znikły jeszcze graszaki, plukwy, fihdrony i zamry. Wtedy dopiero maszyna
znieruchomiała. Świat wyglądał wręcz przeraźliwie. Zwłaszcza ucierpiało
niebo: widać było na nim ledwo pojedyncze punkciki gwiazd; ani śladu
prześlicznych gryzmaków i gwajdolnic, które tak dotąd upiększały
nieboskłon!"

Przykre jest to, że nasi potomni będą mieli takie samo pojęcie o
rosiczkach jak my o gwajdolnicach :)

Ale się rozpisałem, ale to przez tego cowida, jakoś go muszę przejść :)

Mordoklejek Zygzakowaty

Wiesiaczek napisał(a):

> Obecnie nie widzę sensu takich "inwestycji" poza oczywiście
> partykularnym interesem miejscowych leśników :)

Tam gdzie mieszkałem był jeden leśnik, zatrudniał kilku ludków i o wszystko dbali.
Przejechanie kilku kilometrów ciągnikiem po takim pasie jest niczym
w porównaniu z kilometrami jakie ciągnik tłucze po polu.
No ale tam ludzie są zorganizowani.

Limit na góglu wyczerpałem i musiałem się przelogować.

Wiesiaczek

W dniu 22.07.2022 o 16:41, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:
> Limit na góglu wyczerpałem i musiałem się przelogować.

Nie wiedziałem, że są takie limity?!

Nie prościej z Thunderbirda na ten przykład?

Mordoklejek Zygzakowaty

Wiesiaczek napisał(a):

> Nie wiedziałem, że są takie limity?!

Chyba 20 wiadomości dziennie.

> Nie prościej z Thunderbirda na ten przykład?

Jak dla mnie za dużo klikania i wyszukiwanie jest kilkunastominutowe.
Pod góglem omijam łośków przewijając niżej, zaś wyszukiwanie trwa mniej
niż kilka sekund. Thunderbirda używam rzadko.

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 22.07.2022 o 14:25, Eksuperancjusz Dociekliwy pisze:

> Matka w ciąży nabierze odporności na pyłki,
> przekaże odporność dziecku,

Ciebie to spotkało z głupotą :D

--
LordBluzg®🇵🇱
<<<ƧiԳ ćɒdɘႱ i Putina>>>

Mordoklejek Zygzakowaty

LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):
> Ciebie to spotkało z głupotą :D

Boś łosiek co widać słychać i czuć.

https://www.mp.pl/szczepienia/artykuly/przegladowe/275172,odpornosc-nabywana-biernie-przez-noworodka-matka-mechanizmy-i-mediatory

+
cyt.
W miastach jest cztery razy więcej alergików niż na wsi

I teraz Jankoski jest w fazie przetwarzania danych.

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 22.07.2022 o 20:16, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:

> Boś

ROTFL, lepszej odpowiedzi bym nie uzyskał :D

Właśnie potwierdziłeś moją TEZĘ o głupocie :D

> I teraz Jankoski jest w fazie przetwarzania danych.

Jankoski leży na OJOMIE, nie wiem czy wyjdzie :D

Mordoklejek Zygzakowaty

LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> Właśnie potwierdziłeś moją TEZĘ o głupocie :D

Przetworzyłeś już czemu dzieci miastowych są 4x bardziej chorowite?

Dodatkowa zagadka, tym razem z niemieckich mediów dla polaków:
cyt.
Dane Światowej Organizacja Zdrowia (WHO) mówią, że
śmiertelność przy porodzie w USA jest większa niż w Iranie, Libii czy Turcji.

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 22.07.2022 o 21:10, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:

> Przetworzyłeś już czemu dzieci miastowych są 4x bardziej chorowite?

Kurwo głupia. Ja WIEM o przenoszeniu przez matkę różnych dupereli i
postawiłem TEZĘ że tobie przeniosła głupotę a ty jeleniu w każdej
odpowiedzi mi to udowadniasz :D:D:D

Możesz spokojnie teraz wypierdalać :D:D:D

Dawno się tak nie uśmiałem :D

Bambosze & Gumofilce

LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> Dawno się tak nie uśmiałem :D

OT.
Badania alergików, grupa dzieci.
Amisze 7%
Monachium 45%

45/7= 6,4

Ghost

W dniu 11.08.2022 o 14:35, Bambosze & Gumofilce pisze:
O, nocnik zna tylko jedna "chorobe": alergie.

Teraz wez ogolna smiertelnosc dzieci amisze va monachium, dajesz ciulu!

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 11.08.2022 o 14:35, Bambosze & Gumofilce pisze:
Badanie przenoszenia genów głupoty:

Normalsi = 0%
Nocniki = 101%

--